Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Hej, är ny här :) Ramlade in på denna sida och tråd, och kände mig manad att dela med mig lite. Det var mkt info i denna långa tråd :shock:

 

Har spelat på den här sidan/klient T6 i 2 dagar och tycker den verkar jätte trevlig.

 

Ang uttag/insättning, så ser allt ut att fungera för mig, använder Neteller, och det finns funktioner både för uttag och insättning. Det är nog så att man måste vara reggad för Neteller och kanske gjort en insättning för att kunna göra ett uttag tillbaks till Neteller. Ville bara dela med mig av erfarenheten.

Kul att du, av en slump, ramlade in här på pokererforum och kunde delge oss denna fina och värdefulla information. Att du tog dig tid att registrera dig och skriva detta inlägg uppskattas verkligen. Skulle va kanonkul att veta hur du, givetvis av en slump igen, hittade just till T6-poker och du kanske skulle kunna ge oss ditt "nick" som kan vi spela mot vararandra där.

 

 

---OBS! Inlägget skrivet med ett ironiskt leende på läpparna---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det skulle vara mycket intressant att se ett avtal mellan T6 Poker och deras affiliates. Jag har dålig koll på hur MLM funkar. Rätta mig om jag har fel.

 

Tänk vad skönt att starta ett företag och ett gäng småinvesterare hjälper till med finansieringen utan att vara delägare i företaget (jmfr AB). Kapitalet kan hjälpa företaget igång och de blir ingen kostnad till affiliates om det inte går bra.

 

Om det inte bär sig kan man bara lägga ner utan att ha stått för nån större risk själv. Går det bra kan man ändå ta del av vinsten. Går det riktigt bra säljer man företaget till nåt annat företag i Costa Rica (som man själv äger) och kan på så sätt finta bort alla affiliates (kostnader). Inga bolagstämmor och jobbiga aktieägare som kan ställa till med jobbigheter, ingen med stor makt och mycket resurser som orkar gå till domstol. Särskilt inte med tanke på att företaget är registerat i sydamerika.

 

Det kan säkert finnas en seriös avsikt med MLM-företag. Det bör ju vara bättre för alla om det går bra än om det går dåligt. Skillnaden mellan MLM och AB är bara att risken är mindre; både ekonomiskt och juridiskt.

 

Hur skulle ni själva göra om ni ville starta ett pokerföretag med så liten risk som möjligt? Kanske MLM skulle vara nåt? ;-)

 

Kanske vore nåt, ja.. Fast det kräver en hel del av den som ska försöka få in investerarna. MLM-projekt möts med allmän skeptisicism så det blir lite uppförsbacke i början.

 

Säga vad man vill om Torben, men han framstår som ganska slipad med vad han lyckats genomföra. Som Mats Rahmn (? Mazak14) skrev var han först skeptisk men ändrade sig efter att han lyssnade "på vad de hade att säga när de förklarade sitt upplägg och hur de har tänkt genomföra det hela.". Det är lätt att skratta åt ett uppenbart uppblåst prospekt, men snackar man med någon som verkar otroligt seriös så kan man nog bli övertygad.

 

Om folk kommer att kunna ta ut pengar från sajten har T6 också lyckats bättre än vad många av oss trott, fast det är väl ett måste om det ska kunna hålla igång i två år för att kunna bygga en maximal pyramid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, alla fattar väl, och jag menar ALLA, att T6 poker inte kommer att bli en stor världsledande sajt... de där 250000 spelarna som skulle komma, var är de? Cashgamen är i princip döda, det finns några spelare på 0,05-0,10 NL euro så de kanske drar in nån euro om dan i rake... och med tanke på kostnaden för alla deras turneringar så backar de tusentals euro om dagen...

 

Ni stackare som investerat i detta får nog inse att ni kastat pengarna i sjön.

De som spelar hos T6 kan väl fortsätta med det, köra frirullarna och ha lite kul och HOPPAS på att ni kanske nån gång kan ta ut pengarna...

 

ALLT med T6 är amatörmässigt gjort från början. Supporten kan inte ens kallas för support för de vet ingenting. Men T6 får gärna överbevisa mig, enligt dem själva så skulle de vara en av de 4 största sajterna i världen inom 3 månader har jag för mig... lycka till. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kläckte supporten ur sig att man måste göra en deposit innan man får casha ut...all annan information som har getts ut "råkade" vara felaktig.

 

Varför har ni den sämsta möjliga support man kan tänka sig? " It´s a company policy" Lol, bra svar.

Skumt i så fall att det fortfarande på På T6 Pokers hemsida står

http://www.t6poker.com/neteller.php

If you haven't made a previous deposit before you cash out, your funds will be sent to your NETeller account using your email address. Please make sure that your email address at T6Poker is the same as the email registered with your NETeller account.

