Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HU i andra sngn i 2nd chance wcoopen. Haft killen all in för vinst med AQ vs A6 samt 55 vs 9Ts men han vann båda dom såklart och nu har jag fåttgrinda tilbaka och vi har precis lika mkt marker igen. Känns som att jag har sjukt bra koll på hur han spelar och jag har grindat ner han ordentligt så hoppas jag kan fortsätta med det.

Efter att jag vunnit mot honom så är det bara en sng till för att vinna 13k :)

• Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Haha, vad ska man säga. Någon annan får whina, jag orkar inte...

:-( . Du hade han all-in 4 ggr, en gång var det 55 vs 9T och de tre andra gångerna var han dominerad. Lite löjligt. Han var så löjligt kass och köpte ut genom hela sngn.

Postad

Nämen det är skönt att bli enoutad 2 ggr, få ennötkåk mot fyrtal och sen avsluta dagen med en snaskig 0.63 procentare för att missa finalbord.

Folk klagar på otur....osannt.

Postad

Ser att du spelar Omaha turren.. verkar vara sjukt värde i den =) Är alla lika usla som det nedan?

Exempel på ett spel från ett känt svenskt turreproffs:

Tournament #200800030, $1000+$50 Omaha Pot Limit - Level II (30/60) - 2008/09/19 17:18:18 ET

Table '200800030 70' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: Craps4Dinner (15554 in chips)

Seat 2: shaniac (8200 in chips)

Seat 3: Sembach81 (13010 in chips)

Seat 4: Money800 (10050 in chips)

Seat 5: XXXXX (7120 in chips)

Seat 6: RaiNKhAN (6940 in chips)

Seat 7: Patsy130 (10990 in chips)

Seat 8: RBC* (7040 in chips)

Seat 9: dankness3 (13450 in chips)

RBC*: posts small blind 30

dankness3: posts big blind 60

*** HOLE CARDS ***

dankness3 said, "trnys more fun tho"

Craps4Dinner: raises 102 to 162

shaniac: folds

Sembach81: folds

Money800: calls 162

XXXXX: raises 498 to 660

RaiNKhAN: calls 660

Patsy130: folds

RBC*: folds

dankness3: calls 600

Craps4Dinner: calls 498

Money800: calls 498

*** FLOP *** 4 of Hearts5 of ClubsJack of Spades

dankness3: checks

Craps4Dinner: bets 2948

Money800: folds

XXXXX: raises 3512 to 6460 and is all-in

RaiNKhAN: folds

dankness3: folds

Craps4Dinner: calls 3512

*** TURN *** 4 of Hearts5 of ClubsJack of Spades6 of Hearts

*** RIVER *** 4 of Hearts5 of ClubsJack of Spades6 of HeartsJack of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Craps4Dinner: shows 5 of Diamonds7 of Diamonds3 of Clubs6 of Spades (a straight, Three to Seven)

XXXXX: shows 7 of ClubsKing of HeartsAce of HeartsAce of Spades (two pair, Aces and Jacks)

Craps4Dinner collected 16250 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 16250 | Rake 0

Board 4 of Hearts5 of ClubsJack of Spades6 of HeartsJack of Clubs

Seat 1: Craps4Dinner showed 5 of Diamonds7 of Diamonds3 of Clubs6 of Spades and won (16250) with a straight, Three to Seven

Seat 2: shaniac folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Sembach81 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Money800 folded on the Flop

Seat 5: XXXXX showed 7 of ClubsKing of HeartsAce of HeartsAce of Spades and lost with two pair, Aces and Jacks

Seat 6: RaiNKhAN folded on the Flop

Seat 7: Patsy130 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: RBC* (small blind) folded before Flop

Seat 9: dankness3 (big blind) folded on the Flop

Postad

jag drog själv ut snyggt på river i omahan för 40k pot innan. Slagit upp mig lite i 500r wcoopen också, men är rätt lös så det kan gå hur som helst.

Postad

Dagens Wcoop whine:

Hade stejkat en kille som va chip2a i 1k limiten med 80 pers kvar och han är ganska tight. Så torskar han typ 10 potter irad från 180k och bustar utan att vinna en enda pot typ. Vore kul att få va lill rungood en dag när man har bra läge bara, det räcker med en av tio så är jag nöjd. Är väl typ 2 av 300 lifetime nu där man haft chans att vinna mkt.

Får se om jag spelar wcoop main imorrn. Kanske delar med någon eller kör på stejk, vi får se. Men sugen på att köra för jag borde ha bra chans att vinna då jag samlat på all tur senaste tiden, kan vara meningen att jag ska ha all tur imorrn.

Postad
Dagens Wcoop whine:

Får se om jag spelar wcoop main imorrn. Kanske delar med någon eller kör på stejk, vi får se. Men sugen på att köra för jag borde ha bra chans att vinna då jag samlat på all tur senaste tiden, kan vara meningen att jag ska ha all tur imorrn.

Betingad sannolikhet = false. ;-)

Hur som helst, lycka till om du kör! Själv har jar kvalat lite men det blev inget. :-(

Postad
Är det här en självklar syn pre? Jag är iofs NL-skadad, men det är ju en ganska stor del av stacken du lägger in plus att du kan bli squeezad? Vad sätter du foruhaters på? Mot den handen han har råkar du ju vara rätt dominerad känns det som.

Nej, alla vet att han slog om i pos har AA typ så blir nästan aldrig squeezad där. Jag funderade på att folda, inte så kul o lägga in massa deg ur pos bara sådär, men handen var ju så fin och jag vet att jag får se en flopp 3-handat till 99%. Plus att dom var sjukt dåliga på omaha så om jag floppar bra så kan jag lätt få in det i sjukt bra form. Ångrar ju såklart i efterhand att jag synade eftersom jag fick in det med nuts och ändå var typ drawing dead när man hade så bra läge att gå långt i touren.

Men som sagt, tro rjag vinner wcoop main :)

Postad
Är det här en självklar syn pre? Jag är iofs NL-skadad, men det är ju en ganska stor del av stacken du lägger in plus att du kan bli squeezad? Vad sätter du foruhaters på? Mot den handen han har råkar du ju vara rätt dominerad känns det som.

jag lägger i princip aldrig såna händer pre no matter what även om det kostar lite EV då och då så sällan man får såna händer..gör den lite bättre typ 89TJds så blir den tom coinflip mot dåliga ess (och AAAx förstås) 45/55 mot random AA..sen om vi blir squezade (en gång i livet spel att någon hittar squeeze där)så är det ingen katastrof då vår handen spelar bra allin multivägs.t

Postad
även om det kostar lite EV då och då så sällan man får såna händer..

Just den meningen låter kul :D

Annars tack för infon!

sjukt at iremats har fått barn. hade ingen aning. jag vill också ha :)

:shock: :shock: :shock: :shock: Grattis!

Postad
jag lägger i princip aldrig såna händer pre no matter what även om det kostar lite EV då och då så sällan man får såna händer..gör den lite bättre typ 89TJds så blir den tom coinflip mot dåliga ess (och AAAx förstås) 45/55 mot random AA..sen om vi blir squezade (en gång i livet spel att någon hittar squeeze där)så är det ingen katastrof då vår handen spelar bra allin multivägs.t

Ellerå floppar man nuts med redraws och är nästan drawing dead ändå. Å andra sidan så är ju stars sjukaste setup-siten.

Postad

sååja KK vs 77 i warmupen, kom 7a blixt på flop. Sparar verkligen all tur till wcoopen, det här kan bli riktigt bra. Jag borde träffa typ 10 st 2 otare irad i den asså. Känns fett bra.

• Skapa nytt...