padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Ena dagen gular du och andra torskar du potter på upp mot 1k euro :S Torska €1k potter är fan ett rätt lätt sätt att gula på imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Bara jag som får sånna här PM's? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Bara jag som får sånna här PM's? Ja blir ju avis ju (förutsatt att det är en dam) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 HEHE Game # 1331887963 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Winnsboro" Game ended 2009-08-25 17:33:08 GMT+01:00 Players: GossipGirl (EUR 206,25 in seat 1) ERGYN (EUR 341,15 in seat 2) Dealer: ERGYN Big Blind: GossipGirl (2,00) Small Blind: ERGYN (1,00) ERGYN was dealt: - ERGYN Raise (5,00) GossipGirl Call (4,00) Flop - - GossipGirl Check ERGYN Bet (9,00) GossipGirl Raise (31,50) ERGYN Raise (78,75) GossipGirl All-In (168,75) ERGYN Call (112,50) Turn - - - River - - - - GossipGirl shows: - (a straight, ten high) ERGYN shows: - (a pair of tens) GossipGirl wins: EUR 411,75 (with a straight, ten high) Rake: EUR 0,75 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Hihi back 35 000 kr på en dag ungefär hiihihiiiihihihihihiihihi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Standard HU swings, bara vänja sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 OK spelat? Game # 1332234361 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Stardust Deep stack" Game ended 2009-08-25 21:31:10 GMT+01:00 Players: Puzzi (EUR 463,55 in seat 1) ERGYN (EUR 464,60 in seat 2) Dealer: Puzzi Big Blind: ERGYN (2,00) Small Blind: Puzzi (1,00) ERGYN was dealt: - Puzzi Raise (5,00) ERGYN Raise (16,00) Puzzi Call (12,00) Flop - - ERGYN Bet (27,00) Puzzi Raise (72,00) ERGYN Call (45,00) Turn - - - ERGYN Check Puzzi Bet (135,00) ERGYN Call (135,00) River - - - - ERGYN Check Puzzi Check ERGYN shows: Jd - Ac (two pairs, jacks and deuces) Puzzi didn't show: 7d - Qd (a pair of deuces) ERGYN wins: EUR 449,25 (with two pairs, jacks and deuces) Rake: EUR 0,75 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Tror det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Tror det Men med push på river då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Men med push på river då ute ur min liga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 CRAI turn imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 ute ur min liga Här då? Så djupt måste jag väl gå för c/r river nästan? Donka river ser fel ut imo.. Tappar värde mot bluffar och 8or isf, känns som att c/r är enda rätta..? Game # 1332257162 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Stardust Deep stack" Game ended 2009-08-25 21:45:11 GMT+01:00 Players: Puzzi (EUR 400,00 in seat 1) ERGYN (EUR 781,35 in seat 2) Dealer: Puzzi Big Blind: ERGYN (2,00) Small Blind: Puzzi (1,00) ERGYN was dealt: - Puzzi Raise (5,00) ERGYN Call (4,00) Flop - - ERGYN Check Puzzi Bet (9,00) ERGYN Call (9,00) Turn - - - ERGYN Check Puzzi Bet (22,50) ERGYN Call (22,50) River - - - - ERGYN check?Check Puzzi Check ERGYN shows: 9s - Ah (a full house, nines full of eights) Puzzi didn't show: 7s - Kh (two pairs, nines and eights) ERGYN wins: EUR 74,25 (with a full house, nines full of eights) Rake: EUR 0,75 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 weaklead river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 CRAI turn imo Antagligen snäppet bättre ja. weaklead river? Genialiskt, hur kunde jag inte tänka på det. Ty! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Jag hade checkraisat honom eftersom det är mitt nya favoritmove på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Såja! Game # 1332290975 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Stardust Deep stack" Game ended 2009-08-25 22:05:31 GMT+01:00 Players: Puzzi (EUR 558,05 in seat 1) ERGYN (EUR 840,80 in seat 2) Dealer: Puzzi Big Blind: ERGYN (2,00) Small Blind: Puzzi (1,00) ERGYN was dealt: - Puzzi Raise (5,00) ERGYN Raise (18,00) Puzzi Call (14,00) Flop - - ERGYN Check Puzzi Bet (30,00) ERGYN Call (30,00) Turn - - - ERGYN Check Puzzi Check River - - - - ERGYN Check Puzzi Bet (80,00) ERGYN Call (80,00) Puzzi shows: - (a pair of threes) ERGYN shows: - (two pairs, fours and threes) ERGYN wins: EUR 259,25 (with two pairs, fours and threes) Rake: EUR 0,75 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Men med push på river då c/r ai på törn så foldar han väl sina bluffar och med den linje du valt så tror jag seriöst inte han betalar av med något jättekonstigt. Då är väl syn på turn bättre och låta honom bluffa bort river. Är vi slagna så är vi slagna. Med den lite med passiva linjen vi väljer får vi åtminstone value av en större del av hans range. Btw du synar väl flopp för att du tror att du har bäst hand och inte för att träffa kneckt eller A? Är ingen HUspelare så det är imo.. om det är fel får någon gärna rätta till! gl. tycker även att k6s handen kunde spelats lite annorlunda. ser så konstigt ut att slå upp halva din stack när du ändå måste hitta synen där vid push? om du pusahr så har du max FE och kan balansera med att slänga in nöt, drag och bluff. korrekta gärna här med. ser nästan inte heller något fel med syn på flopp. föredrar nästan det före slå upp halva din stack på flopp. sedan kanske du borde skippa posta resultaten när du lägger upp en hand? blir bättre analyser då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Ok, jag är smalare Helt missat den här, känner att ett "Oh, snap!" är fairly obligatory här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 