 

Men det kanske är brukligt att insättning måste göras? Om man vinner pengar på freerolls hos en seriös sajt som Pokerstars, kan man då få ut pengarna om man inte gjort någon insättning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dear Poker Player,

 

First of all we want to thank you for joining T6poker.com.

 

We are pleased to inform you that from January 2, 2008 you have been able to make deposits and withdrawals from T6poker. On the website and in the Poker client you will find a list of available processors. We are continuously working on adding new processors to make it easier for our customers.

 

T6poker is committed to comply with Know Your Customer (KYC) rules. Know Your Customer is the due diligence and bank regulation that financial institutions and other regulated companies must perform to identify their clients and ascertain relevant information pertinent to doing financial business with them. Know Your Customer policies have becoming increasingly important globally to prevent identify theft fraud, money laundering and terrorist financing. One aspect of KYC checking is to verify that the customer is not on any list of known fraudsters, terrorists or money launders.

 

This KYC process is mandatory for all T6poker players, however it is easy for you to verify your identity. All you need to do is make a minimum initial deposit to your poker account in T6poker using any of the displayed processors.

The identification process will take place as you make the deposit, and you are hereafter free to make any withdrawals. Withdrawals will be handled in less then 72 hours.

 

If you have any questions in reference to the KYC rules please feel free to contact financial@t6poker.com or visit support.t6poker.com.

 

Best Regards

 

Your T6poker Management

 

 

---------------------------------------------------------------

 

Hur gör vi med Know Your Company då, så vi vet att ni inte är "fraudsters".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det de egentligen säger är att man köper sig en identitet +att de ska behandla utbetalningarna förutsatt att man sätter in pengar på kontot, vilket oxå får mig att undra hur mycke TonyG var tvungen att betala någon som spelar åt honom.

Han ska ju ha synats på lowlimitborden. omg

 

Withdrawals will be handled in less then 72 hours.

När ska de vara 'processed' står inget om.. lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt en spelare på ett annat forum (DI Börssnack) som kontaktat supporten krävs det 50€ insättning för att kunna ta ut pengar. Jag förmodar att 10€ är för lite för att stoppa terrorister och penningstvättare!

 

Dear xxx, Thank you for your e-mail. Kindly notice to inform you that, it’s necessary to make a deposit in order to gathering all the information our Pay out Processor needs to process your Pay out Request. The minimum is 50 euros. Once you finish with the steps, we will be able to process your Pay out Request within 72 hours. We apologize for any inconvenience this might caused you also we appreciate your patience and cooperation. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact us at financial@t6poker.com or Support.T6poker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kommer tids nog att få ut era pengar som ni vunnit,åtminstående nu i starten av T6, för pengar finns i deras kassa .

 

Jag tror att det tål att upprepas att T6 poker är uppbyggd av scam pengar från Alstonprice och försäljningen av värdelösa vinstandelar i företaget.

 

Jag kommer inte att sätta in en enda krona på T6, och mina 50 freerolleuros kan dom behålla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T6poker is committed to comply with Know Your Customer (KYC) rules. Know Your Customer is the due diligence and bank regulation that financial institutions and other regulated companies must perform to identify their clients and ascertain relevant information pertinent to doing financial business with them. Know Your Customer policies have becoming increasingly important globally to prevent identify theft fraud, money laundering and terrorist financing. One aspect of KYC checking is to verify that the customer is not on any list of known fraudsters, terrorists or money launders.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bekräfta att det går göra uttag till NETeller om man först gjort en insättning, därmed inte sagt att det kommer några pengar till NETeller, det får tiden utvisa. Hur lång tid det kommer ta är åxå väldigt osäkert.

Supportkille 1, it´s instant

Supportkille 2, 72 hours

Supportkille 3, 2-4 days

Supportkille 4, at the end of the month

 

Kanske slängde €20 i sjön nu genom att göra en insättning men nu får vi alla iaf veta hur det ligger till, det som skrivs av personer med regdatum Januari och 1 post känns inte så trovärdigt.

 

Återkommer när/om det kommer några pengar till NETeller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkom gärna med hur lång tid det tog att få ut pengarna. Kanske kan man säga slutet gott allting gott om det funkar.

 

TonyG och kontroverserna runt T6 börjar uppmärksammas i diverse bloggar

http://www.richardmarcusbooks.com/2008/01/pokerstars-bans-josh-field-for-life.htm

http://www.launchpoker.com/news/01042008/5253_poker-pro-defends-association.html

http://news.parttimepoker.com/2008/01/02/tony-g-responds-to-controversey-surrounding-t6-poker/

http://poker286.com/?p=63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senaste nytt om Daffens cashout projekt på cint

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=80827&PageIndex=17

Nya bud.

 

Fick nyss ett e-mail som går ut på att för att T6 inte ska betrakta mig som terorrist, måste jag identifiera mig genom att göra en insättning.

