Gå till innehåll

NLTH CG 0.25/0.50 - Hur spela?


Oskar

Recommended Posts

Hatar och spela PP som JJ och QQ då jag verkligen inte kan spela dessa något bra. Lättare att spela Suited connectors eller låga pocket par, då man vid träff oftast sitter i en ganska fin sits och endast försöker maximera vinsten.

 

Idag satt jag och lirade $0.25/$0.50 på prima och fick QQ i BB. UTG raisar till 2.5 dollar och jag slår om till 10 dollar varvid han smetar upp till 35 dollar. Jag sitter med ca 80 dollar innan handen och han sitter med ca 60 dollar. Hur tycker ni att man ska spela vid detta tillfälle, bör kanske tilläggas att jag inte har minsta read på killen.

 

Hoppas jag fick med all info nu, ni brukar ju annars vara ganska snabba med att påpeka missar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns som en solklar AA/KK.

 

Tror han har AA här 9/10 och KK 1/10 :P

 

Hade foldat rätt fort.

 

Tycker hans raise till 2.5 UTG känns mycket och hade nog redan där anat en stor hand och bara synat.. Men det är jag det..

 

Många här på forumet tycker du gjorde rätt i att slå upp den, det kanske är rätt, man får reda på vart man står (här tycker jag att det är rätt solklart att du är slagen), men jag hade velat ta en flop iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, anledningen till att jag slår upp efter hans raise är eftersom att jag tycker att det är lättare att lägga preflop än postflop vid bara underkort. Fast man är ju alltid bra sugen på att se flop där. Men nu reraisade han ju mig och jag gjorde precis som du ville att jag skulle göra och foldade.

 

Skriv gärna mer synpunkter ni som läser den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...