Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Började dagen med att pröva på B2Bs nya deepstack 200bb bord, gick skitfint och var på nolltid upp 300euro. Tappade ner det lika snabbt och lite till, låg runt 600 back och tänkte lägga ner när en gammal pokerpolare skrev på msn att han läste den här dagboken och att han skulle lira lite sng's på b2b. Längesen jag lirade med honom och trots att jag vet att han är bättre än mig så är det alltid kul så anmälde mig till ett par sngoes. Gick hur bra som helst och nu efter en 2h session är jag 840+ :)

 

 

December:

1 dec: +110 €

2 dec: -

3 dec: +300 €

4 dec: -285 €

5 dec: +1 903 €

6-7 dec: -520 €

8-10 dec: -

11 dec: +760 €

12 dec: -800 €

13 dec: +155 €

14 dec: -120 €

15-16 dec: -

17 dec: +1 049€

18 dec: +1581€

19 dec: +992€

20 dec: +840€

Det ser ju skitfint ut, 4 riktigt bra dagar på rad nu. Wuppdido!

 

Totalt för månaden: +5 965€

 

Mål: 7k€ plus inkl bonus

 

Rullen ligger just nu på: 11 116€

 

Nuvarande cashback: >€1,789

 

Antal vip den här månaden: 13 388(dagsmålet är 13,5k, tänkte ta en lugn dag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3290 eurosar för en fin andraplats, avslutade som shorstack all in med KK mot AA, fick ett färgdrag på turn men lyckades inte hitta.

 

Är huuuur nöjd som helst ändå så :D

 

Hahaha måste bara berätta om en hand som var extremt avgörande för min turnering. Hade 7k när average var runt 10k, en spelare i tidig pos höjer 3xbb till 1,9 ungefär och jag ställer med AQs. En kille efter synar samt killen som höjde från början. Floppen kommer JJ9 och de båda går all in för typ 2k mer, den som höjt först visar AK och den andra 99! Hej då Ergyn.. Turn J, river A!

 

Är rätt glad just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

December:

1 dec: +110 €

2 dec: -

3 dec: +300 €

4 dec: -285 €

5 dec: +1 903 €

6-7 dec: -520 €

8-10 dec: -

11 dec: +760 €

12 dec: -800 €

13 dec: +155 €

14 dec: -120 €

15-16 dec: -

17 dec: +1 049€

18 dec: +1581€

19 dec: +992€

20 dec: +3914€

 

Totalt för månaden: +9 039€

 

Mål: 7k€ plus inkl bonus

15 000 vip

 

Rullen ligger just nu på: 14 190€

 

Nuvarande cashback: €1,789

 

Antal vip den här månaden: 13 572(klarade dagsmålet igen)

 

Rätt fint att på tio spelade >50€ MTT's har jag i fyra av de slutat 1a, 1a, 1a och en 2a samt en nästbubbla. Och ja, jag vet fortfarande precis hur lucky jag varit samt att det inte varit sjukt stora tävlingar:)

 

Hoppas att riggen aldrig vänder igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. Nu är jag helt 100% säker på att mitt konto är MTT riggat. Eftersom jag inte vet hur man får HH från turneringar så får jag hoppas att ni tror på min lilla återberättelse:

 

Det är första handen, 15-25 i blinds. 50 euros turnering med 23 deltagare. 5 priser, första är på 476 och det enda nämnvärda. Av någon anledning går jag in med total skitsamma-attityd. Andra handen sitter jag på bb och knappen höjer till 100. Jag hittar superhanden Q2o och tänker, vafan inte ska han tro att han kan jävlas med mig? Höjer till 325, han steksynar. Flopp AKT med två klöver, jag höjer pott, han synar. Turn en K och jag ställer för runt pott, han steksynar och visar A8o. Hm tänker jag och fylls med skam över att visa Q2an. River J. Wuppdido, ship it!