 

Som jag skrev igår hade jag räknat med att behöva genomgå en identifikationskontroll. Trodde däremot att det skulle innebära att skicka in kopia på elräkningen eller annan "utility bill", ta emot telefonsamtal från deras kundtjänst och/eller uppge mitt passnummer eller liknande. Men nej, en insättning från valfri e-wallet räcker tydligen som identifikation.

 

Detta är kanske inte unikt i spelbranchen, men för mig innebär det ett problem. Jag har ingen lust att sätta in ens €10 för att ögonblickligen senare ta ut hela rullen, vinstpengarna plus insättningen. Det innebär ju en risk att jag bidrar med pengar som fastnar hos Torben, och att han under en period kan ta ränta på mina insatta pengar. Det känns som att finansiera maffian.

 

Vad göra då? Som jag ser finns två alternativ.

 

1) Fortsätta med konsumentupplysningsprojektet, sätta in €10 och sen ta ut alltihop för att se hur det går.

2) Chipdumpa allt till valfri person som faktiskt tror på projektet.

 

Vi får se hur jag gör. Om nån har en åsikt så bidra gärna.

 

Men Neo, är du beredd på "Heads Up for Rollz" :) Valfritt €0.5/€1 bord på T6 med bankrullarna, Jag kommer spela ovanligt ologiskt..

 

Under tiden, en godbit ofrån Pokerzentrale, kolla in den här supportchattsekvensen

 

http://www.pokerzentrale.de/forum_posts.asp?TID=3768&PN=51

 

Okej att han liksom jag vann några oförtjänta euro som blev indragna efterhand, men att i princip allt skulle vara oförtjänt.. det har jag svårt att tro.

bara en grej till.

 

Jag skrev i en tidigare post att jag tyckte det var märkligt att inte vinstandelsägarna själva är inne och spelar, varför det bara är några tiotals cashgamespelare aktiva trots att det finns tiotusentals vinstandelsägare. Vid "avlyssning" av chatten så framgår det att många av de aktiva spelarna faktiskt är investerare.

 

Detta är en chattsekvens mellan spelare/vinstandelsägare "sweden" och T6anders. Det verkar som det internt sprids illasinnade rykten om att Anders gör allt han kan för att hoppa av.

 

t6anders: ok what was it

sweden: A guy named Pierre Lindh said he know you very well

t6anders: he dosent lol

t6anders: but i know he is

t6anders: who

sweden: You dont know hinm at all?

t6anders: i have met him yes

t6anders: but dont know him

andeoncemore: one of the dark guys

sweden: he said to me that you have made your best to get out of T6...is that true?

t6anders: he dosent know anything

t6anders: havent say a word to him about t6 poker

t6anders: met him last time before t6

sweden: jag trodde inte det heller...men han är ett pain in the a$ for our business

sweden: han har meddelat det till alla i min T6grupp

sweden: ok...jag meddelar honom det också...han terroriserar min mail dagligen

t6anders: do that he has never talkt to me avout t6

sweden: bra

 

 

några roliga chatsekvenser från 2+2

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=88756&page=2

I tried to make an account....

 

You are now chatting with Eduardo Arce (Support Department)

 

 

Eduardo Arce: Support, how may I assist you?

Jim: im trying to open an account

Jim: why isnt Canada an option for Country?

 

Eduardo Arce has left the chat conversation

Click Here to Leave a Message

 

Jim: WTF

You are now chatting with Eduardo Arce (Support Department)

 

 

jim: why did u just leave my conversation?

Eduardo Arce: Support, how may I assist you?

jim: i asked you a question

jim: and u left

Eduardo Arce: sorry,,,

Eduardo Arce: software issues

Eduardo Arce: .

Eduardo Arce: please ask your question again

jim: why is Canada not an option under "Country"?

Eduardo Arce: Beacause ,,, laws don't allow us

jim: wtf????

jim: what laws?

jim: i am allowed to play on every other poker site

Eduardo Arce: yes,,

jim: including those licensed by the EU

jim: the name Betfair ring a bell?

Eduardo Arce: .... Sorry ,,, maybe in the near future we will be able

Eduardo Arce: but right now we cant ,,

Eduardo Arce: we apologize for any inconvenience it may represent

 

 

I'm dumbfounded at the stupidity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du, av en slump, ramlade in här på pokererforum och kunde delge oss denna fina och värdefulla information. Att du tog dig tid att registrera dig och skriva detta inlägg uppskattas verkligen. Skulle va kanonkul att veta hur du, givetvis av en slump igen, hittade just till T6-poker och du kanske skulle kunna ge oss ditt "nick" som kan vi spela mot vararandra där.

 

 

---OBS! Inlägget skrivet med ett ironiskt leende på läpparna---

 

Hej, jag hittade till T6poker genom en banner som satt på http://www.moore.se Detta forum hittade jag genom att söka på T6poker på Google. Trevligt bemötande får man ju iallafall här ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...