Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Postad

Ännu en "live"-kommentar som jag skriver medans jag tittar igen då! Det var så kul sist, att agera besserwisser, hehe.

tycker inte folden av A9s inledningsvis var "korrekt". ess i färg är riktigt bra händer att limpa med och speciellt i position, du kan ta en annan spelares hela stack om någon annan träffar färgen också. Naturligtvis kan du med din kunskap folda eller hålla nere potten om du "bara" träffar esset.

Att en annan spelare satt med AQ har föga betydelse för ditt spel. Att det i långa loppet skulle vara "jäkligt korrekt" av dig, beror på huru du kan spela handen efter floppen.

Nästa hand: synen med pocketnior är väldigt passiv. Jag tycker nog att syn är något man kan mixa upp spelet med, dock inte utgå ifrån. Försvara handen och höj, även o mörkarna är små! Det är trots allt en av de allra bästa händerna i holdem, och du leder nästan säkert, om någon reraisar kan du sakta ned.

Bra att du leder ut iallafall på floppen med K och två blanka.

När du foldat J9 med klövernian 2.20 in menar du att du inte hade vågat syna då floppen kom TJ7 i klöver.

Det är en hand som verkligen kan spelas med eftertryck vill jag påstå. Iallafall att leda ut på floppen, och se vad som händer, nu har kanske preflophöjaren klöver ess och reraisar hårt, men då är det trots allt stor chans att du leder med din knekt om du nu inte är säker på att han har ess ess, vilket det inte finns fog för att tro riktigt vad jag ser.

Att han sedan ställer in på river känns som AA eller missat klöverdrag.

3 minuter in gör du det enda vettiga när du checkar från sb när du missar floppen QQJ. Det är inte fegt, utan bara vettigt. Ingen drömflopp att bluffa direkt.

folda 77 6.30 in? Skulle nog gärna sett en syn i position med den handen. (även ur position när du just konstaterat hur lös han var! du har med andra ord högst sannolikt den bästa handen just nu).

Att damen träffar nån på river har ingen betydelse alls. Du hade ju betat bort dem, eller åtminstonde tvingat dem till felaktiga beslut, vilket är ditt mål när du spelar poker.

"pappskallen som synar" och sedan muckar mot betarns AQ Kan ha suttit på KQ, QJ, QT, 77, 67s, 56s, A5s, 44 till exempel, det är nog händer jag skulle överväga syn på river med.

Sen skriver du en not på dollarteckenmannen som säger nh efter denna hand. Det skulle jag nog inte göra bara för att han säger nh. Det finns många anledningar till varför någon kan säga så. Han kanske vill vara trevlig, han kanske bygger image etc, som du faller för. Hittills tycker jag faktiskt att han (kasnke)spelar bra och tar initiativ.

Tror det är bra att ha respekt för motståndarna så långt det är möjligt faktiskt. Om jag skulle skriva att nån är fisk i anteckningarna vill jag nog spela lite mer mot vederbörande och motivera på vilket sätt han är en fisk.

8.30 in kommenterar du återigen spelaren till vänster om dig som synar med "sämre än kung". Jag tycker inte checksyn med träff på nian är dåligt spel av denne, på brädan K9x. Med A9 har han ju dessutom extra outs om han nu skulle ligga under. Där är checksyn ett grymt bra spel skulle jag vilja påstå. När sen turn kommer och han får ett bet på 25% av potten så ser jag inte hur han skulle kunna folda nian. Och när ännu en kung kommer på river tar jag checksyn alla dagar i veckan när aggressorn återigen underbetar och verkar svag (vilket visserligen bara var ljug).

Akta dig för att döma ut motspelarna som fiskar så kvickt, de kan ha goda argument för sitt spel.

Han kan förövrigt ha haft QJs tillexempel och dragit mot hålstegen för att vinna stort vid träff, alternativt för att han upplevde aggressorn som svag, varpå han tänkt stjäla potten senare -men när han träffar knekten så fortskrider han helt korrekt, i mina ögon, med checksyn.

8.45 Du sitter efter med 88 och säger åt UTG: "ska du höja igen, är det sällan du höjer?"

UTG höjer 3,5 ggr bb. Du är näste att agera och foldar. Det spelet ifrågasätter jag när du just konstaterat hur lös han är. Vid ett shorthanded-bord tar jag syn(minst) alla dagar i veckan med 88 i position mot en som höjer mycket. Det är trots allt en av de allra bästa händerna i holdem. Du bör nog syna och fatta ditt beslut angående handen på floppen anser jag.

Beta vid check. Förövrigt kan du ju träffa trissen och då finns det goda möjligheter att tjäna en hacka.

Jag skulle inte kalla det fiskigt att höja med KQo utg 5-handed, inte heller att lägga.

Du må försöka akta dig för att belöna dig själv med beröm beroende på resultatet i aktuella händer som du foldar preflop. Det är bojor som fjättrar dig!

10.06 splitpott mellan två svaga knektar. JAg gillar din analys och ditt spel här.

12.50

Fold med AT mot bordets store aggressor. En hand med högt värde mot hans handdistrubution. Som du vet betyder hans raisar inte särskilt mycket mer än att han har suited connectors, två kort över tio, eller ett par. Återigen vill jag fatta beslutet på floppen, du verkar ändå ha ett analytiskt tänkande, det kan du använda med förtjänst när du ser de gemensamma korten!

Jag spelar gärna denna hand, återigen i position mot bordets pol pot. (Att någon sedan plockar upp KK är oväsentligt för hur du spelade handen).

13.53 äntligen kommer essen! tyvärr har du bordets sämsta position i spelet efter flopp, dessutom har du en snortight image. Du har inte raisat från sb en enda gång. Jag skulle nog ta en limp och hoppas att BB träffar toppar eller nåt, det är riskabelt, visst, men jag vill ändå ha mer betalt än en BB.

Acceptabel raise naturligtvis, men jag föredrar en limp i just detta läget.

19.05 jag säger det igen, du kan gärna syna med 64o mot en minihöjning HU, det är en hand som är lätt att lägga efter floppen, och det är en hand som du kan vinna turneringen med om du träffar bra.

20.00 du bluffar flopp och checklägger turn.

Bra att du mixar upp spelet. Jag vill dock föreslå att du låter bluffarna komma när du sitter i position och det är checkat till dig, annars kan motspelaren lätt syna med bottenpar eller vad skit som helst för att se hur stark du är på turn. Att floata kallas det. Han kan lika gärna ha nada. Det undviker du om bluffen kommer från position.

21 du säger att du suger på postflopspel -jag tror inte det är det som är din svaghet i cashgame. Utan att veta något om ditt cashgamespel så tror jag att det är i preflopspelet det sitter. Du är för lättläst när du är tight i cashgame -där är det viktigt att du hela tiden mixar upp spelet och öppnar potter med 64s och gör dig väldigt svårläst. vidga din handdistribution ENORMT, och var beredd på att sakta ned när folk är aggro om du inte träffar minst tvåpar på floppen mot alla lösa nissar.

Lös innan floppen, tight efter gäller på tomte-cashgame skulle jag vilja påstå.

nog tror jag att du skulle kunna slakta mikronivån om du gör den justeringen. Du tänker ju, detta ska du använda till din fördel -spela fler floppar!

21.30 bluffcheckraise -bra spel!

21.50 ställer in med A8 från lilla mörken -dåligt spel! Finns mycket spel i dessa stackar ännu. Du klagade lite tidigare när en spelar ställde med A3, 650 för att vinna 75, du borde tillämpa den tanken som du har där på ditt eget spel headsup.

22.45 ställa med 33, är helt uppåt väggarna, som jag ser det. speciellt med den lösa allin allin allin image du tillskansat dig på sistone. Jag kan inte se att det skulle vara motiverat överhuvudtaget. Alla händer motspelaren synar med här är MINST en coinflip. Och många gånger kommer du dra mot 2 outs... Bättre att höja och försöka sno floppen. Som sagt det finns en hel del spel i stackarna ännu.

Slutord: Våga spela efter floppen, den är ett hjälpmedel och inte ett hinder! Och akta dig för att utgå ifrån att löst spel alltid är dåligt. Allt har sin tid...

Dock ska du ta allt jag säger med en nypa salt, jag är trots allt en fisk!

Postad

Du måste sluta skrämma bort motståndaren HU när du får bra starthänder! Han kommer bara att syna med monster på hand.

Du spelar alltför förutsägbart.... :cry:

Strunta i vem som la in vilka blinds. Det finns en pott att

spela om, den kan du inte vinna om du inte ser floppen.

• 2 months later...
  • 6 months later...