Gå till innehåll

Kommer ingen vart:/


Ninjagrisen

Recommended Posts

Hej!

Jag är 18 bast och har spelat poker i ca 3 år. Varav 1 år seriöst.

 

Jag har vunnit ganska mycket genom tiderna, det började med små summor som blivit större och större med tiden. Totalt detta år ligger jag kanske 60 000kr+ det är jag väldigt nöjd med.

 

Problemet:

Jag känner att jag inte utvecklas något alls, jag är kvar på samma nivåer,

0.50-1 på svenska spel och 11 dollars sitngo. Jag backar dessutom, jag har haft en tung månad i december + slutet av november och torskat runt 6000 kr. Inte så mcyket om man tänker på vad jag vunnit, men den nmesta av vinsten är spenderad på skit och aktier så förlusten känns.

 

Jag känner att alla blir bättre och jag sämre. Inget funkar längre, har ifxxat PT till svs och försöker avläsa stats, men det går inte:S Jag vet vad alla stats betyder men jag vet inte hur jag ska agera jämt emot dem. Jag bheöver hjälp med det, att försöka avläsa vissa spelare med en viss statistik. Jag bheöver allmän hjälp med pokerstrategier samt en vinnande aggresiv spelstil.

 

Spelar också en del turrar och det gick bra förut. Nu går det inte alls, åker alltid under de senare nivåer. Behöver hjälp med en bra spelstil där också. De tidiga nivåerna har jag bra kontroll över men det är sen det brister.

 

Köpte Supersystem 2 idag, och redan kommit en bit. Är det en bok ni kan rekomendera en CG SH NL spelare som mig?;)

 

 

OMFG va långt det blev, ber så mycket om ursäkt för den värdelösa stavningen:) Är trött:)

 

Aja det va allt tror jag!

Jag hoppas på många bra tips och råd:)

 

MVH

Ninjagrisen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är 18 bast och har spelat poker i ca 3 år. Varav 1 år seriöst.

 

Jag har vunnit ganska mycket genom tiderna, det började med små summor som blivit större och större med tiden. Totalt detta år ligger jag kanske 60 000kr+ det är jag väldigt nöjd med.

 

Problemet:

Jag känner att jag inte utvecklas något alls, jag är kvar på samma nivåer,

0.50-1 på svenska spel och 11 dollars sitngo. Jag backar dessutom, jag har haft en tung månad i december + slutet av november och torskat runt 6000 kr. Inte så mcyket om man tänker på vad jag vunnit, men den nmesta av vinsten är spenderad på skit och aktier så förlusten känns.

 

Jag känner att alla blir bättre och jag sämre. Inget funkar längre, har ifxxat PT till svs och försöker avläsa stats, men det går inte:S Jag vet vad alla stats betyder men jag vet inte hur jag ska agera jämt emot dem. Jag bheöver hjälp med det, att försöka avläsa vissa spelare med en viss statistik. Jag bheöver allmän hjälp med pokerstrategier samt en vinnande aggresiv spelstil.

 

Spelar också en del turrar och det gick bra förut. Nu går det inte alls, åker alltid under de senare nivåer. Behöver hjälp med en bra spelstil där också. De tidiga nivåerna har jag bra kontroll över men det är sen det brister.

 

Köpte Supersystem 2 idag, och redan kommit en bit. Är det en bok ni kan rekomendera en CG SH NL spelare som mig?;)

 

 

OMFG va långt det blev, ber så mycket om ursäkt för den värdelösa stavningen:) Är trött:)

 

Aja det va allt tror jag!

Jag hoppas på många bra tips och råd:)

 

MVH

Ninjagrisen

 

 

OMFG?

 

Jag tyckte den var kort

 

Ännu mer onödigt offtopic. Bryr ni er inte om ämnet så skriv inte i tråden. /Juggler79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Supersystem 2 idag, och redan kommit en bit. Är det en bok ni kan rekomendera en CG SH NL spelare som mig?;)

 

 

 

Den är absolut inte klockren imo. Dels är den till största delen skriven för 9-manna FR, och dels är den för högre stakes.

 

Dock funkar en del koncept rätt bra även på lowlimit, främst mot tighta grinders.

