Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag är dåligt insatt, men hur drog AP in dessa pengar de betalade ut?

Genom arbitage. Ett välanvänt sätt att tjäna pengar på spel.

Ett system som gör att du vinner på varje match utan hänsyn till vad resultatet blir. Detta är dock ett väldigt precisis och avancerat system som innebär att man måste ha ganska mycket pengar hos många olika betting företag, något som man som privat person har aldeles för liten ekonomi att fixa.

Om ni vill kan ni få hela systemet så får ni räka på det själv att det funkar. men då får ni vänta tills ikväll. har inte alla uppgifter där jag sitter nu.

• Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Läs på i din AP presentation igen, som för övrigt innehåller alla kända pyramid / scam begrepp.

Citat:

How do I get paid?

Each filled matrix pays $1200 USD the first banking day of each month for a period of up to 30 months; however, the first month you receive a new Trading Package instead. A total of 31 Positions (30 + your own top Position) is a complete filled matrix which will give you a Matrix bonus.

How is the Matrix bonus achieved and paid?

To achieve the Matrix Bonus you must have a filled matrix.

Notice: You must be qualified in order to receive the Matrix Bonus!

How do you qualify?

You need to sponsor 2 Active positions

A position is Qualified when it has sponsored 2 Active positions

Hepp !!

De som inte är insatta och har läst och fått det förklarat för sig kan mycket väl tänka sig att det är ett pyramid spel. men eftersom man inte får nå pengar beroende på hur det går för personen under så spricker det där med pyramid spel rätt snabbt.

Som sagt jag kan skicka en pp till er om ni vill iaf försöka förstå innan ni sågar något ni vet något om!

Postad

Leta gärna upp bevis på att det verkligen har skett arbitage i relation med vad Torben påstod. Fast det ligger väl där dina betyg från grundskolan ligger.. matriser hit o dit. lol på folk som kan med att skriva under något efter att ha läst den förklaringen av bonus/matriser

Postad
Leta gärna upp bevis på att det verkligen har skett arbitage i relation med vad Torben påstod

det kan jag tyvär inte göra.

jag ge er systemet får ni se att det verkligen fungerar.

men om det är det Torben har använt eller inte kan jag inte svära på.

Och om det är så att de organiserat allt för att blåsa oss investerare så tror jag nog inte att det är så svårt för dom att förfalska ett papper som ska "bevisa" att de har agerat rätt.

Postad

Ett system som gör att du vinner på varje match utan hänsyn till vad resultatet blir. Detta är dock ett väldigt precisis och avancerat system som innebär att man måste ha ganska mycket pengar hos många olika betting företag, något som man som privat person har aldeles för liten ekonomi att fixa.

Om ni vill kan ni få hela systemet så får ni räka på det själv att det funkar. men då får ni vänta tills ikväll. har inte alla uppgifter där jag sitter nu.

Vad har du då att säga om Zetal och andra som påstår att AP skulle ha genomfört arbitage bara var en illusion för sitt pyramidspel? Det är känns spontant svårare att styrka att någon inte pysslat med arbitage än att någon har det. Kan du på nåt sätt styrka att AP verkligen har pysslat med det? Och då menar jag lite mer än att någon påstår det muntligt eller i skrift.

Postad

det är ju precis tvärtom, en enskild kan tom göra lite pengar på det, men att tjena ihop såna summor som 80k? andelar i AP ska få 15% avkastning/månad är en omöjlighet då det finns insatts tak och ibland hinner man inte spela sista alternativet innan odds har ändrats

pengar som kommit till vissa i ap är helt enkelt pengar från lägre leden(och vissa tycks tro det kommer på betting)

Postad

Du menar att arbitrage är kapitalkrävande ? Ja det skall bli intressant att se din förklaring hur AP omsatta flera hundra miljoner i månaden på sportsarbitrage och varför dom beslöt sig för att använda sig av MLM för att värva investerare till denna briljanta affärside som gav över 300 % årsränta !

Postad
det kan jag tyvär inte göra.

jag ge er systemet får ni se att det verkligen fungerar.

men om det är det Torben har använt eller inte kan jag inte svära på.

