Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Torskade just en 14,5k pott med JJ mot AJ all in pre i 100€ MTT'n när average låg på runt 5k.. Har 4,4k kvar men är för tiltad för att spela ordentligt.

 

Hm, ute nu, KK vs AJs

 

EDIT: är slutspelat för den här sessionen, den gick verkligen dåligt och åkte bla ut två 100€ sng irad med AA på bubblan med halvhyffsad stack. Gick trots alla jobbiga motgångar runt 400€ plus tillslut. :)

 

Får se om jag lirar mer sen ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Monkeytilt!!

 

ÅÅÅÅÅÅH..!! Har sån sjuk jävla otur just nu!! 200ingen nyss har jag Q9 mot TT på T99xx bräda och lyckas ändå inte förlora mycket alls 3-manna, torskar sedan en stooor pott när den som ligger 3a synar mig all in med A9 mot min Aks. Åker sedan på bubblan. Åker ut 100ingen med AA mot QQ all in på 964 bräde ungefär.

 

Hela tiden samma jävla sak, är för tiltad för att spela men är anmäld till en jävla massa sngs så grattis allihop..

 

EDIT: två bubblor senare samt en sweet utdragning av Jessica här på forumet i en 100 HU senare och tilten har inte släppt det minsta. Piss. Iofs sved inte HUgrejen så mycket ändå, mer ok när det är till någon som verkar sjyst än till någon random italienare eller irländare.

 

EDIT: Sjukt tiltande att bli kallad "lucky fish ergyn" på varje nytt bord som man anmäler sig till.

 

EDIT: Nu har man iaf säkrat ett skönt plus för dagen tillslut ändå även om det inte känns så.. Är också över 15k vip gränsen finally.

 

EDIT: nu spelar jag bara dåligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det verkligen inte var min dag så lyckades det räddas upp ganska fint på slutet med en fin rusch. +830 slutar denna dag. Spelade en hel del sng's och kom över 15k vip också, så nu är båda målen nådda och jag är sjukt nöjd med den här månaden. Överlägset bästa hitills för mig :)

 

December:

1 dec: +110 €

2 dec: -

3 dec: +300 €

4 dec: -285 €

5 dec: +1 903 €

6-7 dec: -520 €

8-10 dec: -

11 dec: +760 €

12 dec: -800 €

13 dec: +155 €

14 dec: -120 €

15-16 dec: -

17 dec: +1 049€

18 dec: +1581€

19 dec: +992€

20 dec: +3914€

21 dec: -207€

22 dec: +659€

23 dec: +1 401€

24-25 dec: -

26 dec: +435€

27 dec: +830

 

Totalt för månaden:

+12 157€

 

Mål:

7k€ plus inkl bonus

15 000 vip

Spela €100k guarantee 30dec (nytt)

 

Rullen ligger just nu på:

€ 16 971

 

Nuvarande cashback:

€2,099

 

Antal vip den här månaden:

15 251

 

 

Har redan börjat fundera på målen för nästa månad då det ser ut som att jag klarar båda mina mål för den här månaden (vore väl sjukt om jag skulle tappa 7-8k € på några dagar). Jag kommer inte sikta lika högt som den här månaden utan som grundmål är att klara 4k € inkl bonus samt 10k vip eftersom jag antagligen kommer satsa på EM-biljetterna som 24h poker delar ut. Ska dessutom försöka spela satelliter till EPT Köpenhamn (det är 18 där va?) samt försöka övertala farsan till en steak-deal till SM i Tallinn (det är 18 där va?:))

 

EDIT: förbannade ungdom! Läste precis att SM har en åldersgräns på 21 vilket pretty much sucked. Får lägga de pengarna till EPT satelliter istället. Godnatt

Ska iaf försöka hitta slagget nu. Adios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnade HU i en 100 € mtt med >30 spelare, gjorde deal när jag hade lite mindre marker och fick då lite mer än 900€. Förrutom den och en 100 sng vinst så har det varit riktigt kallt idag. Gjorde en utdragning i 100k guar när jag låg illa till nyss, vann upp mig till 7k och torskade sen två halvstora potter. Har 5,1k nu men känner mig inte i form direkt.

 

Dock plus idag iaf=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah, dagboken blev andrahandsprio helt plötsligt. Kommer inte riktigt ihåg hur dec avslutades men vet att inkl bonus på runt 2,2k € så blev det tot €13,7k plus från de ursprungliga 5,2k i brullen. Då harjag inte räknat med de >400 € som jag bytte mot kr med supersur.

 

Har skottat 2-4 och 5-10 idag. 2-4 hamnade jag väl runt 650€ plus, 5-10 sh 800€ plus (dock hade 50-50 deal med en grabb som stejkade mig där så blev bara 400 plus) och HU 5-10 blev det runt €600 plus tror jag. Bytte dock bort en massa euros med grabben som stejkade mig också så brullen ser inte så jävla sexig ut trots allt. Vann dessutom en 100€ MTT, deal HU så jag fick lite mer än 900. Sng-mässigt gick det dock skit idag vilket drar ner det hela åtskilligt.

 

Var längesen jag spelade såhär mkt på en dag, och jag har aldrig spelat såhär högt i mitt liv. Detta trots att jag var helt 100% på att dagen skulle vara totalt spelfri. Sick.

 

Skulle dessutom lirat $1k på stars samt $322 på FT men det funkade inte att skicka över pengar till mina konton. Blah.

 

Brullen ligger nu på 18 269 men är skyldig en grabb 300 för stejk inatt så.. 17,9k ligger den egentligen på.

 

Mål för jan:

10k vip, 689 hitills

€ 6k plus inkl bonus, ska inte låta förra månadens flyt övergå till hybris. :)

 

Ska försöka börja spela lite på FT och Stars sen också nu när jag ändå fixat accounts. Adios!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 717834375 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Leuven"

Game ended 2008-01-02 07:03:28 GMT+01:00

 

Players:

ERGYN (EUR 790,61 in seat 1)

BoxNkick (EUR 1 678,89 in seat 2)

 

Dealer: BoxNkick

Big Blind: ERGYN (10,00)

Small Blind: BoxNkick (5,00)

 

ERGYN was dealt: :Qb: - :9h:

 

BoxNkick Raise (27,00)

ERGYN Call (22,00)

 

Flop :Qs: - :Jg: - :5g:

 

ERGYN Check

BoxNkick Bet (60,00)

ERGYN Call (60,00) Solklart?

 

Turn :Qs: - :Jg: - :5g: - :8s:

 

ERGYN Check

BoxNkick Bet (140,00)

ERGYN Call (140,00) Måste vara OK så som spelad?

 

River :Qs: - :Jg: - :5g: - :8s: - :Tb:

 

ERGYN All-In (558,61) Ett riktigt överbet in i en tiltad FI. Sätter honom här på AQ, KK, QJ ungefär. Lite väl obv spel kanske, men fått höra sen tidigare att spelaren ska vara riktigt dålig så ger det ett försök.

BoxNkick Call (558,61) wey! Steksyn=måste vara bra

 

ERGYN shows: :Qb: - :9h: (a straight, queen high)

BoxNkick shows: :Ag: - :Ah: (a pair of aces)

 

 

ERGYN wins: EUR 1 580,47 (with a straight, queen high)

Rake: EUR 0,75

 

Sådärja, det var min största pott hitills om än kanske inte den mest välspelade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska standardspel väl? Jag menar du leder över en sjuk drös händer på turn, förutsatt att din motståndare inte spelar turn totalt obalanserat.

 

Edit såg fel först, trodde färgen satt.

 

Nu gillar jag verkligen överbeten på rivern. Hatar hans syn dock. Enda han slår är missade flushen. Och det har han inte direkt odds att syna för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 717834375 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Leuven"

Game ended 2008-01-02 07:03:28 GMT+01:00

 

Players:

ERGYN (EUR 790,61 in seat 1)

BoxNkick (EUR 1 678,89 in seat 2)

 

Dealer: BoxNkick

Big Blind: ERGYN (10,00)

Small Blind: BoxNkick (5,00)

 

ERGYN was dealt: :Qb: - :9h:

 

BoxNkick Raise (27,00)

ERGYN Call (22,00)

 

Flop :Qs: - :Jg: - :5g:

 

ERGYN Check

BoxNkick Bet (60,00)

ERGYN Call (60,00) Solklart?

 

Turn :Qs: - :Jg: - :5g: - :8s:

 

ERGYN Check

BoxNkick Bet (140,00)

ERGYN Call (140,00) Kanske lite överoptimistisk syn?

 

River :Qs: - :Jg: - :5g: - :8s: - :Tb:

 

ERGYN All-In (558,61) Ett riktigt överbet in i en tiltad FI. Sätter honom här på AQ, KK, QJ ungefär. Lite väl obv spel kanske, men fått höra sen tidigare att spelaren ska vara riktigt dålig så ger det ett försök.

BoxNkick Call (558,61) wey! Steksyn=måste vara bra

 

ERGYN shows: :Qb: - :9h: (a straight, queen high)

BoxNkick shows: :Ag: - :Ah: (a pair of aces)

 

 

ERGYN wins: EUR 1 580,47 (with a straight, queen high)

Rake: EUR 0,75

 

Sådärja, det var min största pott hitills om än kanske inte den mest välspelade. :)

 

NH! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska standardspel väl? Jag menar du leder över en sjuk drös händer på turn, förutsatt att din motståndare inte spelar turn totalt obalanserat.

Jag ser bara att det är riverspelet som är lite diskutabelt. Att överbeta rätt in i honom ger bara EV+ om han är a) En supersynstation som synar med mkt du slår det. b)Att han tiltsynar som han obv gjorde. En riktig donksyn är det från hans sida... Jag menar det är faan inte mkt han slår på den rivern.

 

Du menar att BoxNkick ska sätta han på en 9a där?

För övrigt, har du mött BoxNkick? Antar inte men han synar 9 av 10 på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, läs så ser du att jag editade... Såg helt fel föst och trodde att flushen satt.

 

Hm, det var mitt fel - när jag skulle ändra korten i hh'n till fyrfärgskortlek så råkade jag göra rivern till klöver först. :)

 

Tack för feedback, tyckte själv att det känndes skumt spelad men blev ju rätt så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det var mitt fel - när jag skulle ändra korten i hh'n till fyrfärgskortlek så råkade jag göra rivern till klöver först. :)

 

Tack för feedback, tyckte själv att det känndes skumt spelad men blev ju rätt så.

 

Yess! Inte dags för mig att pensionera mig då!:-D Blev helt ställd när jag tittade igen och färgen inte satt:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...