sista handen: ingen weaklead imo.. bara så konstigt att weakleada där. har han något som han kommer syna en weaklead med där kommer han ju även betta river med och då kan vi slå om. typ enda gången weaklead kan vara bra är väl om vi tror att han slår om river ofta... men då går vi väl in i för explo.. vad balanserar vi en weaklead med? varför vill vi weaklead? iof får vi syn av överpar.. men check river får vi även value av hans bluffar. tror inte A hög betalar av river där eller vb river. däremot kan en bluff betta river där, 8a kan betta river och överpar typ. eller missar jag något? sedan är det ju kewl att ha en stark passiv linje och låta folk skjuta gator. som sagt.. imo. rätta mig där jag har fel. herr padrino..boooort med resultaten i HHna.. krossa honom nu:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 c/r ai på törn så foldar han väl sina bluffar och med den linje du valt så tror jag seriöst inte han betalar av med något jättekonstigt. Jo exakt, tror inte han betalar av med mycket som jag slår, kanske 77-TT men det är bara en gissning. Då är väl syn på turn bättre och låta honom bluffa bort river. Är vi slagna så är vi slagna. Med den lite med passiva linjen vi väljer får vi åtminstone value av en större del av hans range. Btw du synar väl flopp för att du tror att du har bäst hand och inte för att träffa kneckt eller A? Korrekt sir! Är ingen HUspelare så det är imo.. om det är fel får någon gärna rätta till! Frågar ju för att jag vill ha svar (= gl. tycker även att k6s handen kunde spelats lite annorlunda. ser så konstigt ut att slå upp halva din stack när du ändå måste hitta synen där vid push? om du pusahr så har du max FE och kan balansera med att slänga in nöt, drag och bluff. korrekta gärna här med. ser nästan inte heller något fel med syn på flopp. föredrar nästan det före slå upp halva din stack på flopp. Jo men med den flopptexturen så är det nästan alltid drag han har, och jag slår ju alla utom ett så jag vill ju ha in det där. Pushar aldrig där, är antagligen en läcka men med den sizen så inducerar jag iaf bluffar generellt sett vilket normalt sett är bra med mina 3-betsranger på flopp Är säkert helt åt helvete i mitt tänk men det är ju det jag har er till! sedan kanske du borde skippa posta resultaten när du lägger upp en hand? blir bättre analyser då. Har det i vitt för att jag samtidigt vill ha resultat här i db'n, vill jag endast disskutera en hand lägger jag upp den i analysdelen (är de någon action där ens längre?) . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 sista handen: ingen weaklead imo.. bara så konstigt att weakleada där. har han något som han kommer syna en weaklead med där kommer han ju även betta river med och då kan vi slå om. typ enda gången weaklead kan vara bra är väl om vi tror att han slår om river ofta... men då går vi väl in i för explo.. vad balanserar vi en weaklead med? varför vill vi weaklead? iof får vi syn av överpar.. men check river får vi även value av hans bluffar. tror inte A hög betalar av river där eller vb river. däremot kan en bluff betta river där, 8a kan betta river och överpar typ. eller missar jag något? sedan är det ju kewl att ha en stark passiv linje och låta folk skjuta gator. som sagt.. imo. rätta mig där jag har fel. herr padrino..boooort med resultaten i HHna.. krossa honom nu:mrgreen: Lirar ju explo Framförallt mot en tiltad fi. Gto måste man ju vara supersmart för! Explo funkar det ju att vara turdonk på kort sikt för bara man har rätt självförtroende. Sittningen är över, blev ett plus på lite mer än €700, förjävla skönt! Ligger dock back €900 fortf och det är ingen sng-action så gulningen har väl skett innan natten är över EDIT: har ett långt svar på ditt inlägg på förra sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 A9 handen tycker jag linjen ser std ut, river är Check-syn imo, möjligen CR pga runner-nior. Gillar inte weak lead pga balanssvårigheter. CR turn är riktigt kall. WP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Lirar ju explo Framförallt mot en tiltad fi. Gto måste man ju vara supersmart för! Explo funkar det ju att vara turdonk på kort sikt för bara man har rätt självförtroende. Sittningen är över, blev ett plus på lite mer än €700, förjävla skönt! Ligger dock back €900 fortf och det är ingen sng-action så gulningen har väl skett innan natten är över EDIT: har ett långt svar på ditt inlägg på förra sidan Ähh jag är absolut ingen gtospelare. Inte ens närheten av det. Vill inte heller att någon tror att jag tror att jag spelar det. Försöker bara ha balanserade linjer vilket jag även där med all sannolikhet har luckor. När jag skriver FÖR explo så menar jag, tex i det här fallet, att vi vill leada river för att få ett riveromslag. Att det är något man mer hoppas på än har som fakta. Att det är taget ur luften eller en dålig dcvideo. Notera att jag inte sagt att ante sagt det.. utan läser man om det jag skrev så borde man förstå vad jag menar. Sedan förra handen. Push är typ bäst där... lättast att balansera också. Vill gärna tänka på det men alldeles för trött. Glöm inte att du har k-hög btw. Har typ blivit en gammal gubbe... trött vid 23:00. snyggt att du plussade.. nu tar du igen allt:mrgreen: glgl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 A9 handen tycker jag linjen ser std ut, river är CR. Yey, någon som tycker att jag tänkt rätt ty! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Yey, någon som tycker att jag tänkt rätt ty! Tyckte också att du tänkte rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts