Gå till innehåll

Stars Support


AlexItaliano

Recommended Posts

Det står att dom har 24/7 support men så verkar fallet inte vara. Hur lång tid brukar det ta när ni mailar dom?

 

För att förtydliga: PokerStars erbjuder support på engelska dygnet runt. Svensk kundtjänst är öppen 8.00-17.00. För närvarande så har vi väldigt många kunder som skriver till oss, så tyvärr är svarstiden just nu längre än vanligt.

 

Martin K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är bedrövligt hos Pokerstars är att världens största pokersajt inte har telefon och/eller chatsupport. Man ska fan i mig inte behöva vänta 4 timmar om man har en viktigt och brådskande fråga. Dessutom är det långt ifrån alltid som det tar enbart 4 timmar utan det kan ta längre tid än så.

 

För att ta ett exempel satt jag heads-up i en turnering för någon månad sedan och vi ville göra en deal. Ingen sådan funktion finns ju som bekant inbyggd hos Stars och vi fick tipset att sitta ut och maila ett urgentmail till supporten.. Efter att ha vänta i 30 minuter utan att få hjälp gjorde vi en privat deal som slutade med att vinnaren skulle föra över ett antal 1000 dollar till tvåan. Nu råkade jag vinna och förde direkt över pengarna men osäkerheten om jag hade kommit tvåa över motståndarens seriositet hade inte vart kul.

 

Varför har inte Stars telefon och/eller livechatsupport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är bedrövligt hos Pokerstars är att världens största pokersajt inte har telefon och/eller chatsupport. Man ska fan i mig inte behöva vänta 4 timmar om man har en viktigt och brådskande fråga. Dessutom är det långt ifrån alltid som det tar enbart 4 timmar utan det kan ta längre tid än så.

 

För att ta ett exempel satt jag heads-up i en turnering för någon månad sedan och vi ville göra en deal. Ingen sådan funktion finns ju som bekant inbyggd hos Stars och vi fick tipset att sitta ut och maila ett urgentmail till supporten.. Efter att ha vänta i 30 minuter utan att få hjälp gjorde vi en privat deal som slutade med att vinnaren skulle föra över ett antal 1000 dollar till tvåan. Nu råkade jag vinna och förde direkt över pengarna men osäkerheten om jag hade kommit tvåa över motståndarens seriositet hade inte vart kul.

 

Varför har inte Stars telefon och/eller livechatsupport?

 

Om man vill göra en deal i en turnering så skickar man ett mail till support@pokerstars.com med följande rubrik:

 

"URGENT Tournament #[skriv turneringsID här] chop"

 

Dessa mail plockas upp direkt från mailkön och oftast kan vi vara vid bordet inom 5-10 minuter. I sällsynta fall kan alla de som har behörighet att göra deals vid borden vara upptagna, och då kan det tyvärr ta lite längre tid.

 

Vänligen notera att deals som görs utan PokerStars översyn betraktas som gentlemannaavtal. Om en deal inte genomförs som överenskommet så kan inte vi hjälpa till att genomdriva den. Därför avråder vi från att göra sådana deals.

 

Någon automatisk deal-funktion är inte något som är aktuellt för tillfället, då vi anser att möjligheten att göra deals inte ska annonseras vid bordet på något sätt.

 

Se även sektion 17 i våra turneringsregler för mer information om deals vid borden:

 

http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/rules/

 

Angående chat-/telefonsupport: Först och främst skulle det inte minska väntetiden att nå fram till oss nämnvärt. Sedan så kräver de flesta frågor lite tid för att undersökas när man väl skulle komma fram. Vi bedömer helt enkelt inte att det skulle underlätta för våra kunder, utan tvärtom bara binda dem vid telefonen under lika lång tid som det tar att göra annat medan man väntar på ett mail.

 

Därutöver så är det väldigt viktigt att vi bara ger ut kontoinformation till kontoinnehavaren, vilket är mycket svårare att försäkra sig om via telefon.

 

Vi ber om ursäkt för att väntetiden är så lång som den är i nuläget, vi gör vårt bästa för att svara på era mail så snabbt som möjligt. Notera att svensk support endast är öppen 8-17, så om ni skriver på svenska efter det så dröjer det oftast till nästa morgon innan ni kan få ett svar.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst igenom ditt svar och förstår vad du skriver , men det är fortfarande åt skogen att det största bolaget inte går att nå på något annat sätt än telefon. Det går stick i stäv med den seriositet som Stars i övrigt står för.

 

I nuläget finns inga planer på att lägga till chat-/telefonsupport, men vi strävar såklart alltid efter att uppfylla våra kunders önskemål, så jag har vidarebefordrat din feedback till vår ledning.

 

Jag kan lägga till att i de fall som vi bedömer att det underlättar/är nödvändigt med telefonkontakt så går det till som så att vi ber spelaren att lämna, via mail, ett telefonnummer och en lämplig tidpunkt att bli uppringd, sedan ringer rätt person upp när denne har sett över ärendet.

 

/Martin K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en insättning idag o nu 8 timmar senare har jag fortfarande inte fått mina pengar mailade supporten för 4 timmar sen o får inget svar från dom har precis mailat igen.

 

Det står att dom har 24/7 support men så verkar fallet inte vara. Hur lång tid brukar det ta när ni mailar dom?

 

Insättningarna brukar gå blixtsnabbt - har aldrig haft problem med detta - och supporten brukar svara inom 30 min - 60 min ( engelska ) , den svenska supporten har svarstid fram till kl17.00 har jag för mig - men får oftast snabbasvar under deras arbetstider

 

Du har nog helt enkelt haft otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...