Gå till innehåll

Det är inte kul.


theocto

Recommended Posts

Ju bättre man är på poker desto mer motivation bör ju hålla beroendet vid liv. Det är mitt främsta argument för att spelberoende inte har med fiskighet att göra. Men om man lägger moneymanagement till skicklighetsaspekterna så lär den duktige åtminstone inte spela bort mer än han vinner. Ett spelberoende är ju inte automatiskt att spela bort en massa pengar. Frågan är nog snarare hur många i forumet som skulle drabbas av krampaktig abstinens om man tog ifrån dem möjligheten att spela poker :). Som att ta nappen från en 1-åring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Anekdot: Nu handlar det inte om att någon nöjd, finnig unge ska säga: Det betyder att du är dålig på det. - Nej, det är jag inte.

 

Jo det är du. Och så fort du insett detta blir det lättare att sluta. Var förlorande spelare hittar intresset att fortsätta spela har jag aldrig förstått och kommer aldrig förstå heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 7 months later...
Satte in mina sista pokerpengar idag någonsin! har spelat i två år nu och gular alltihopa förr eller senare....

Jag vill inte ha något med spel att göra mer eftersom det förstör mig som person!

Tips till alla ungdomar! gå i skolan och jobba istället är den bästa utvägen!

 

smutsfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, mitt mål är inte att göra dem till bättre spelare. Bara att de ska förstå hur dåliga spelare de är och hur negativ pokern är för deras liv. Om det krävs att de blir bra pokerspelare för detta så ser inte jag det som något negativt, förstår inte varför ni låser er så vid den tanken?

 

Tror iof att en spelmissbrukare inte skulle bry sig om några råd om att bli bra på poker, inte nämnvärt i alla fall. En spelmissbrukare är väl inte efter någonting annat än att känna ruset och han kommer spela så länge det finns pengar. Han kommer nog inte ens orka försöka bli en vinnande pokerspelare.

 

Tror ärligt talat inte riktigt nedgångna pokertorskar hänger på några pokerforum överhuvudtaget för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ärligt talat inte riktigt nedgångna pokertorskar hänger på några pokerforum överhuvudtaget för övrigt.

 

Jag tror det finns en del. Men dom läser förmodligen inte trådar som handlar om avancerade EV-uträkningar eller hur man på olika sätt ska tänka för att snäva ner någons hand range. Dom hänger nog i trådar likt "AA -den bästa handen?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika varldar.

 

Jag och manga andra lever i en varld dar poker ar en stimulerande hobby som bara blir mer och mer intressant. Man lagger ner timmar pa att studera spelet. Man traffar folk med samma intresse, har kul tillsammans och utvecklas ytterligare. Sen tjanar man mer pengar an vad man nagonsin gjort innan. Stabilt, manad efter manad blir det mer och mer.

 

Detta lat javligt drygt, men min poang ar denna: ALLA kan gora samma sak.

 

All information finns dar. Det finns granslosa mojligheter att utveckla sitt spel. Det finns traningsvideor, forum osv osv. Det finns regler for money management. Allt finns dar.

 

Alla vet vad som kravs for att vinna. Det ar inte den latta vagen eller den roliga vagen eller den snabba vagen. Men det star i svart o vitt i varenda artikel med pokeranknytning.

 

Det ar bara att gora det. Och gor man det inte har man fan ingen ratt att klaga. Vi andra lagger ner halva vart liv pa att utvecklas i ett meningslost kortspel. Det ar inte mer an ratt att vi belonas.

 

Ja, jag vet att jag skippar förbi en hel diskussion som föranleddes av detta inlägg. Jag har läst lite av diskussionen, och den verkar ha skiftat fokus från detta inlägg till heltoks iofs vettiga idéer (som jag dock inte håller med om så här vid första ögonkastet).

 

Det citerade inlägget var det dummaste jävla svar jag nånsin sett på ett inlägg där OP söker hjälp och stöd mot sitt spelmissbruk. Hur pantat är det inte att glorifiera spelet på detta sätt rakt upp i ansiktet och i praktiken säga att OP ska spela mer och ägna mer tid åt poker??

 

Hoppas verkligen, verkligen att jag missat nåt, annars är jag rädd att jag snart säger nåt som får mig bannad.

 

Och visst har heltok vissa poänger i det han säger i denna tråd om att upplysa folk om varför de förlorar etc. Men det ligger väldigt, väldigt långt ifrån bubbas idiotiska inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ett bra inlägg theocto.

 

finns bara ett sätt att få bukt på ett spelmissbruk och det är att lägga av.

att lära en spelmissbrukare att spela bättre fungerar självklart inte och medvetenhet om spelet har väldigt lite med saken att göra.

 

många av oss vet att vi inte längre spelar bra när vi tiltat men fortsätter likt förbannat att fatta dåliga beslut. spelmissbruk är för många som en tilt som aldrig tar slut och där man ständigt jagar sina växande förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 2 years later...
  • 2 years later...

Ja var typ pank i fredags. Hade 8 dollar på mitt konto på förmiddagen. Vann en 3dollars på full tilt fick typ runt 100dollar. Lira sen turbo på stars 30d. Kom fyra fick runt 1k. Lira sen big 109 på kvällen. Kom åtta fick då runt 2k. Så hade nästan 3k då.

 

Men tar ja ut nånting? Vill bara ha mer mer mer. Spelar fan sämre ju mer pengar jag har. Kan inte motivera mig och lira en 50 d om ja har så lite som 2k. Mitt pengasinne är ett skämt. Lirar massa hyperturbos och shit som knappt är poker.

 

Nu är ja typ gul igen. Om ja ska lira en turre blir det väl big 4.. Åhhhhhhh vad roligt. Okej kan lätt tända till den för den iofs men vad fan.

 

Lirade million och lite andra sköna turrar i söndags. Förstapriset var 200k. Vad fan ska ja med så mkt till? Behöver inte ens dom pengarna ffs. Fattar knappt varför ja lirar.:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...