Gå till innehåll

TAG och TAA


legendar

Recommended Posts

Hej jag undrar vad det är för skillnad mellan dessa? I pt står det TAA men är inte det samma sak som TAG?

 

Peace

 

TAA = Tight Aggressive Aggressive

Alltså aggressiv både pre- och postflop. Du kan istället vara t ex TPA, passiv preflop men aggressiv postflop.

 

Tror det är så, var ett tag sen jag nvände PT pga av min risiga dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAA = Tight Aggressive Aggressive

Alltså aggressiv både pre- och postflop. Du kan istället vara t ex TPA, passiv preflop men aggressiv postflop.

 

Tror det är så, var ett tag sen jag nvände PT pga av min risiga dator.

 

Nu svarade du nog inte riktigt på hans fråga.

 

Jag har faktiskt aldrig sett förkortningen TAG i pokertracker. TA förekommer dock och drar, enligt statistiken i min databas, mer åt TAP-hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har heller aldrig sett TAG i pt, men det uttrycket används ju flitigt på forumet och brukar väl betäckna en ganska duktig spelare, eller iallafall en som inte spelar som en hel idiot. I pt har jag bara sett TAA och därför undra jag om det va olika uttryck för samma spel stil!

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså just TAG finns väl inte inlagt i PT. Men du kan ändra kriterierna i autorate som du själv vill. Så du skulle kunna göra en som heter TAG och ställa in de kriterier som du tycker passar in på en TAG. Det som ligger närmast en TAG är väl kanske det som kallas TAA. Vet inte kommer inte ihåg de olika kategorier som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar på att fråga var i PT står detta?

 

Under: Utilities fliken >Auto rate players> Flik 2 - rules.

Där står PT's förinlagda kriterier på olika spelstilar. Tex TPP/TPA/TAP/TA (Tight aggressive)/TAA Alla dessa är per definitionen tighta (med en vpip lägre än 20%) och en varierande grad av aggression/passivitet. TPP (Tight Passive Passive) tex med en PFR lägre än 5% och en total aggression factor lägre än 2.0. TAA(Tight-aggressive-aggressive däremot med PFR på 5% eller högre och TAF på 3.0 och högre. Som jag ser det anser jag forumets definition på en TAG-spelare vara en tajt spelare med någon sorts aggression i sig- alltså skalan TAP-TA-TAA. Alltså inte en Tight/passiv.

 

har heller aldrig sett TAG i pt, men det uttrycket används ju flitigt på forumet och brukar väl betäckna en ganska duktig spelare, eller iallafall en som inte spelar som en hel idiot.

Nja. Behöver ju inte betyda att det inte är en idiot :-)

En tight spelare är bara en spelare som är selektiv med sina starthänder medan en tightaggressiv är en aggressiv sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under: Utilities fliken >Auto rate players> Flik 2 - rules.

Där står PT's förinlagda kriterier på olika spelstilar. Tex TPP/TPA/TAP/TA (Tight aggressive)/TAA Alla dessa är per definitionen tighta (med en vpip lägre än 20%) och en varierande grad av aggression/passivitet. TPP (Tight Passive Passive) tex med en PFR lägre än 5% och en total aggression factor lägre än 2.0. TAA(Tight-aggressive-aggressive däremot med PFR på 5% eller högre och TAF på 3.0 och högre. Som jag ser det anser jag forumets definition på en TAG-spelare vara en tajt spelare med någon sorts aggression i sig- alltså skalan TAP-TA-TAA. Alltså inte en Tight/passiv.

 

 

Nja. Behöver ju inte betyda att det inte är en idiot :-)

En tight spelare är bara en spelare som är selektiv med sina starthänder medan en tightaggressiv är en aggressiv sådan.

 

Bra förklarat! Och det va precis det jag menade, en svag spelare är ofta inte tight utan spelar alldeles för mkt händer så det borde va en indikator på att han inte är den största fisken på svs iaf!

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...