Gå till innehåll

Omröstning: planerar du att bli full på julafton?

Omröstning: Kommer du vara full på julafton?  

98 medlemmar har röstat

1. 1. Omröstning: Kommer du vara full på julafton?

Recommended Posts

Postad

För dom som firar en traditionell jul torde fyllan vara ganska självklar. Har svårt att se hur man kan samla ihop stora delar av släkten och äta gott under en hel dag utan att det slinker ner en hel del sprit.

Dessutom är väl risken att bli dålig i magen ganska stor om man inte snapsar en hel del. Jag skulle i alla fall inte vilja befinna mig i ett hus där alla ätit ett julbord utan att tagit sig några små för magen.

För egen del, julhatare som jag är, så är det ju dessutom en förutsättning för att göra eländet uthärdligt. Men det är ju en annan fråga....

Postad

Såna där drinkar man gör med ägg är ju rätt goda, vad de nu heter. Det brukar alltid bli en del såna på förmiddan och sen några julöl till maten. Däremot så brukar jag inte gå ut på krogen på julafton som en del gör.

Postad

Hmmm, beror på hur man definierar "full"...? Kommer givetvis att inleda eftermiddagspasset med 2 muggar glögg, till maten blir det väl ett par-tre snapsar samt nå´n flaska julöl och några glas mumma. Till kaffet en konjak eller kanske en Bailys. Slutligen avrundar vi kvällen med ett par goa groggar... Eftersom detta avnjutes under, låt oss säga, 10 timmar kan man ju inte snacka om en regelrätt fylla men man känner väl av alkoholen på nå´t sätt.