Gå till innehåll

NL600 TP får riverbekymmer


Recommended Posts

Bortse från mitt inlägg.

 

PF.nu - skaffa fyrfärgskortlek!

 

Nu börjar jag iaf förstå att du krossar NL1000 med ditt hyperaggro spel, som du skrev i CDStores dagbok..

 

LOL, gud vilken patetisk och liten människa du är. Jag har aldrig skrivit att jag krossar nån nivå. Så fjortis att använda det uttrycket.

 

Nån frågade och jag skrev att det gick bättre än nånsin, vilket inte var nån lögn.

 

Så kör din smutskastningskampanj nån annanstans. Här snackar vi HH. Håll dig till CDS.s dagbok där du får utlopp för ditt mindervärdighetskomplex.

 

Därmed inte sagt att jag är en komplett spelare.

 

Tycker däremot fortfarande att det finns ett visst värde i att checka turn här med anledning av 9an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oj, vad lättirriterad man var här ^^

 

Krossar - fjortisuttryck?

Smutkastningskampanj - för det harmlösa inlägget ovan?

 

Mindervärdighetskomplex? - förstår inte hur det går ihop, var ett bra tag sen jag spelade så lågt som NL600.

 

Aja ska inte störa mer i denna högkvalitiva tråd.

 

Lycka till med spelet o var glad som CDS brukar säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn är så SJUUUKT dåligt, vad tänkte du egentligen?

 

Jag hade bettat $122 på turn.

 

 

Du får gärna utveckla lite kring Varför turn är så SJUUUKT dåligt spelad. Så länge du inte gör det så behöver du inte posta överhuvudtaget.

 

Jag hade spelat hela handen rakt igenom som du gjorde. Och sen hade jag foldat 8 ggr av 10 på river. De två synerna är uteslutande readbaserade. Generellt är detta fold för min del.

 

Men jag ser gärna att någon pinpointar genom konstruktiv kritik att jag har fel, det är utvecklande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, prova att läsa tråden.

 

EDIT: Sen, vad är det som ska pinpointas, du har ju inte skrivit något eget resonemang.

 

Men herregud jag hade missat att folk hade skrivit sina tankar och funderingar kring handen innan mitt inlägg.

 

Herregud.

 

För övrigt bra inputs från ivar mfl, jag såg inte att fi satt med så grund stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Efter att ha inväntat analys från spelare som jag känner till och vars åsikter jag har stort förtroende för, samt tänkt efter, särskilt med tanke på att effektiv stack var så lite som 60BB, vilket jag i farten nog inte la större eftertanke på, så måste jag nog acceptera att jag spelade turn fel.

 

Fick bara en väldigt dålig magkänsla när 9an landade på turn, och när jag sedan var tvungen att släppa handen på river så ville jag väl köra igenom handen här och se om andra la lika stor vikt vid nian på turn som jag gjorde.

 

Tack de som tog sig tid att lämna saklig kritik.

 

När det gäller Eyedol så ber jag om ursäkt om jag var otrevlig men det har varit en sån hätsk stämning på forumet på senaste tid att man förmodligen påverkas av det plus bad day at work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok att det med så här korta stackar antagligen är lika bra att bet/syna turn men jag tycker att folk verkar ha en jäkla övertro på att stacka en sämre kung. Tycker helt enkelt inte att det finns en enda K i hans range efter att ha syn/synat UTG. Möjligen, möjligen KJs och KQo men i allmänhet tror jag att de flesta raisar eller foldar alla händer med en K UTG (bortsett från limpraise med AK , KK).

Nej är det någon sämre made hand som ska betala av tror jag isåfall att det är 66 eller liknande som kan ha tröttnat på OP om han fortsatt betta ofta. Dock lägger de sig nog rätt ofta för ett turnbet men vi måste i de flesta fallen ändå betta, trots att vi ganska sällan får betalt av sämre händer. Detta för att en mycket trolig hand är ett drag och ytterst få händer slår oss - i princip bara 9x och bottenset.

Så satsa på turn och hoppas på att ta hem potten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok att det med så här korta stackar antagligen är lika bra att bet/syna turn men jag tycker att folk verkar ha en jäkla övertro på att stacka en sämre kung. Tycker helt enkelt inte att det finns en enda K i hans range efter att ha syn/synat UTG. Möjligen, möjligen KJs och KQo men i allmänhet tror jag att de flesta raisar eller foldar alla händer med en K UTG (bortsett från limpraise med AK , KK).

Nej är det någon sämre made hand som ska betala av tror jag isåfall att det är 66 eller liknande som kan ha tröttnat på OP om han fortsatt betta ofta. Dock lägger de sig nog rätt ofta för ett turnbet men vi måste i de flesta fallen ändå betta, trots att vi ganska sällan får betalt av sämre händer. Detta för att en mycket trolig hand är ett drag och ytterst få händer slår oss - i princip bara 9x och bottenset.

Så satsa på turn och hoppas på att ta hem potten!

Hallå, det är ju en fisk vi möter. Åtminstone "semifisk"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har 60bb i stacken och limpar UTG. Det tycker jag säger en hel del. Absolut tillräckligt för att inte behöva ge honom credit alls i såna här lägen.

 

Bara för att han inte har visat sig vara helt bakom flötet och spewat i någon pott hittills betyder det inte att han är bra och att man gör ge honom någon respekt. Speciellt om man själv har väldigt lös image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok att det med så här korta stackar antagligen är lika bra att bet/syna turn men jag tycker att folk verkar ha en jäkla övertro på att stacka en sämre kung. Tycker helt enkelt inte att det finns en enda K i hans range efter att ha syn/synat UTG. Möjligen, möjligen KJs och KQo men i allmänhet tror jag att de flesta raisar eller foldar alla händer med en K UTG (bortsett från limpraise med AK , KK).

Nej är det någon sämre made hand som ska betala av tror jag isåfall att det är 66 eller liknande som kan ha tröttnat på OP om han fortsatt betta ofta. Dock lägger de sig nog rätt ofta för ett turnbet men vi måste i de flesta fallen ändå betta, trots att vi ganska sällan får betalt av sämre händer. Detta för att en mycket trolig hand är ett drag och ytterst få händer slår oss - i princip bara 9x och bottenset.

Så satsa på turn och hoppas på att ta hem potten!

 

 

you gotta know when to holdem, know when to foldem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag bettar också turn, drag ska betala och om han raisar blir det till att lira poker. Är han dåliga nog att flatta flop med ett set? typ. As played så funderar jag mest på om en syn eller valueraise är bäst men med tanke på att han troligen viker det mesta vi slår och faktiskt kan tänkas ha en färg här så får jag tyvärr rösta för en syn.

 

Ytterligare argument för turnbet är att det är helt omöjligt att få bort folk från mellanpar om de vet att vi potkontrollerar med riktiga händer på turn. Klart jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Bump

 

Because?

 

B'cuz att den här tråden är jävligt kul! Flashbacks ftw. ST är fisk, jag är megafirre och merparten verkar inte förstå grundläggande teori. Synd bara att man inte spelade mer vid den tiden, för även om man gjorde så grova tankevurpor så fanns det så mkt folk som var otroligt mycket sämre och dessutom spelade högre. Fml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...