Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Mm, pushspelet är min stora styrka framförallt jämfört med snittspelaren på b2b. "77"-handen var iofs ett missclick, och sant med en färdig hand+det mesta andra är det solklar push, men förstår inte hur det behöver vara uruselt att inte fold/pusha alla händer där, har ju ändå ingen FE what so ever?

 

Ditt spel respekterar jag helt klart, men du är ganska ny va? Onödigt av dig att komma hit och förstöra värdet ;)

 

EDIT: #1000, respecta!

 

Jo, har bara spelat typ 2 veckor. Värdet är ju ändå oändligt bra, helt klart lättaste nätverket jag nånsin spelat på.

 

"77 handen"; Problemet är ju att du står så pass bra mot hans range där oavsätt flop så du ändå måste syna. Syn pre push alla floppar kan iofs funka mot riktigt dåliga fi.

 

Grattis!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, har bara spelat typ 2 veckor. Värdet är ju ändå oändligt bra, helt klart lättaste nätverket jag nånsin spelat på.

 

"77 handen"; Problemet är ju att du står så pass bra mot hans range där oavsätt flop så du ändå måste syna. Syn pre push alla floppar kan iofs funka mot riktigt dåliga fi.

 

Grattis!!

 

Men jag hade inte 77, gör ju allt för att tilta fi obv :)

 

Men shhh om nätvärket nu ffs, alla behöver ju inte få veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde samma sak igår kväll och backade en hel del. Varenda jävla gång tänker man dagen efter hur skönt det varit att stanna när man bara låg de där 4-5 inköpen back. :S

 

Phil Galfond sa att om man ligger jätteback ska man tänka på att ens winrate ofta bara är ett par big blinds/turreinköp per timme och i den takten vinner man aldrig tillbaka den kvällen. Dessutom spelar man alltid sämre och ens winrate är nästan alltid negativ.

 

Nu vet jag varför jag hatar cashgame:

 

Ingen säger till en när man ska sluta.

 

edit: jag är inte gul :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde samma sak igår kväll och backade en hel del. Varenda jävla gång tänker man dagen efter hur skönt det varit att stanna när man bara låg de där 4-5 inköpen back. :S

 

Phil Galfond sa att om man ligger jätteback ska man tänka på att ens winrate ofta bara är ett par big blinds/turreinköp per timme och i den takten vinner man aldrig tillbaka den kvällen. Dessutom spelar man alltid sämre och ens winrate är nästan alltid negativ.

 

Nu vet jag varför jag hatar cashgame:

 

Ingen säger till en när man ska sluta.

 

edit: jag är inte gul :D

 

Det hemska var ju att det var sngs, en jävla tortyr att förlora en miljard viktiga all ins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...