sexyterran Postad 24 Maj , 2008 Rapport Share Postad 24 Maj , 2008 men wtf... e borta i 3 veckor, så vinner du big deal? galet. imorgon ses vi iaf på kontoret efter 5 veckors plågsam frånvaro från varandra! haha jag drar in vp på svs dagen innan jag drar, 44k sek, du drar bigdeal 44k$... suck... aldrig e man bäst. ses imorgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 25 Maj , 2008 Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Spontant känns AKs som WP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Kör NL400 idag efter min sanslöst dåliga dag igår, har börjat fint! är 3800$ upp på NL400 på 500 händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Spontant känns AKs som WP. Jag vet inte om jag tycker det, har ju bara en blufbuster, venne vad jag slår som han floatar i 3bets pot ur poss. Han måste ju sätta mig på AK där och ändå pushar han Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 vad tycker ni om det här? GAME #996461984: Texas Hold'em NL $3/$6 2008-05-25 09:16:52 Table Ovalle Seat 1: carlitobriggante ($249.30 in chips) Seat 3: jb0756 ($484.85 in chips) DEALER Seat 5: FamousBoy ($878.30 in chips) Seat 6: HERO ($1,366.00 in chips) Seat 8: 1Playboy1 ($814.90 in chips) Seat 10: felllan ($591.00 in chips) FamousBoy: Post SB $3.00 HERO: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO4 of Clubs 1Playboy1: Fold felllan: Fold carlitobriggante: Fold jb0756: Fold FamousBoy: Raise (NF) $22.00 HERO: Raise (NF) $60.00 Gillar att slå upp här, gör det gärna med stål eller en hand som denna. Är mer benägen att syna med en hand som är lättare att träffa med. Har inte stats på honom nu iom att jag inte använder min gamla databas men han är multi table grinder och jag plockar lätt ner den här potten på flopp om han synar. FamousBoy: Call $38.00 *** FLOP *** Jack of Spades6 of SpadesKing of Clubs FamousBoy: Bet $100.00 Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tolka den här beten. Tycker det känns otroligt att han skulle leda in i mig tom här. Samtidigt som att det inte känns speciellt troligt att min hand har träffat den här brädan. I speladets stund så känns det som att han bara vill plocka ner den. med ett drag vill han väll CRAI här? HERO: Call $100.00 *** TURN *** FamousBoy: Check HERO: Check Jag tror inte att han har drag här som sagt, vill inte beta och få bort hans bluffhänder *** RIVER *** FamousBoy: Bet $280.00 HERO: Call $280.00 Färgdraget sitter, svår situation. Jag resonerar så att jag inte tror att han värdebetar så light som en K här. Ingen stopbet heller, 280 i 320. Jag tolkar det som att han antingen måste ha lett färgdraget eller vara tom. Han kan ju ta träffat hålpipa också med AT / 9T men är inte så orolig. Är jag ute och cyklar här? Hur ska jag tolka hans lead på flopp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Kass riverbet? GAME #992521658: Texas Hold'em NL $2/$4 2008-05-22 17:24:23 Table Harraman (No DP) Seat 3: rob4112 ($762.60 in chips) Seat 5: HERO($439.70 in chips) DEALER Seat 10: abosow ($587.94 in chips) abosow: Post SB $2.00 rob4112: Post BB $4.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HEROAce of Hearts HERO: Raise (NF) $12.00 abosow: Fold rob4112: Call $8.00 *** FLOP *** Jack of Hearts10 of Diamonds7 of Diamonds rob4112: Check HERO: Bet $14.00 rob4112: Raise (NF) $48.00 HERO: Call $34.00 Har runner färgdrag, hålstege + possition så synar hans RR på flop *** TURN *** rob4112: Bet $61.00 HERO: Raise (NF) $195.00 På turn så slår han halvpott, tycker han känns svag så jag slår. rob4112: Call $134.00 FI tar bara syn, han har 150$ bakom. Här måste han i min mening ha ett drag. En made hand deger ju in sina sista 150 här. *** RIVER *** rob4112: Check HERO: Bet $184.70 rob4112: Fold *** SUMMARY *** Total pot $694.70 Rake $2.00 HERO: wins $694.70 Resten är ju standard, jag slår in de sista och hand foldar sitt missade drag. Min plan från början var ju självkalrt att ge upp den på turn om jag blir synad, men sen så callade han bara och jag kunde plocka ner den och jag var nöjd. Så här i efterhand tänker jag