 

Varför jag spelade såhär har jag ingen aning om.. Haha, ska försöka skärpa mig och spela seriöst nu istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. Nu är jag helt 100% säker på att mitt konto är MTT riggat. Eftersom jag inte vet hur man får HH från turneringar så får jag hoppas att ni tror på min lilla återberättelse:

 

Det är första handen, 15-25 i blinds. 50 euros turnering med 23 deltagare. 5 priser, första är på 476 och det enda nämnvärda. Av någon anledning går jag in med total skitsamma-attityd. Andra handen sitter jag på bb och knappen höjer till 100. Jag hittar superhanden Q2o och tänker, vafan inte ska han tro att han kan jävlas med mig? Höjer till 325, han steksynar. Flopp AKT med två klöver, jag höjer pott, han synar. Turn en K och jag ställer för runt pott, han steksynar och visar A8o. Hm tänker jag och fylls med skam över att visa Q2an. River J. Wuppdido, ship it!

 

Varför jag spelade såhär har jag ingen aning om.. Haha, ska försöka skärpa mig och spela seriöst nu istället.

 

Och hur slutade turneringen då :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur slutade turneringen då :)?

 

Tyvärr inte lika kul, inte allt för överraskande ett par händer senare.

Vi spelar på 75-150, tidig pos höjer till 175 med runt 5k bakom som mig (snitt 2,5k), två i MP synar, jag synar med :9s::6s: på BB. Flopp :Ts::6y::2s: och pf-raiser betar ut lite över 1k och jag ställer.

Han visar :Qb::Qg: och det står så.

 

Spelade 3 sng's 50 euros den dagen och torskade alla trots bra klonkat. Skulle aldrig lirat den dagen helt enkelt och hamnade cirkus gurka -207€.

 

Idag däremot har det gått bättre även om jag spelat ytterst lite. Ett par sng's, lite deep stack 0,5-1 + ante och lite 1-2 i kanske 2h blev runt +600€ :)

 

December:

1 dec: +110 €

2 dec: -

3 dec: +300 €

4 dec: -285 €

5 dec: +1 903 €

6-7 dec: -520 €

8-10 dec: -

11 dec: +760 €

12 dec: -800 €

13 dec: +155 €

14 dec: -120 €

15-16 dec: -

17 dec: +1 049€

18 dec: +1581€

19 dec: +992€

20 dec: +3914€

21 dec: -207€ Suck, den bra streaken dog. Onödigt att spela den dagen

22 dec: +659€

 

Totalt för månaden:

+9 491€

 

Mål:

7k€ plus inkl bonus

15 000 vip

 

Rullen ligger just nu på:

14 642€

 

Nuvarande cashback:

€1,813

 

Antal vip den här månaden:

13 751

 

Ajuste, farsan berättade precis om 24hs nya promotion erbjudande: Lirar man in 10k vip från dec fram till april får man 2 EM-biljetter till en av Sveriges matcher plus 1000€ i reskassa, vore inte helt fel! Det är inget som jag kommer att lägga ner kropp och själ på, men så länge det är bra känns det rimligt att satsa på 10k vip per månad, misslyckas jag är det no big deal dock.

 

Sen skulle det vara trevligt med lite feedback, hur kan jag göra dagboken mer läsvärd? Vet att jag borde proppa in lite mer HH's men vet fortfarande inte hur man får de från MTT's och SNG's samt att jag brukar vara för seg för att hinna spara de i CG, men ska försöka skärpa mig. Kom gärna med förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här potten gjorde halva kvällen kan man väl säga.

 

Game # 710421572 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Dundee"

Game ended 2007-12-23 02:02:24 GMT+01:00

 

Players:

Joakim (EUR 67,15 in seat 2)

rapi-d (EUR 183,85 in seat 3)

bluffer54 (EUR 450,99 in seat 4)

bl666 (EUR 61,80 in seat 5)

ERGYN (EUR 296,80 in seat 6)

 

Dealer: bl666

Small Blind: ERGYN (1,00)

Big Blind: Joakim (2,00)

 

ERGYN was dealt: :7h: - :Th:

 

rapi-d Fold

bluffer54 Call (2,00)

bl666 Fold

ERGYN Call (1,00)

Joakim Check

 

Flop :8g: - :Tb: - :Tg:

 

ERGYN Bet (4,25)

Joakim Fold

bluffer54 Call (4,25)

 

Turn :8g: - :Tb: - :Tg: - :7s:

 

ERGYN Bet (9,50)

bluffer54 Raise (19,00)