Och om det är så att de organiserat allt för att blåsa oss investerare så tror jag nog inte att det är så svårt för dom att förfalska ett papper som ska "bevisa" att de har agerat rätt.

så avsaknaden utav bevis för resultatet gör saken inte mindre trovärd?

Du måste vara rejält blåögd, eller så fiskar du.. enligt regler jag förklarade lite av i min teori innan.

Postad
Pengarna får man i relation till hur många T6andelar man äger.

Och änså länge har vi inte fått nå pengar så jag kan inte svar på vart eller ens vad vi får för nå pengar ännu.

Du sticker ju huvudet i sanden och vägrar läsa den fråga jag ställde. Men antagligen så har du inte funderat på var pengarna skulle komma från.

Vi kan väl först konstatera var T6 får sina pengar ifrån:

1. Folk som investerar

2 Spelare som genererar rake

Vi kan sen konstatera var T6 gör av med sina pengar:

1. Reklam

2. Lön och kostnaden för programvara, dator, mm.

3. Övervärde i turneringar och generösa freerolls

Om du ser till de sätt som T6 får in pengar så är ju nr 2 extremt liten. De lever alltså på att folk har köpt andelar.

Så hur betalar de för nr 1, 2 och 3? Jo, genom de pengar som folk har investerat.

Nu säger du att du väntar på en utbetalning från sajten. Var ska dessa pengar komma från? Kostnaderna bör vida överstiga inkomsterna för det första. De pengar de får in i rake är ju som en droppe i havet.

Så var kommer de pengar du väntar på att få utbetalda? Du måste ju erkänna att i nuläget så är de enda pengarna du kan få utbetalda är dina egna. Du kan inte ens få igen hela din summa eftersom kostnaderna T6 har överstiger den summa de drar in i rake. Alltså har kapitalet minskat.

Postad
Du sticker ju huvudet i sanden och vägrar läsa den fråga jag ställde. Men antagligen så har du inte funderat på var pengarna skulle komma från.

Vi kan väl först konstatera var T6 får sina pengar ifrån:

1. Folk som investerar

2 Spelare som genererar rake

Vi kan sen konstatera var T6 gör av med sina pengar:

1. Reklam

2. Lön och kostnaden för programvara, dator, mm.

3. Övervärde i turneringar och generösa freerolls

Om du ser till de sätt som T6 får in pengar så är ju nr 2 extremt liten. De lever alltså på att folk har köpt andelar.

Så hur betalar de för nr 1, 2 och 3? Jo, genom de pengar som folk har investerat.

Nu säger du att du väntar på en utbetalning från sajten. Var ska dessa pengar komma från? Kostnaderna bör vida överstiga inkomsterna för det första. De pengar de får in i rake är ju som en droppe i havet.

Så var kommer de pengar du väntar på att få utbetalda? Du måste ju erkänna att i nuläget så är de enda pengarna du kan få utbetalda är dina egna. Du kan inte ens få igen hela din summa eftersom kostnaderna T6 har överstiger den summa de drar in i rake. Alltså har kapitalet minskat.

Bra förklarat! Det där bör väl de flesta begripa tycker man... :roll:

Postad
Du sticker ju huvudet i sanden och vägrar läsa den fråga jag ställde.

Lugna dig tills i kväll, killen har ju fått hur många frågor som helst och har faktiskt svarat på en hel del av dessa till skillnad från de flesta T6 förespråkarna som har haft något att säga.

Postad

Jag skickade en fråga till pokerscout om hur de gör sina estimates över de sidor, likt T6 Poker, som de inte aktivt följer. T6 ligger ju på en "separat" lista bland de mindre nätverken.

Thank you for your e-mail. We update our traffic estimates periodically by observing the traffic at different times of day. There is no fixed schedule for updating our estimates.