dock, är inte min riverbet onödig? AK är ju garanterat good här mot hans missade drag. Det jag gör här är att jag plockar bort dem av hans draghänder som har en liten träff brevid. DVS färgdrag som innehåller ett par, t.ex A7 ruter. Nackdelen är ju att jag tar risken att förlora 180$ extra om FI är ett seppo som har slowat typ 77 på den monsterdragiga brädan. onödig riverbet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 25 Maj , 2008 Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Kass riverbet? GAME #992521658: Texas Hold'em NL $2/$4 2008-05-22 17:24:23 Table Harraman (No DP) Seat 3: rob4112 ($762.60 in chips) Seat 5: HERO($439.70 in chips) DEALER Seat 10: abosow ($587.94 in chips) abosow: Post SB $2.00 rob4112: Post BB $4.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to HEROAce of Hearts HERO: Raise (NF) $12.00 abosow: Fold rob4112: Call $8.00 *** FLOP *** Jack of Hearts10 of Diamonds7 of Diamonds rob4112: Check HERO: Bet $14.00 rob4112: Raise (NF) $48.00 HERO: Call $34.00 Har runner färgdrag, hålstege + possition så synar hans RR på flop *** TURN *** rob4112: Bet $61.00 HERO: Raise (NF) $195.00 På turn så slår han halvpott, tycker han känns svag så jag slår. rob4112: Call $134.00 FI tar bara syn, han har 150$ bakom. Här måste han i min mening ha ett drag. En made hand deger ju in sina sista 150 här. *** RIVER *** rob4112: Check HERO: Bet $184.70 rob4112: Fold *** SUMMARY *** Total pot $694.70 Rake $2.00 HERO: wins $694.70 Resten är ju standard, jag slår in de sista och hand foldar sitt missade drag. Min plan från början var ju självkalrt att ge upp den på turn om jag blir synad, men sen så callade han bara och jag kunde plocka ner den och jag var nöjd. Så här i efterhand tänker jag dock, är inte min riverbet onödig? AK är ju garanterat good här mot hans missade drag. Det jag gör här är att jag plockar bort dem av hans draghänder som har en liten träff brevid. DVS färgdrag som innehåller ett par, t.ex A7 ruter. Nackdelen är ju att jag tar risken att förlora 180$ extra om FI är ett seppo som har slowat typ 77 på den monsterdragiga brädan. onödig riverbet? Tycker det är helt rätt att beta här. Som du säger så får du ju bort hans drag med småpar som du annars skulle förlorat mot. Har vart vaken hela natten så orkar inte kolla matten i det hela. Men rätt att beta generellt ett med den readen imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 25 Maj , 2008 Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Jag ser iofs inte vilka parade drag han ska ha som inte degar turn, då Jxs är nuts. Tror jag checkar river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Jag ser iofs inte vilka parade drag han ska ha som inte degar turn, då Jxs är nuts. Tror jag checkar river. Yes, jag hade för mig att 7an var osuitad. Skrev bara när jag kollade från HHn. Japp ett Jxs måste han verkligen ha ställt in med. Tror det hade varit ev+ att checka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bijou Postad 25 Maj , 2008 Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Tar du ansvar för denna? Om detta var du, så har jag aldrig sett maken till liknande rush i mitt liv:mrgreen: satt me typ 2k stackar på varenda bord. gg ***** Hand History for Game 996262048 ***** $400.00 NL Texas Hold'em - Sunday, May 25, 01:37:56 2008 Table Cuneo (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: gergong222 ( $677.30 ) Seat 3: mattycentinel ( $606.94 ) Seat 5: hestkewken ( $419.00 ) Seat 6: jag ( $513.00 ) Seat 8: emeil ( $1322.63 ) Seat 10: LeFooFurieux ( $414.00 ) mattycentinel posts the small blind [$2.00]. hestkewken posts the big blind [$4.00]. ** Dealing down cards ** Dealt to jag [ Jd Qd ] emil raises [$16.00] jag calls [$16.00] LeFooFurieux folds gergong222 folds mattycentinel calls [$14.00] hestkewken calls [$12.00] ** Dealing Flop ** [ 3d, 9d, Th ] mattycentinel checks hestkewken checks jag bets [$55.00] emil calls [$55.00] mattycentinel folds hestkewken folds ** Dealing Turn ** [ 4d ] jag bets [$72.00] emil raises [$1251.63] jag calls [$370.00] ** Dealing River ** [ 9h ] emil wins $1864.63 from main pot emil shows [Tc Ts ] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Tar du ansvar för denna? Om detta var du, så har jag aldrig sett maken till liknande rush i mitt liv:mrgreen: satt me typ 2k stackar på varenda bord. gg ***** Hand History for Game 996262048 ***** $400.00 NL Texas Hold'em - Sunday, May 25, 01:37:56 2008 Table Cuneo (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: gergong222 ( $677.30 ) Seat 3: mattycentinel ( $606.94 ) Seat 5: hestkewken ( $419.00 ) Seat 6: jag ( $513.00 ) Seat 8: emeil ( $1322.63 ) Seat 10: LeFooFurieux ( $414.00 ) mattycentinel posts the small blind [$2.00]. hestkewken posts the big blind [$4.00]. ** Dealing down cards ** Dealt to jag [ Jd Qd ] emil raises [$16.00] jag calls [$16.00] LeFooFurieux folds gergong222 folds mattycentinel calls [$14.00] hestkewken calls [$12.00] ** Dealing Flop ** [ 3d, 9d, Th ] mattycentinel checks hestkewken checks jag bets [$55.00] emil calls [$55.00] mattycentinel folds hestkewken folds ** Dealing Turn ** [ 4d ] jag bets [$72.00] emil raises [$1251.63] jag calls [$370.00] ** Dealing River ** [ 9h ] emil wins $1864.63 from main pot emil shows [Tc Ts ] Haha neeeej, mitt nya hemlige nick är avslöjat nej det är inte jag, men ber om ursäkt för alla emil världen över Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 25 Maj , 2008 Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Jag vet inte om jag tycker det, har ju bara en blufbuster, venne vad jag slår som han floatar i 3bets pot ur poss. Han måste ju sätta mig på AK där och ändå pushar han Fi kallsynar två gånger preflop vilket får mig att tro 1. han suger 2. han kan ha i princip vad som helst. Känns som han lika gärna kan ha 66 och försöka få dig att vika 99 eller ha 97s eller whatever. Eller så har han peelat med AQ och flippar ur. Visst är det en bluffångare men det är ju också ett jättebra bluffkort så det går jämnt upp IMO. Utan klar read på fi som passiv tycker jag syn på river är väldigt standard. Ang J4 tycker jag det är helt meningslöst att spela handen överhuvudtaget. Ok om du vill försvara din BB men J4 är bara för dåligt. Ett tips i övrigt är att inte skriva så extremt detaljerat om hur du tänkte och varför du spelar som du gör. Blir svårt att kommentera din riversyn med J4 t.ex. när du säger att han antingen donkat färgdrag, eller är tom. Case closed isåfall ju. AK ger jag definitivt upp på river om jag inte ger upp den på turn (vilket jag definitivt föredrar på denna bräda). Jag förstår dock hur du tänker och tycker lite synd om fi som inte kan må helt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Konstruktivt inlägg metadict, orkar inte svara just nu dock känner mig riktigt besviken. Kom tvåa i big deal precis som jag vann förra veckan. som gav $24 165 är förstås nöjd med klonk men känns ändå förjävligt att jag inte får klonka två gånger i rad. Hade han dominerad för chipsen flera gånger också men han hade galet kortsnitt och jag kunde inte göra någonting. Spelade ut han totalt till en början och han sög. Losade all in för chipsen med QK mot KJ t.ex på bräda 9TJ. med tvåpar mot färgdrag. sög förjävla hårt helt enkelt. Klonka samma turnering två veckor i rad måste väll vara rätt unikt? han som jag mötte i HU var riktigt riktigt dålig för övrigt, sämsta spelaren på FT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 25 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2008 Ush, man ska inte kunna känna sig så här besviken efter en 2a plats. Hade bara varit så awsome att vinna två veckor i rad. aja, åker hem till flicknännen nu. Kommer kännas bättre i morgon. gl alla som är kvar i turrar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fjonkan Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Konstruktivt inlägg metadict, orkar inte svara just nu dock känner mig riktigt besviken. Kom tvåa i big deal precis som jag vann förra veckan. som gav $24 165 är förstås nöjd med klonk men känns ändå förjävligt att jag inte får klonka två gånger i rad. Hade han dominerad för chipsen flera