eurythmech Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Jag börjar!! Okej, låten är kanske inte skit. Men...introt utklassar resten av låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 det är väl bara att välja vilken metallicalåt som helst? De har/hade iaf helt sanlösa intron till låtar som sen inte riktigt kan leva upp till förväntningarna man får. Spontant kommer här For whom the bell tolls sad but true http://www.youtube.com/watch?v=1iskyNSbS7k one Edit: Lyssnade igenom one nu och den var mycket bättre än vad jag kom ihåg. Den räknas alltså inte längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snickarn Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Nu är jag ju inte riktigt säker på om OP menar musikaliskt eller videomässigt, men rent musikaliskt tycker jag att ett av de bästra intron som någonsin gjorts är inledningen på Deep Purples "Smoke on the Water". Låten i övrigt tycker jag idag är rätt medioker, även om den kanske på sin tid kanske ansågs som nyskapande (jag var för ung för att lyssna på den sortens musik då, "Teddybjörnen Fredriksson" var mera min stil ). Ett annat bra intro på en dålig låt upptäckte jag klart oväntat när jag lyssnade på Gyllene Tiders "Ska vi älska...". I mitt tycke bra rock ända fram till sången börjar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 http://www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face har kanske den hårdaste inledningen på en platta någonsin. Därifrån går allt i stå. Den är ingen DÅLIG låt/platta, men inte bra heller och långt ifrån så fantastisk som de första 45 sekunderna. Någons hemsnickrade video: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face har kanske den hårdaste inledningen på en platta någonsin. Därifrån går allt i stå. Den är ingen DÅLIG låt/platta, men inte bra heller och långt ifrån så fantastisk som de första 45 sekunderna. Någons hemsnickrade video: Hah, precis efter jag postat mitt inlägg kom den i min playlist och tänkte samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Kommer spontant att tänka på "Owner of a lonely heart" med Yes. Jag tycker introt är nästan i klass med "Smoke on the water" även om ljudet låter som fuzzpedal genom en transistorradio. Sen blir det svensktoppen. Sen måste jag ju bara få ta med "Run like hell" med Pink Floyd som är kanonbra fram till det enormt taffliga slutet. Jag brukar skynda mig att skippa till nästa låt i god tid, så jag ska slippa höra eländet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Avenged Sevenfold - Stength of the world har ett fenomenalt intro som borde vara obligatoriskt på de flesta NHL-matcher. Tyvärr håller låten inte samma klass: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 ÅH! Jag vet en låt som har GRYMT intro men bara tappar o tappar tills låten dör ut... Ratatat- Seventeen years elektropopparen har talat. BTW: Det är inte officiella videon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 30 November , 2007 Rapport Share Postad 30 November , 2007 Gammal partylåt med Bob Seger & The Silver Bullet Band som i cirkus 18 sekunder lovar mer än vad den kan leverera och är inget jag lyssnar på nu för tiden. Videon med Tom Cruise från filmen Risky business (1983) gör dock att den här versionen är någorlunda uthärdlig. http://www.youtube.com/watch?v=j6UJZtCz1-c&feature=related Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 Smoke on the water och in the eye of the tiger... eller så kanske låten inte heter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 Nu e visserligen själva låten en riktig klassiker, men introt slår det mesta i all sin enkelhet: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BomanDenStore Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Smoke on the water och in the eye of the tiger... eller så kanske låten inte heter så du menar att det där är två dåliga låtar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts