Gå till innehåll

Recommended Posts

Personen har visat sig vara lite vild.. ingen annan note.

 

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 december 2007 23:25:18

Table TH 505 (Real /Cash Game )

Seat 1: Fi1 (130.90)

Seat 2: Fi2 (106.25)

Seat 3: HERO (96.00)

Seat 4: Fi3 (202.81)

Seat 5: Fi4(113.17)

Fi3 post SB 0.50

Fi4 post BB 1.00

** Deal **

Fi1 [N/A, N/A]

Fi2 [N/A, N/A]

** Deal **

HERO [Qc, Qh]

Fi3 [N/A, N/A]

Fi4 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Fi1 Call 1.00

Fi2 Fold

HERO Raise to 4.00

Fi3 Fold

Fi4 Raise to 12.00

Fi1 Fold

HERO Call 12.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 4s, 4h]

*** Bet Round 2 ***

Fi4 Bet 18.00

HERO Raise to 41.00

Fi4 All-in 101.17

 

Spelar jag den på nåt sätt fel.. jag tar synen för att han dels se om floppen ger någont A eller K... eller om han sitter på överpar emot mig. Jag måste ju nästan ta synen.. men vilken hand skulle han kunna ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nästan identisk hand på 2.5/5 tidigare idag, förutom att FI var okänd.

884 flopp med färgdrag efter jag 3bettat pre. Vi hamnar allin på blank turn och han visar 99.

 

Skillnaden här är att du blir 3bettad, du måste stacka av här iom att du synade preflop i mina ögon. Kan se han ställa 66-JJ samt de två händer som slår dig, och 55 då givetvis.

 

Problemet är att på lägre nivåer är det viktat åt de högre korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nästan identisk hand på 2.5/5 tidigare idag, förutom att FI var okänd.

884 flopp med färgdrag efter jag 3bettat pre. Vi hamnar allin på blank turn och han visar 99.

 

Skillnaden här är att du blir 3bettad, du måste stacka av iom att du raisade flop.. Kan se han ställa 66-JJ samt de två händer som slår dig, och 55 då givetvis.

 

Problemet är att på lägre nivåer är det viktat åt de högre korten.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på att återhöja rejält preflop i det läget. Går han då all-in eller slår om rejält kan du fundera starkt på att kasta korten. Jag tycker det är det skönaste spelet, med JJ och QQ, eftersom man helst inte vill ha någon flopp överhuvudtaget. Känns som det är ett enklare spel, att sikta på att slippa gambla med en flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På låga nivåer brukar en rerais pre ofta betyda AA/KK. (Rätta mig om jag har fel)

Men om motståndaren är som du lite lätt beskriver, "vild" känns synen rätt given. Han skulle lätt kunna ställa även med 66-JJ på denna nivå. Lite imagefråga tycker jag.

 

EDIT: Lite sen kanske ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är återhöja rejält pre?.. 40-50.. o sen vika vid omslag.. med halva stacken inne?.. jag syanr alla dagar i veckan mot random spelare.. har han så bara ladda in nytt inköp o sätt notes på spelet..

 

Jag tror på att återhöja rejält preflop i det läget. Går han då all-in eller slår om rejält kan du fundera starkt på att kasta korten. Jag tycker det är det skönaste spelet, med JJ och QQ, eftersom man helst inte vill ha någon flopp överhuvudtaget. Känns som det är ett enklare spel, att sikta på att slippa gambla med en flopp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...