Best regards,

Dan

http://www.PokerScout.com

Postad

Mkt intressant med det "arbitrage" som AP påstår säg ha ägnat sig åt, för att på så sätt genera den goda avkastning som de har uppnått till dem som köpt position/-er i AP. Jag fick reda på denna "möjlighet" redan under hösten 2006 via en kompis. Som erfaren "bettare" blev jag snabbt skeptisk till hur detta skulle fungera rent praktiskt. Hur skulle man kunna få så höga limits hos flera Bookies?.. och hur skulle man kunna bibehålla dessa i takt med att vinsterna trillar in?

Min kompis kunde inte ge ngn bra förklaring på detta, ej heller vilka Bookies de hade avtal med ( för att få omsätta så höga belopp). Han var inne på att de skulle använda flera olika konton hos samma Bookie, men det lät inte särskilt begåvat....

I somras ( 2007 ) hade det så rullat på ett bra tag till, och min kompis hade fått en hel del utbetalningar, så jag beslöt mej för att köpa några andelar.

Jag tror, liksom hösten 2006, fortfarande inte att det har bedrivits ngn arbitrage, snarare har dessa pengar investerats på annat håll - kanske i ngn inte alltför "rumsren" bransch.

Postad
Jag var medlem i Alstonprice nästan sen starten och de har hållit allt de lovat mej. jag har mer än fördubblat min insättning på drygt 1 år. vilket annat ställe har den räntan?

Även om det kommer en eller två utbetalningar kan det vara en bluf. jag avfärdar inte Bluff rykterna förrän jag fått tillbaka alla mina investerade pengar+

Problemet är att man kan inte rättfärdiga en investering av detta slag med argumentet "jag har vunnit pengar på det"! Många tjänar pengar på pyramidspel, annars skulle de inte förekomma, men det gör dem inte moraliskt försvarbara.

Du är ca 20 år antar jag eftersom du var med i AP under lumpen och kanske inte har skaffat dig så mycket erfarenhet av detta. Men jag har ett förslag! Ta och prata med den pokerspelande matteläraren som finns i Delsbo, han kan säkert förklara hur saker och ting ligger till...

Postad
Förklara eller försvara dom som höll i mötet varken tänker eller vill jag göra. Som i alla bolag finns det idioter som inte borde vara involverade. Men änså länge kan jag inte säga att Torben tillhör den skaran, änså länge har han mitt förtroende.
´

Jag tror han syftade på Kilafors-mötet och personerna där är ju de som leder hela cirkusen, även THK, eller?

De du kallar idioter är ju de som sköter ruljansen...

Postad
´

Jag tror han syftade på Kilafors-mötet och personerna där är ju de som leder hela cirkusen, även THK, eller?

De du kallar idioter är ju de som sköter ruljansen...

Ja, exakt vilket möte det var som filmades är ju lite oklart men vad som är klart är att det frambringar ett starkt begär hos mig att returnera min lunch då jag ser dessa "nu är det drag under galoscherna"-herrar som klappar om varandra på scen och pratar om det där förbannade tåget och perrongen som vi vanliga människor tydligen står kvar på.

Alltså, hur någon kan komma sig för att lita på ett endaste ord som dessa människor säger är för mig ett mysterium. De har ungefär samma cred som den halvskumme taxichaffisen som försöker bjuda mig på sprit under taxifärden. Nej förresten, mindre.

Postad

Filimus, hur ställer du dig till det som grävts fram om att T6's nuvarande ägares adress är densamma som dokumenterat kända internetfiflares adress?

Gör det inget så länge du får in dina pengar?

Postad

Fantastiskt att höra att AP inte har dokumenterat sin arbitrageverksamhet. Jag skulle i alla fall dra öronen åt mig om t ex Handelsbanken slutade rapportera vilka tillgångar de köper och säljer i de fonder som jag har pengar i. Men det är klart, AP har ju en så mycket större trovärdighet jämfört med Handelsbanken - man litar liksom instinktivt på det gänget även om de inte presenterar tillstymmelse till redovisning.

Affärsidén bakom AP/T6 är att lura pengar av ekonomiskt illiterata personer som på fullt allvar tror att en avkastning på hundratals procent går att uppnå utan att risken är speciallt mycket högre än i normala, väletablerade företag.

Sen att AP skulle lägga ner en extremt lönsam, nästan riskfri verksamhet för att poker är ännu mer lönsamt: LOL! Ingen människa med minsta ekonomiskt sinne skulle frivilligt släppa ett sådant guldägg. T6 kan förstås finansieras på annat sätt (det verkar ju finnas många som är beredda att öppna plånboken i alla fall). Snarare är det väl så att om T6 är mer lönsamt än AP, så säger det mer om APs olönsamhet än om T6s lönsamhet.

Har T6 några planer på att släppa en rapport om sin pokerverksamhet, eller är det total mörkning a la AP som gäller fram till dess sajten läggs ner? Bara risken för att ledningen stoppar på sig investerarnas pengar istället för att spendera dem på marknadsföring gör ju att frånvaron av rapporter är helt oacceptabel. Att detta är lugnt för att man själv sett några tidningsannonser är ju tyvärr på en så oprofesionell nivå att jag blir lite oroad för investerarens privatekonomi. Confirmation bias är ingen bra grej när det gäller investeringar.

En annan rimlig fråga är ju varför man ska investera i T6 som man inte har någon insyn i och som man inte får något egentlig ägande i, istället för att investera i en aktie eller i en fond där man både har insyn i verksamheten och faktiskt äger någonting som ledningen inte kan trolla bort.

Många kommer att bli lurade. Tyvärr.

Postad
Vad har du då att säga om Zetal och andra som påstår att AP skulle ha genomfört arbitage bara var en illusion för sitt pyramidspel? Det är känns spontant svårare att styrka att någon inte pysslat med arbitage än att någon har det. Kan du på nåt sätt styrka att AP verkligen har pysslat med det? Och då menar jag lite mer än att någon påstår det muntligt eller i skrift.

Det är inte jag som spelat åt AP så jag har inget som kan styrka att det är det som dom hållt på med.

Postad
det är ju precis tvärtom, en enskild kan tom göra lite pengar på det, men att tjena ihop såna summor som 80k? andelar i AP ska få 15% avkastning/månad är en omöjlighet då det finns insatts tak och ibland hinner man inte spela sista alternativet innan odds har ändrats

pengar som kommit till vissa i ap är helt enkelt pengar från lägre leden(och vissa tycks tro det kommer på betting)

Ska försöka förklara systemet som AP sägs ha använt:

Ursäkta om det blir lite stökit...

Bookmaker A beslutat att ge 1,615 gånger pengarna om Mats vinner.

Bookmaker B ger 2,95 om Stefan Edberg vinner.

Nu väljer vi att sattsa pengar hos både bookmaker A och B, därför vinner vi oavsett hur matchen går.

Bookmaker A:

1,615 på Mats Wilander

1/1,615 = 0,619

Bookmaker B:

2,95 på Stefan Edberg

1/1,95 = 0,339

0,619 + 0,339 = 0,958 .

Om denna summa är mindre än 1 är det ett arbitrage.

Om våran insatts va $100 USD ska detta fördelas så här:

Totalinsats * odds bookmaker B/Summa båda bookmakers odds = insats hos bookmaker A

Totalinsats * odds bookmaker A/Summa båda bookmakers odds

= insats hos bookmaker B

Vårat spel hos bookmaker A:

$100 * 2.95/(1,615 + 2,95)

$295/4,565

suman blir: $64,62

Vi spelar $64,62 på Mats wilander

Om Mats vinner:

$64,62 * 1,615 = $104,36 utbetalas

Vårt spel hos boookmaker B:

$100 * 1,615/(1,615 + 2,95)

$161,50/4,565

suman blir: $35,38

Vi spelar $35,38 på Stefan Edberg

Om Stefan vinner:

$35,38 * 2,95 = $104,36 utbetalas

Alltså vinner vi $4,36 oavsett hur matchen slutar!

Detta är ett exempel på ett arbitrage med en på förhand säkrad vinst.

Men för att detta skall fungera och man skall vinna mer än $4,35 / match behöver man mycket pengar att sattsa som redan ligger hos de olika Bookmakers.

Eftersom att när oddsen är rätt hinner man inte krångla med att sätta in pengar där det behövs.