legendar Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Hej behöver lite synpunkter på denna hand, har ingen direkt read på fi, satte mig rätt nyss men han har spelat nästan alla händer än så länge. All kritik är varmt välkommen! ***** Hand 538846352 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 17 december 2007 18:35:35 Anna 45 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: chad313 (356.43) Plats 2: HUGGGOS (78.82) Plats 3: Pontuws (108.76) Plats 4: Whipped (178.04) Plats 5: mikael36 (237.34) HUGGGOS lägg LM 0.50 Pontuws lägg SM 1.00 ** Giv ** chad313 [8k, Ek] Precis på gränsen för vad jag kan tänka mig att gå med på när jag sitter på knappen *** Bet Runda 1 *** Whipped Lägg mikael36 Syna 1.00 chad313 Höj till 4.00 HUGGGOS Lägg Pontuws Syna 4.00 mikael36 Lägg *** Flop(Board): *** : [3s, 8r, 9h] *** Bet Runda 2 *** Pontuws Satsa 6.00 Här sätter jag honom på en 9a möjligtvis en lägre 8a därför jag väljer att bara syna, är det fel ? chad313 Syna 6.00 *** Turn(Board): *** : [3s, 8r, 9h, Eh] *** Bet Runda 3 *** Pontuws Passa chad313 Satsa 17.00 Vill försöka skydda handen mot färgdraget och stegdraget här Pontuws Syna 17.00 *** River(Board): *** : [3s, 8r, 9h, Eh, 5r] *** Bet Runda 4 *** Pontuws Satsa 35.00 67 är en möjlig hand? Känns inte som han hade synat ner mig på turn men man vet ju aldrig, är det rätt beslut att syna eller ska man trycka kanske? Peace och tack Citera
DocLame Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 På 0,5/1 SvS ställer jag in där på rivern. I övrigt wp. Citera
legendar Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 På 0,5/1 SvS ställer jag in. Jag funderade på det, antar att jag va för feg.. Citera
bandini Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Inget fel i att bara syna heller i och för sig. Visst synar folk med stegdrag mot oddsen. Det är ju därför det finns så bra värde. Av den anledningen finns det ju väldigt många händer han kan ha som är så dåligt (genialiskt) spelade att du aldrig kan läsa rätt. Set, stege, gudbevara oss KK-TT osv. Han representerade bättre än ditt par på floppen. Sedan checkade han turn vilket kan luta åt 67, JT eller nån mysko slowvariant med ett set. Har han träffat stegen på river där är det ju sjuk timing med den linjen. Jag tror det är 50-50 på att du leder och att det mest handlar om varians om du ställer. Då kan det ju vara bra att ställa som PR inför nästa gång när du har nötterna. Citera
legendar Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 Inget fel i att bara syna heller i och för sig. Visst synar folk med stegdrag mot oddsen. Det är ju därför det finns så bra värde. Av den anledningen finns det ju väldigt många händer han kan ha som är så dåligt (genialiskt) spelade att du aldrig kan läsa rätt. Set, stege, gudbevara oss KK-TT osv. Han representerade bättre än ditt par på floppen. Sedan checkade han turn vilket kan luta åt 67, JT eller nån mysko slowvariant med ett set. Har han träffat stegen på river där är det ju sjuk timing med den linjen. Jag tror det är 50-50 på att du leder och att det mest handlar om varians om du ställer. Då kan det ju vara bra att ställa som PR inför nästa gång när du har nötterna. Låter väldigt rimligt, vet att vissa synar ner en med vilket drag som helst på den här nivån vilket är lite jobbigt ibland. Citera
legendar Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 Några synpunkter på synen på flop? Citera
DocLame Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Du kan nog aldrig sätta honom just på en 9:a i detta läge, om han inte har visat dig korten. Hans HD borde väl vara en salig mix av överkort, stegdrag, pocketpar, 8: or, 9: or och luft. Jag tycker synen är OK, men man kan också höja. Citera
bandini Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Några synpunkter på synen på flop? Vad var standard vid bordet? Var det att den som höjer först på floppen drar in ett potbet? Då kan du ju som sagt testa med en höjning till 18-20 i fall han försöker komma undan billigt med ett stegdrag/bluff. Synar han då checkar du bakom på turn och försöker komma undan väldigt billigt på river. Fortsätter han bomba lägger du dig. Citera
brut Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Han synar ner med största sannolikhet med minst alla 2-par. Så det blir lite bättre att ställa rivern. Citera
Wejer Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Syn på flopen är ok. På Turn skulle jag beta pottmax för att simulera en bluff, och om du blir checkhöjd då VET du i princip att han antingen har triss i nior, triss i treor eller 2 par med ess och nior. Att han höjer med 67 eller 98 före floppen är nästan uteslutet om han inte är en stor fisk, och då bör du ändå inte ha så himla stor respekt för hans bet med två höga par. Om han är en fisk dock så KAN han haft par i femmor, synat din bet i tron att du bluffade och sedan träffat triss i femmor på river. Att syna på river är rimligt, och mot en del personer kan du höja om risken är liten. Citera
cobb89 Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Helt utan reads hade jag nog ställt här. Han är inte särskilt djup men synar förmodligen med alla 2par. Han skulle tillochmed bara kunna ha A och tiltsyna. Rätt svårt att säga om de är bäst att syna eller ställa dock.. Vad hände? Citera
Recommended Posts