gånger också men han hade galet kortsnitt och jag kunde inte göra någonting. Spelade ut han totalt till en början och han sög. Losade all in för chipsen med QK mot KJ t.ex på bräda 9TJ. med tvåpar mot färgdrag. sög förjävla hårt helt enkelt. Klonka samma turnering två veckor i rad måste väll vara rätt unikt? han som jag mötte i HU var riktigt riktigt dålig för övrigt, sämsta spelaren på FT stört starkt att du klonkar två söndagar irad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 grattis till en grym prestation där! Måste väl blivit en go prissumma ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Hehe jo är ju det nöjd och bitter kan man säga. blev 42k + 24k Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Poker är inte alltid rättvist, hoppas det går bättre nästa söndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Poker är inte alltid rättvist, hoppas det går bättre nästa söndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Konstruktivt inlägg metadict, orkar inte svara just nu dock känner mig riktigt besviken. Kom tvåa i big deal precis som jag vann förra veckan. som gav $24 165 är förstås nöjd med klonk men känns ändå förjävligt att jag inte får klonka två gånger i rad. Hade han dominerad för chipsen flera gånger också men han hade galet kortsnitt och jag kunde inte göra någonting. Spelade ut han totalt till en början och han sög. Losade all in för chipsen med QK mot KJ t.ex på bräda 9TJ. med tvåpar mot färgdrag. sög förjävla hårt helt enkelt. Klonka samma turnering två veckor i rad måste väll vara rätt unikt? han som jag mötte i HU var riktigt riktigt dålig för övrigt, sämsta spelaren på FT Jag vill gråta av det här inlägget... Finns så otroligt många otroligt mycket bättre MTT-spelare än du som inte ens kommit i närheten av någon sån här prestation. Att säga att "det känns förjävligt" är så jäkla okänsligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Jag vill gråta av det här inlägget... Finns så otroligt många otroligt mycket bättre MTT-spelare än du som inte ens kommit i närheten av någon sån här prestation. Att säga att "det känns förjävligt" är så jäkla okänsligt. Jo men om du läser lite mellan raderna. Skrev det där inlägget två minuter efter jag åker ut, och då har jag spelat ut FI i hu och blivit åkt på flera utdrag för chipsen. Tror nog att väldigt många skulle varit bittra precis efter. Jag är ju självklart jättenöjd. Är ju bitter för att chansen till en sån här, visserligen oviktig, men ändå " fjäder i hatten/skön grej" inte kommer komma igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Jag vill gråta av det här inlägget... Finns så otroligt många otroligt mycket bättre MTT-spelare än du som inte ens kommit i närheten av någon sån här prestation. Att säga att "det känns förjävligt" är så jäkla okänsligt. Även om jag förstår hur du tänker så tycker jag ändå att du är lite orättvis. Alla som nån gång kommit tvåa i en MTT vet hur nedrigt det känns, oavsett om det handlade om en 50kr på SvS med 350 deltagare eller en $200 på Full Tilt med 2000 deltagare (beror ju helt på vad som är ens nivå). Att då vara så nära att vinna en stor turnering två gånger i rad måste svida något enormt, särskilt om man blir extremt utdragen i HU-spelet. Emil säger ju till och med själv att hans besvikelse känns konstig: Ush, man ska inte kunna känna sig så här besviken efter en 2a plats. Om en vecka när alla känslor sjunkit in så är jag säker på att han kommer att vara något så pass glad över de här två placeringarna, men tills dess så tycker jag att man borde unna honom att känna det han känner. Det är trots allt inte alltid som hjärtat vill känna det som man logiskt sett borde känna om man säger så, och det gäller nog oss alla. Att han känner sig besviken förringar ju knappast heller någon annans prestationer eller skills. Visst, han dissar killen som slog honom HU, men om det nu handlar om utdragningar så hade jag reagerat precis likadant. Tycker inte att man ska behöva vara särskilt ödmjuk i den sitsen, inte så nära inpå turneringen i alla fall. Emil, kan