Gå till innehåll

NL600 TP får riverbekymmer


Recommended Posts

Vi spelar 6-mannabord. Min image är extrem lösaggro. Har 3-bettat väldigt mycket preflop men nu i takt med att spelarna börjat förstå vad som pågår har jag tajtat till mig.

 

Fi är väl normal NL600 semifisk fast han är inte helt ute o cyklar.

 

Fi sitter UTG med 389 i stack.

Jag sitter CO med 1370 i stack. Jag har :Kh::Qh:

 

UTG Fi Call 6$

UTG+1 fold

Hero raise till 27$

knapp fold

SB fold

BB fold

Fi SYN

POTT 63$

 

FLOP :9h::5d::Kd:

Fi check

Hero bet 45$

Fi Syn

POTT 153$

 

TURN :9s:

Fi check

Hero check

POTT 153$

 

RIVER :4d:

Fi bet 153$

Hero ??????

 

Känns som fold på river är rätt standard här. Fi lär väl inte bluffa på ett sånt bräde? Och sämre Kung lär väl inte betta så hårt för ev. värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bet på turn är värdelös. Riktigt fiskigt o betta turn faktiskt.

Vad gör ni mot omslag på turn? Och kom inte med att ni då vet att ni ligger under och ni bettar för info, för det håller inte.

 

För det första får man samma info genom att checka turn o syna river för samma kostnad som reraise på turn, och man får en showdown på köpet.

Dessutom betyder inte omslag fr Fi på turn automatiskt att han leder. Många kan göra sånt med goda drag och då måste man släppa en hand som leder.

 

Pottkontroll är standard på turn här med den typen av hand i en CG.

 

9an sitter. Sämre K betalar inte bet på turn. Drag foldar bet på turn.

Man släpper frikort mot drag för att samla in bluff på missat drag på river (dragen sitter bara 1 gång på 5) och få betalt på värdetbet mot sämre kung.

 

Tanken är dock att han bettar missat drag på river och checkar (ibland defensivt bettar) sämre kung.

När draget sitter, i samband med 9an på turn, och han bettar ut river så leder han förmodligen.

 

Frågan är bara hur ofta bluffar han river och har vi då pottodds o syna? Vi får 2-1 i odds och jag tror inte han bluffar så ofta som en gång på tre här.

 

 

 

Jag foldade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logiken är att alla rimliga drag sitter och 9an blev klar på turn.

 

Nu gissar jag dock att det blev syn mot QJ eller nån annan hålpipa.

 

 

ST:

Jag spelar som sagt inte så högt men är det halv/standard att ta med sig gutshots eller mellanpar till turn även om Fi är riktigt aggressiv?

 

Fråga: har du skjutit 2-3 skott någorlunda liberalt eller har du "veknat" på turn och river?

Om du inte hållt i din "aggressivitet" på turn och river speciellt ofta så checkar jag (liksom om Fi inte uppmärksam på ditt spel). Har du avfyrat en andra kula ofta och Fi vet om det så tycker jag att vi bettar lite mer än halvpott och blixtsynar ställ. Det gör att drag kan lockas till c/r och du får syn av sämre kungar och kanske tom något misspelat PP.

 

Om du skjutit turn med draws/marginella händer mm ofta så kommer Fi förmodligen inte kallsyna en sån här dragig flop med gutshot eller mellanpar lika ofta här.

 

Om du förresten har kommit tillslutsatsen att han inte bluffar tillräckligt ofta foldar du;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet på turn är värdelös. Riktigt fiskigt o betta turn faktiskt.

Vad gör ni mot omslag på turn? Och kom inte med att ni då vet att ni ligger under och ni bettar för info, för det håller inte.

 

För det första får man samma info genom att checka turn o syna river för samma kostnad som reraise på turn, och man får en showdown på köpet.

Dessutom betyder inte omslag fr Fi på turn automatiskt att han leder. Många kan göra sånt med goda drag och då måste man släppa en hand som leder.

 

Pottkontroll är standard på turn här med den typen av hand i en CG.

 

9an sitter. Sämre K betalar inte bet på turn. Drag foldar bet på turn.

Man släpper frikort mot drag för att samla in bluff på missat drag på river (dragen sitter bara 1 gång på 5) och få betalt på värdetbet mot sämre kung.

 

Tanken är dock att han bettar missat drag på river och checkar (ibland defensivt bettar) sämre kung.

När draget sitter, i samband med 9an på turn, och han bettar ut river så leder han förmodligen.

 

Frågan är bara hur ofta bluffar han river och har vi då pottodds o syna? Vi får 2-1 i odds och jag tror inte han bluffar så ofta som en gång på tre här.

 

 

 

Jag foldade

 

 

Jag antar att detta inlägg är ett skämt?

 

3 gator av värde är standard med sånna här händer i cg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ST:

Jag spelar som sagt inte så högt men är det halv/standard att ta med sig gutshots eller mellanpar till turn även om Fi är riktigt aggressiv?

 

Fråga: har du skjutit 2-3 skott någorlunda liberalt eller har du "veknat" på turn och river?

Om du inte hållt i din "aggressivitet" på turn och river speciellt ofta så checkar jag (liksom om Fi inte uppmärksam på ditt spel). Har du avfyrat en andra kula ofta och Fi vet om det så tycker jag att vi bettar lite mer än halvpott och blixtsynar ställ.

 

Om du skjutit turn med draws/marginella händer mm ofta så kommer Fi förmodligen inte kallsyna en sån här dragig flop med gutshot eller mellanpar lika ofta här.

 

Det beror självklart på situationen. När det har varit läge har jag skjutit 3 gånger och när det har varit läge har jag checkat ner hela vägen.

 

Frågan är än igen, om han följt med typ gutshot, sämre kung, PP lr annan hand som jag slår, hur ofta bettar han pot på river på ett sånt bräde? Jag har ju spelat handen som en draghand och draget sitter.

 

Jag känner inte att jag har potodds för syn på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror självklart på situationen. När det har varit läge har jag skjutit 3 gånger och när det har varit läge har jag checkat ner hela vägen.

 

Frågan är än igen, om han följt med typ gutshot, sämre kung, PP lr annan hand som jag slår, hur ofta bettar han pot på river på ett sånt bräde? Jag har ju spelat handen som en draghand och draget sitter.

 

Jag känner inte att jag har potodds för syn på river.

 

Självklart är det situationberoende men jag är ute efter hur du har spelat denna session. Fi drar ju slutsatser, ofta utan att få dem bekräftade. Har många situationer påkallat andra kulan denna session så kommer en någorlunda uppmärksam Fi inte ta syn med mellanpar eller gutshot lika ofta tror jag iaf. Så om du känner att du skjutit turn ofta så är detta en än mer klar fold än om du checkat turn ofta för att c/f rivern typ.

Så om du INTE har skjutit turn speciellt ofta på sistone så är riversynen förmodligen mer befogad ÄN annars. Dock skulle man kunna spekulera i att Fi oftare hårdspelar ett eventuellt flushdraw på flopp om du skjuter turn ofta....blablabla

 

Men det där handlar väl mest om huruvida man bör betta turn och inte lika mkt med riversynen. Ang riversynen så tycker jag att det är en fold oavsett hur du spelat egentligen. StandardFI pottar inte rivern utan kåk/flush och eventuellt en ensam 9:a eller ren bluff OOP när du kan sitta med flushen. Det är ju inte riktigt läge för Fi att potta för att inducera en hjältesyn av JJ heller:)

 

Narkotikapolisen: Lägg gärna av med dina one-two-threeliners om det inte är för mkt begärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet på turn är värdelös. Riktigt fiskigt o betta turn faktiskt.

Vad gör ni mot omslag på turn? Och kom inte med att ni då vet att ni ligger under och ni bettar för info, för det håller inte.

 

För det första får man samma info genom att checka turn o syna river för samma kostnad som reraise på turn, och man får en showdown på köpet.

Dessutom betyder inte omslag fr Fi på turn automatiskt att han leder. Många kan göra sånt med goda drag och då måste man släppa en hand som leder.

 

Pottkontroll är standard på turn här med den typen av hand i en CG.

 

9an sitter. Sämre K betalar inte bet på turn. Drag foldar bet på turn.

Man släpper frikort mot drag för att samla in bluff på missat drag på river (dragen sitter bara 1 gång på 5) och få betalt på värdetbet mot sämre kung.

 

Tanken är dock att han bettar missat drag på river och checkar (ibland defensivt bettar) sämre kung.

När draget sitter, i samband med 9an på turn, och han bettar ut river så leder han förmodligen.

 

Frågan är bara hur ofta bluffar han river och har vi då pottodds o syna? Vi får 2-1 i odds och jag tror inte han bluffar så ofta som en gång på tre här.

 

 

 

Jag foldade

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är löjligt mkt mer standard att betta turn snarare än att checka. Din påstådda image gör beten ännu mer självklar. Slår han om mot förmodan får du väl omvärdera.

 

Som spelat foldar jag nog river, slår väl i princip bara en missad hålpipa eller mer sällan en sämre kung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt rätt roligt hur du lyckas såga ett obv självklart turnbet så totalt i ett så pass långt inlägg utan att komma på dig själv. Ännu roligare att du fortsätter motivera det efter att du fått välmenade kritik.

 

Hur LAG är LAG? Om Fi foldar _alla_ sämre kungar på turn så är du inte "LAG nog", och dessutom jävligt obalanserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt rätt roligt hur du lyckas såga ett obv självklart turnbet så totalt i ett så pass långt inlägg utan att komma på dig själv. Ännu roligare att du fortsätter motivera det efter att du fått välmenade kritik.

 

Hur LAG är LAG? Om Fi foldar _alla_ sämre kungar på turn så är du inte "LAG nog", och dessutom jävligt obalanserad.

 

Jag tror inte att Fi betalar av en hand som sämre kung lr typ TT på både turn och river, om vi nu väljer att fortsätta betta river.

 

I och med att förväntningen att få betalt av en sån hand är ett bet, och sannolikheten högre att få betalt på river, plus bluffcatchingförmåner på river så känns det bättre o vänta.

 

Fast jag måste säga att vid en blank turn hade jag fortsatt betta turn, men just 9an gör att jag tror att sannolikheten att få betalt minskar samt en större del av hans HD slår mig.

 

Samtidigt, klart jag försvarar spelet och kommer med mina åsikter, hur ska vi annars få till en diskussion som behandar för- och nackdelar med spelet?

Men jag är samtidigt öppen för mig motsägande analyser som omfattar mer än en smiley. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar han turn, vilket han aldrig kommer göra med en made hand om han inte är helt dum i huvudet, så är han pc med alla made hands på river.

 

Alltså det är bara löjligt vilka vektighta äckeltomtar du måste spela för att det ska vara rätt checka turn. Spelar man inte vidare en kung där mot en LAG för 60bb har man allvarliga problem.

 

Om vi vänder på det; hur ofta skjuter du en andra tunna tom på den turn?

 

.

.

.

.

 

Ja, det är äckligt obalanserat dåligt att checka bakom KQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...