ERGYN Raise (49,00)

bluffer54 Raise (79,00)

ERGYN All-In (232,05)

bluffer54 Call (192,55)

 

River :8g: - :Tb: - :Tg: - :7s:- :6g:

 

ERGYN shows: :7h: - :Th: (a full house, tens full of sevens)

bluffer54 shows: :9g: - :Jh: (a straight, jack high)

 

 

ERGYN wins: EUR 593,60 (with a full house, tens full of sevens)

Rake: EUR 2,00

 

Ser inget direkt konstigt med mitt spel väl? Men hur tycker ni att han spelade (bortsett från att han raisade för lite). Kan han komma undan från sin hand?

 

Min spontana reaktion var att han totalt överspelade den, men det har nog mycket med att göra att i mitt huvud så var allt han kunde ha :Ts::8y: här. Innan min sista raise känns :Ay::Ty:, :Ky::Ty:, :Ty::9y: som väldigt troliga händer att jag kan ha.. Dock känns fortfarande den sista synen på 192€ rätt kall..

 

Mycket möjligt att det är en no brainer för båda spelare men jag vettefan.. Plz feel free att tycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lite mer på handen ovan.. Med risk för att avslöja för mycket om mitt spel (skitsamma, jag är ändå dömd till att torska cg-pengarna ändå förr eller senare) så hade jag antagligen höjt innan med :8y: :8y:, om jag nu inte gjort det hade jag antagligen försökt CR floppen. Samma flopp-taktik med :Ty::8y: såklart. Betar dock ut med en ensam :Ty: kanske 75% av gångerna på flopp, så för att ha en färdig kåk här så måste jag nog ha just :Ty::7y: ..

 

Dock kändes det inte som att motståndarn i det här läget tog detta under djupa funderingar utan mest såg sin hand och försökte få in så mycket pengar som möjligt.

 

Gah, den här handen fastnade verkligen på skallen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noll respons. Trist.

 

Ska bara lira någon HU sng innan Inter - Milan. Är egentligen inget större Zlatan fan men gillar när det går bra för han så håller på Inter för dagen. Normalt sett är lagen jag håller på:

 

1. Djurgårn

2. Liverpool

3. Sevilla (okej, sen förra hösten, men ändå)

4. Smutsiga Juve som jag inte kan låta bli att älska sen barnsben

 

Första HU'en börjar nu. Wish me luck och kommentera gärna handen ovanför.

 

EDIT: Ååååh kiss.. Första HU'n avslutas med att han har 2,5k mot min 1,5k stack, all in på turn på :Ky::Jh::9h::5h:, jag har :Kh::Jy: och han har :Ah::9y:, river färg.

 

Torskade en 75:a och en 50:a men vann en 200:a så hamnade nästan 60 plus iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Du trycker in finns det ju nästan bara fold för Fi, inte så mycket mer utan va glad att han betalade av.

Mot en bättre motståndare hade jag nog bara synat istället för Ai där, för att han ska slänga ut bet på river också och bli mer potcommitad :) (Vet ej hur positionerna va nu, men nått sånt)

 

Jovisst, men jag satt ju först. Vågade inte syna och sen se han checka bakom plus att det kändes som att han inte ens övervägde att lägga handen då han spelade den väldigt snabbt på något sätt. Tänkte inte riktigt igenom ordentligt när jag spelade den så det är klart att jag kanske tryckte på för hårt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud.. Min farsa är största hustlern på den här sidan atlanten. Han övertalar mig till att spela ett gäng sng's och en 75:a MTT och erbjuder mig stejk i valfri. Jag säger 75an då eftersom jag är helt hundra på att jag inte kommer placera mig där, men han kollar på mig i stil med "nej det behöver du inte" och så kollade vi på vilka sng's jag skulle spela. Ett gäng 50, en 100 och en 200a. Jag vet att variansen i 200ingarna är helt sjuka eftersom alla spelar tokaggressivt så jag väljer den och farsan säger "nja okej då".

 

Den enda jag vinner? 200ingen, hälften av pengarna rakt in på hans konto.

 

(Ligger hyffsat till i 75an iofs, 6a med 14 kvar, 6 priser men ändå)

 

Det jag försöker säga är att farsan min är världens rötgubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...