inte säga annat än grattis. Det är en sjukt bra prestation du har lyckats med. Kan inte annat än hoppas att man själv kanske lyckas komma typ sjua en gång i en liknande turnering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 26 Maj , 2008 Rapport Share Postad 26 Maj , 2008 Du kunde iaf uttryckt dig lite mildare än att säga att det känns förjävligt. Du borde ju ha någon hum om hur mkt tur det är inblandat i poker och att sålänge man spelar sitt bästa hela tiden kommer man vinna sin andel liksom. Nu har du haft så otroligt mycket tur dessa två söndagar att det är helt ofattbart vilket gör att det känns rätt bisarrt att skriva sådär när du springer bättre än någonsin förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 27 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 Även om jag förstår hur du tänker så tycker jag ändå att du är lite orättvis. Alla som nån gång kommit tvåa i en MTT vet hur nedrigt det känns, oavsett om det handlade om en 50kr på SvS med 350 deltagare eller en $200 på Full Tilt med 2000 deltagare (beror ju helt på vad som är ens nivå). Att då vara så nära att vinna en stor turnering två gånger i rad måste svida något enormt, särskilt om man blir extremt utdragen i HU-spelet. Emil säger ju till och med själv att hans besvikelse känns konstig: Om en vecka när alla känslor sjunkit in så är jag säker på att han kommer att vara något så pass glad över de här två placeringarna, men tills dess så tycker jag att man borde unna honom att känna det han känner. Det är trots allt inte alltid som hjärtat vill känna det som man logiskt sett borde känna om man säger så, och det gäller nog oss alla. Att han känner sig besviken förringar ju knappast heller någon annans prestationer eller skills. Visst, han dissar killen som slog honom HU, men om det nu handlar om utdragningar så hade jag reagerat precis likadant. Tycker inte att man ska behöva vara särskilt ödmjuk i den sitsen, inte så nära inpå turneringen i alla fall. Emil, kan inte säga annat än grattis. Det är en sjukt bra prestation du har lyckats med. Kan inte annat än hoppas att man själv kanske lyckas komma typ sjua en gång i en liknande turnering. Drar verkligen på smilbanden när jag läser ditt inlägg, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 27 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2008 Du kunde iaf uttryckt dig lite mildare än att säga att det känns förjävligt. Du borde ju ha någon hum om hur mkt tur det är inblandat i poker och att sålänge man spelar sitt bästa hela tiden kommer man vinna sin andel liksom. Nu har du haft så otroligt mycket tur dessa två söndagar att det är helt ofattbart vilket gör att det känns rätt bisarrt att skriva sådär när du springer bättre än någonsin förr. Äh nu är du löjlig tycker jag. Om John Terry hade skrivit ett inlägg på sin blogg två minuter efter Champions Leauge finalen hur tror du att det hade sett ut? Jag är mycket väl medveten om att man behöver mycket tur för att vinna en sån här turnerining. Men skriver man direkt efter en förlust så är det känslorna som talar och inte förståndet. Och då kändes det jättetråkigt när jag är så nära att göra en sak som jag inte tror många har haft nöjet att göra förut. Rent ekonomiskt så är det dessutom tråkigt att torska en 20 000$ HU på att motståndaren är überkortad. För övrigt, yes, man behöver väldigt mycket tur. Däremot så är jag i efterhand väldigt nöjd med mitt spel. Båda turneringarna har jag dominerat totalt och har varit CL från att det är 40 spelare kvar hela vägen till HUen. På både det här och förra finalbordet så höjde jag nog i snitt 2/3 händer, så jag hade bra kontroll på vad som hände. Ledde med en miljon chips mot två stackar med 100k var, så från att det var 20 spelare kvar så klarade jag mig bra trots rigg/motrigg. ( killen som vann skiten drog för övrigt ut tredjeplatsen med A7 all in mot AQ på xxAx) Med andra ord, nu när känslorna har lugnat sig så är jag väldigt nöjd både med vinsterna och med det sättet jag har spelat på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts