Gå till innehåll

Så svårt för att komma över gränsen


stoffe112

Recommended Posts

Jag spelar på 0,25/0,50 och känner att nivån e bra för mig och min rulle. Men det som är så surt är att jag vinner ihop några hundra dollar för att veckan efter förlora dom på bad beats och senare vinna tillbaka dom.

 

Jag har så svårt att gå upp och stanna där för det går ner lika fort igen och sen upp. Så plus minus noll kan man säga överlag.

 

När man är på det där plus strecket ska man gå upp en nivå eller spela på ett annat sätt? Jag tycker bara jag härvar runt på samma rulle vare sig det går bra eller dåligt. Vill gärna känna det där att man kan hamna på plus och sen fortsätta och bli vinnande i längden.

 

Inga tips om hur man ska förändra sitt spel eller tankesätt eller bara ta det för vad det är och gasa vidare?

 

MvH

 

stoffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på 0,25/0,50 och känner att nivån e bra för mig och min rulle. Men det som är så surt är att jag vinner ihop några hundra dollar för att veckan efter förlora dom på bad beats och senare vinna tillbaka dom.

 

Jag har så svårt att gå upp och stanna där för det går ner lika fort igen och sen upp. Så plus minus noll kan man säga överlag.

 

När man är på det där plus strecket ska man gå upp en nivå eller spela på ett annat sätt? Jag tycker bara jag härvar runt på samma rulle vare sig det går bra eller dåligt. Vill gärna känna det där att man kan hamna på plus och sen fortsätta och bli vinnande i längden.

 

Inga tips om hur man ska förändra sitt spel eller tankesätt eller bara ta det för vad det är och gasa vidare?

 

MvH

 

stoffe

 

Nej, du ska inte gå upp i nivå... Prova istället att gå ner en nivå.

Även om man har en bankrulle för en högre nivå så ska man inte spela på en nivå där man inte går plus.

När du spelat på den lägre nivån ett tag och slår spelarna där så kan du testa gå upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går ungefär +-0 borde du kanske fundera på att gå ner i nivå?

 

Analysen att du har vinnande perioder för att du spelar bra och förlorande perioder för att du har otur låter inte så sannolikt. Visst, sannolikheten talar för att en del bra spelare har sådan otur att de bara går jämnt upp trots att de är klart bättre än motståndet men de är sannolikt ganska få.

 

Dina vinstperioder kanske beror på att du har good beats då. Det är normalt beteende för de flesta människor att tro att de lyckas beroende på egen skicklighet och misslyckas på grund av otur. I vilket fall som helst blir mitt intryck att du skulle kunna lära dig en hel del av att försöka analysera lite djupare varför du vinner/förlorar i vissa perioder. Sedan kan det ju vara så att en/flera bad beat(s) gör att du omedvetet blir en sämre spelare för att du efter det spelar annorlunda än tidigare?

 

Det är helt klart lättare att undvika eventuella misstag i sitt spel om man känner till att man gör dem.

 

Sanningen kan ju vara att i dagsläget är du så bra att du precis slår raken på 0.25/0.50 men inte mer.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Självklart är det både good och bad beats.Är absolut ingen topp spelare men anser mig hyffsad men spelar mest för det är mitt intresse liksom. Men när jag spelar mitt A spel så är man klart vinnande på den nivån men som heltidsarbetande trebarns pappa så är det svårt att alltid hitta sitt A spel när man får möjlighet att sätta sig och spela.

 

Ska gå ner en nivå och ge det en chans och hoppas man finner det stabila man hade för nåt år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma 'problem' tycker jag..

Jag vet inte om jag löste det eller inte.. Jag beslöt mig efter ett tag att gå NER i nivå.. Det kändes ganska tråkigt men jag plussade en del innan jag tröttnade och cashade ut min rulle och bytte site :>

 

Kan det vara så att man blir lite lösare när man vet att man 'ligger lite pluss'?

Kanske har nått med det att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Självklart är det både good och bad beats.Är absolut ingen topp spelare men anser mig hyffsad men spelar mest för det är mitt intresse liksom. Men när jag spelar mitt A spel så är man klart vinnande på den nivån men som heltidsarbetande trebarns pappa så är det svårt att alltid hitta sitt A spel när man får möjlighet att sätta sig och spela.

 

Ska gå ner en nivå och ge det en chans och hoppas man finner det stabila man hade för nåt år sen.

 

Det är svårt att vinna mycket pengar på poker. De flesta går minus, många går plus minus noll, vissa gör en liten vinst. Och en liten skara tjänar riktigt bra med pengar på pokern. Hoppas du är medveten om detta. Tror de flesta skulle tjäna mer på att sätta sig och fila på en affärsidé eller kanske försöka klättra i position på sitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...