Gå till innehåll

Tecknade serier


gregcadillac

Recommended Posts

Jag var på Media Markt idag och fann till min stora lycka (i butiken med precis allt) "Chip 'n Dale Rescue Rangers". Alltså räddningspatrullen, ett mycket kärt återseende och ett givet impulsköp.

 

Jag har kollat på första DVDn nu och jag måste säga att det är minst lika bra som jag kommer ihåg det från Disneydags eller vad programmet nu hette.

Så efter dagens stora fynd fortsatte jag mitt sökande efter andra bortglömda tecknade skatter och hittade även DuckTales.

Men hur jag än letade och letade så fann jag till min stora besvikelse varken Bumbibjörnarna eller Luftenshjältar.

 

Någon som vet var man kan köpa Bumbibjörnarna eller Luftenshjältar på DVD?

 

 

Kom gärna med fler förslag på fantastiska tecknade serier. Det måste finnas fler som jag har glömt, så hjälp till att lista era favoritserier från den animerade världen.

 

Här skriver vi allt om tecknade serier vi minns:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumbibjörnarna är ju tyvärr en sån där serie som man blir besviken på som vuxen. Disney har ju den goda smaken att göra sina serier vuxenvänliga också. Bumbibjörnarna, turtles, mfl får en ju att omvärdera huruvida man hade nåt vidare omdöme som barn.. :mrgreen:

 

 

Meh... Bumbibjörna häller väl ändå klass. Och vilken nostangitripp man bjuds på när man hör themet "Snälla och rara helt underbara och deras saga berättas igen..."

 

 

Håller inte Nalle Puh ganska hög klass också? Den gammla klassiska Nalle Puh-serien då självklart och inte nån ny dålig version som jag har för mig att dom har skapat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det var en gång" minns jag som en klart bra serie. På min tid (1800talet känns det som) så fanns det ju inte direkt så mkt teknat på de två TVkanalerna som fanns att tillgå, så det fick bli de tecknade som visades på bio.

Jag minns även när mina föräldrars grannar fick hem ett tvåtimmarsband med tecknat från USA. Jag var över och tittade och var alldeles förundrad över att det kunde gå att se så mkt tecknat på en gång, och vad jag kommer ihåg så var det nog gamla Disney som var inspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte Nalle Puh ganska hög klass också? Den gammla klassiska Nalle Puh-serien då självklart och inte nån ny dålig version som jag har för mig att dom har skapat.

 

Honing är jättegott, men sen får Nalle brått;

äventyr väntar snart, spännande det är klart,

hur ska han klara det här?

 

Puh-björn, min Nalle Puh-björn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...