 

Cardrunners filmer finns det i mängder att köpa. Mycket för SH och LowStakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är 18 bast och har spelat poker i ca 3 år. Varav 1 år seriöst.

 

Jag har vunnit ganska mycket genom tiderna, det började med små summor som blivit större och större med tiden. Totalt detta år ligger jag kanske 60 000kr+ det är jag väldigt nöjd med.

 

Problemet:

Jag känner att jag inte utvecklas något alls, jag är kvar på samma nivåer,

0.50-1 på svenska spel och 11 dollars sitngo. Jag backar dessutom, jag har haft en tung månad i december + slutet av november och torskat runt 6000 kr. Inte så mcyket om man tänker på vad jag vunnit, men den nmesta av vinsten är spenderad på skit och aktier så förlusten känns.

 

Jag känner att alla blir bättre och jag sämre. Inget funkar längre, har ifxxat PT till svs och försöker avläsa stats, men det går inte:S Jag vet vad alla stats betyder men jag vet inte hur jag ska agera jämt emot dem. Jag bheöver hjälp med det, att försöka avläsa vissa spelare med en viss statistik. Jag bheöver allmän hjälp med pokerstrategier samt en vinnande aggresiv spelstil.

 

Spelar också en del turrar och det gick bra förut. Nu går det inte alls, åker alltid under de senare nivåer. Behöver hjälp med en bra spelstil där också. De tidiga nivåerna har jag bra kontroll över men det är sen det brister.

 

Köpte Supersystem 2 idag, och redan kommit en bit. Är det en bok ni kan rekomendera en CG SH NL spelare som mig?;)

 

 

OMFG va långt det blev, ber så mycket om ursäkt för den värdelösa stavningen:) Är trött:)

 

Aja det va allt tror jag!

Jag hoppas på många bra tips och råd:)

 

MVH

Ninjagrisen

 

Är det du som är Grisapan?

 

Läs Kungrikards dagbok noggrant, så får du råd för cash game och stats. Sluta köpa skit, så har du pengar kvar.

 

Skaffa en positiv attityd.

Lyssna på detta nu så mår du strax bättre:

 

http://www.youtube.com/watch?v=eVy2_-JXzXQ&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://sv.wikipedia.org/wiki/Socialdarwinism

 

Onödigt inlägg ger som ger varning. /Juggler79

 

Känns som om det här var precis vad vi pratade om i "nazimod-tråden". Visst är inlägget en aning drygt, men det är ju faktiskt relevant i sammanhanget. Klockrent exempel på när det är bättre att ge Djens ett "abbans abbans" i stället för att drämma till med en varning direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om det här var precis vad vi pratade om i "nazimod-tråden". Visst är inlägget en aning drygt, men det är ju faktiskt relevant i sammanhanget. Klockrent exempel på när det är bättre att ge Djens ett "abbans abbans" i stället för att drämma till med en varning direkt.

 

Tänkte själv om det var för hårt efter jag gett varningen men ingen annan mod var on-line. Det är frustrerande med en dryg one-liner från en regular när någon skrivit ett långt seriöst inlägg men du har nog rätt och jag har ändrat varningen till ett gult kort = slap on the wrist. Vill du eller någon annan diskutera det vidare så ta det i nazimod-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är anmärkningsvärt att du spelat poker i 3 år och först nu köpt din första pokerbok. Jag är inte förvånad att du ligger kvar på samma nivå med den attityden, däremot är jag lite överraskad över att du ligger på pluss.

 

Sannolikt har du så många läckor i ditt spel (om du överhuvudtaget har ett utvecklat och genomtänkt spelsystem) att det endast är marginelt vinnande mot riktigt riktigt usla spelare, d.v.s. de som spelar enkrona blinds.

 

Eftersom du spelat så länge utan en god teoretisk modell om hur poker fungerar har du ett styvt jobb framför dig att förändra hela ditt tänk kring poker och motverka alla felaktigt inlärda impulser.

 

Jag säger lycka till och rekommenderar Harrringtons böker för turnering:

 

http://www.bokus.com/b/9781880685334.html?pt=search_result

http://www.bokus.com/b/9781880685358.html?pt=search_result

http://www.bokus.com/b/9781880685365.html?pt=search_result

 

Och kanske Skalnskys bok om NL CG:

 

http://www.bokus.com/b/9781880685372.html?pt=search_result

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är anmärkningsvärt att du spelat poker i 3 år och först nu köpt din första pokerbok. Jag är inte förvånad att du ligger kvar på samma nivå med den attityden, däremot är jag lite överraskad över att du ligger på pluss.

