Gå till innehåll

Hemmabaren


SFN

Recommended Posts

Vetifan om Punsch hör hemma i basvarorna, men jag har alltid ett par flaskor Flaggpunsch ståendes där iallafall, väldigt sällan det dricks, men.. Finns iallafall.

 

Och den som inte har Laphroaig 15 Year old, eller Laphroaig 30 Year old, eller som min far (erbjöd honom 5000 kr för flaskan, men nej då! =( ) Laphroaig 40 year old ståendes i baren på nåt upphöjt ställe (tveklöst en av världens finaste Single malt) har ingen självrespekt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte gin, Bombay Sapphire funkar bra om man vill ha någon gin. Dock så säger många att man ska dricka Bombay Sapphire rent med ett par isbitar. Inget något som jag njuter av dock...

 

Man har väl ändå inte en hemmabar för att man ska dricka allt själv?

 

Annars håller jag med dem som säger att man ska satsa på kvalitet, förutsatt att det inte är vanliga parkbänksalkisar man har tänkt dra hem. Lord Calverten är bara att kasta t ex. Kvalitetssprit är, relativt sett, jävligt billig i Sverige. Det man betalar dyrt för är alkoholen, via skatt. Eftersom den är så stor del av priset, får kvaliteten en ganska liten inverkan på totalpriset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville du ha släktrabatt, eller var du inte medveten om vilket skambud det var? Det är inte konstigt att han tackade nej, när han kan få minst det tredubbla ;)

 

Jag har aldrig provat den själv, men kan inte tänka mig att någon whisky är värd det priset. Speciellt inte Laphroaig :P

 

Och den som inte har Laphroaig 15 Year old, eller Laphroaig 30 Year old, eller som min far (erbjöd honom 5000 kr för flaskan, men nej då! =( ) Laphroaig 40 year old ståendes i baren på nåt upphöjt ställe (tveklöst en av världens finaste Single malt) har ingen självrespekt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemmabaren är nu uppdaterad med en del bra och några onödiga flaskor,dock mest med vodka,rom och likörer då det mest faller mig i smaken.

Får inskaffa mer av andra kategorier senare

 

Likörer:Baileys original,Sourz Red Berry,Cointreau,Malibu,

Sourz Apple,Passoà,Kahluà,Minntu Black,Sambuca

Vodka: Explorer Vodka,Absolut Vodka,Absolut Pears,Absolut Vanilla,Absolut Raspberri

Whiskey: Lord Calvert,Grant`s,Jim Beam Bourbon

Tequila: Sierra Silver

Rom: Havana Club Anejo Blanco,Bacardi Limon,Pitu Cachaca,Negrita

Gin: Gordons London dry

Cognac: Grönstedts Monopol Vsop

Vermouth:Noilly Prat,Martini Rosso

Övrigt:Rosita,Grenadine,Svenska Nubbar,Angostura Bitter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...