Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska börja spela lite mera live med kompisarna. Jag är lite dålig på "turnerings reglerna" och lite annat.

Om man har en turnering med rebuy(homegame), läggs då alla pengarna i de vanliga prispengarna?

Och när man ska lotta om platser, på vilket sätt gör man det bäst?, förklara gärna också.

Sedan hade jag lite andra frågor, men de tog jag reda på på egen hand.

Tack för svar.

Postad
Jag ska börja spela lite mera live med kompisarna. Jag är lite dålig på "turnerings reglerna" och lite annat.

Om man har en turnering med rebuy(homegame), läggs då alla pengarna i de vanliga prispengarna?

Och när man ska lotta om platser, på vilket sätt gör man det bäst?, förklara gärna också.

Sedan hade jag lite andra frågor, men de tog jag reda på på egen hand.

Tack för svar.

Ja alla pengarna läggs i samma pott. Lotta platserna kan ni ju göra hur som hellst.

Postad

Japp alla pengar läggs i samma pott:D När det gäller lotta platser så kan man göra så att du tar ut tex 7 olika kort om ni nu skulle vara 7 olika spelare, ett av detta ska vara ett Ess. Den som får esset får välja plats var han eller hon vill sitta, sedan sätter sig den som har en 2:a till vänster om han med esset och sedan 3:an osv....Den som har esset får då även börja dela ut:D