 

Sannolikt har du så många läckor i ditt spel (om du överhuvudtaget har ett utvecklat och genomtänkt spelsystem) att det endast är marginelt vinnande mot riktigt riktigt usla spelare, d.v.s. de som spelar enkrona blinds.

 

Eftersom du spelat så länge utan en god teoretisk modell om hur poker fungerar har du ett styvt jobb framför dig att förändra hela ditt tänk kring poker och motverka alla felaktigt inlärda impulser.

 

Jag säger lycka till och rekommenderar Harrringtons böker för turnering:

 

http://www.bokus.com/b/9781880685334.html?pt=search_result

http://www.bokus.com/b/9781880685358.html?pt=search_result

http://www.bokus.com/b/9781880685365.html?pt=search_result

 

Och kanske Skalnskys bok om NL CG:

 

http://www.bokus.com/b/9781880685372.html?pt=search_result

 

Tack folder för ditt seriösa svar:))

 

Jag har läst pokerböcker:) Kanske 3 st. Harrington turrespel, sklansky små insatser och en annan jag inte kmr ihåg namnet på.

 

Jag ska absolut titta vidare på dem du sa:)

 

JAg har säkert många läckor i mitt spel men eftersom att detä ndå gått såpass bra så vet jag att jag har kapacitet.

 

 

 

Och till alla andra jävla idioter som skriver massa skit: stfu snälla jag orkar inte höra ert skitsnack. ALlt jag ber om är lite hjälp, har ni inget vettigt o skriva så håll truten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bry dig inte om de fascistoida tölparna som skriver dryga och extremt osympatiska inlägg! Vad gäller pokerböcker skulle jag kunna rekommendera Phil Gordon's Litle Green Book, för låglimitspel NL.

 

Annars är det nog vanskligt med pokerböcker rent generellt. Jag upptäckte att ju fler böcker jag läste, desto mer weak-tight blev mitt spel. Så jag distanserade mig från böckerna, och gick istället in för att anpassa spelet efter motståndarnas spelstil, och de reads jag hade på dem - med förbättrat resultat. Gl!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar:)

 

 

Men jag är inte riktigt nöjd:)

 

VIll veta lite mer om pokerstrategier om man använder PT, jag behöver grunden om man säger så. Tror inte ja kan hitta det i böcker:)

 

Aja :) hoppas på fler underbara svar:)=

 

Du kan kolla denna e-boken:

 

http://www.pokertrackerguide.com/pokertracker_guide_about.html

 

Annars innehåller som sagt Kungrikards dagbok innehåller en del om stats på 0,5/1 kr fullring. En något förenklad förklaring är att han spelar aggressivt med bra händer mot dem med över 30% Vpip och mer försiktigt mot andra.

 

Annars finns det en spelare med nicket Wayne Brady på Svenska Spel som har skrivit en artikel om hur man ska spela mot de olika speltyperna. Han postar inte här vad jag vet. Sök istället på riggat.se.

 

Om det är psykologin du är intresserad av och varför spelare spelar som de gör är The Psychology of Poker ett tips, då den är baserad på spelare som spelar låglimit live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De starka överlever genom att äta upp de svaga.

OP är sämre än sina motståndare och förlorar därför pengar.

Darwinism. herregud. jag svarade på "Vad som hänt".

 

OP har 'vunnit ganska mycket' och gått på 60000 plus, samt haft en dålig månad, berättar han. Det är inte tillräckligt underlag för din slutsats, hur drygt levererad den än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man behöver verkligen inte läsa någon poker bok alls för att bli en vinnare på höga nivåer. faktum är att det inte finns någon riktigt bra bok om NL.

 

Du har naturligtvis rätt. Men om man efter 3 år inte lyckats ta sig över den allra lägsta nivån så känns steget att läsa en bok ganska naturligt..

 

Böcker ger grunderna om man saknar dem. Men mer preaktiskt inriktad och uppdaterad strategi finner man framförallt här: http://forumserver.twoplustwo.com/ubbthreads.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...