cobb89 Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Tjena! Undrar om det är nån som vet hur bonusen fungerar på fulltiltpoker, har varit inne på deras sida och försökt luskat fram hur det fungerar men inte kommit fram till något. Visste för övrigt inte vilken del av forumet jag skulle lägga denna tråd men kände att det blev mest lämpligt här. Om jag sätter in vi säger 300 kronor bör jag alltså få 100% på det vilket är 600.. Kommer dessa 300 delas ut efter ett visst antal rakade händer då eller hur fungerar det? Undrar samma sak med player pointsen som dom har där.. är det också nåt system där? Tacksam för svar! Citera
Studsturre Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Tjena! Undrar om det är nån som vet hur bonusen fungerar på fulltiltpoker, har varit inne på deras sida och försökt luskat fram hur det fungerar men inte kommit fram till något. Visste för övrigt inte vilken del av forumet jag skulle lägga denna tråd men kände att det blev mest lämpligt här. Om jag sätter in vi säger 300 kronor bör jag alltså få 100% på det vilket är 600.. Kommer dessa 300 delas ut efter ett visst antal rakade händer då eller hur fungerar det? Undrar samma sak med player pointsen som dom har där.. är det också nåt system där? Tacksam för svar! Osäker, men jag tror att man får $20 i taget.. Citera
cobb89 Postad 27 November , 2007 Författare Rapport Postad 27 November , 2007 hur ofta då? jag hittar inte heller hur hög raken är där, nån som vet? spelar just nu på SvS, nån som vet vad raken är där? Citera
tarmac Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 hur ofta då? jag hittar inte heller hur hög raken är där, nån som vet? spelar just nu på SvS, nån som vet vad raken är där? Det beror på lite, men när jag spelade den så betalades den ut i etapper, första $5 kom efter jag hade rejkat $5, andra var $10, efter $10 rejkat, sen 15,20,25,30 etc etc etc Citera
ffredd Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Var beredd på att få slita en del för att få ut bonusen. Det tar ett tag. Man får dessutom (små) avdrag från rakebacken när man får sina bonusutbetalningar. Jag har för mig att insättningsbonus+27% rakeback i praktiken blir ungefär motstvarande 50% rakeback. När du har fått ut dina 600 så har du alltså betalat runt 1200 i rake. (Detta är ur minnet så det kanske inte stämmer exakt). Jag tror också att det går att hitta betydligt mer information på 2+2 om du orkar leta där. Tänk inte ens på att öppna ett konto utan rakeback. Citera
Gahlster Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Var beredd på att få slita en del för att få ut bonusen. Det tar ett tag. Man får dessutom (små) avdrag från rakebacken när man får sina bonusutbetalningar. Jag har för mig att insättningsbonus+27% rakeback i praktiken blir ungefär motstvarande 50% rakeback. När du har fått ut dina 600 så har du alltså betalat runt 1200 i rake. (Detta är ur minnet så det kanske inte stämmer exakt). Jag tror också att det går att hitta betydligt mer information på 2+2 om du orkar leta där. Tänk inte ens på att öppna ett konto utan rakeback. Det du får ut i bonus dras från din rake och din RB räknas ut av din nettorake om jag inte fattat fel. Alltså: (Rake - utbetald bonus)*0,27=RB Tror effektiv RB med bonus blir 57% om jag inte räkar fel såhär sent. För mkt RB-snack för att vara godkännt? editera bort isf. Citera
TheShuffler Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Hur funkar det med goodie:n? Får man den så fort man satt in pengar o mailat pf eller måste man cleara bonusen? Citera
Pastafazool Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Sjukt jobbig bonus. För varje dollar du rejkar så får du 0,06$ i bonus. Helt stört. Själv gick jag miste om runt 1K dollar i rake pga en sida(eller full tilt) som inte registrerade mitt konto som rakeback konto . Så när du gör det, mejla full tilt och se till att allt fungera ordentligt. Citera
Gahlster Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Sjukt jobbig bonus. För varje dollar du rejkar så får du 0,06$ i bonus. Helt stört. Nja, så snefördelat är det nog inte, turneringsspelare skulle ju då cleara bonusar 7ggr "snabbare"... Citera
FraXioN Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Sjukt jobbig bonus. För varje dollar du rejkar så får du 0,06$ i bonus. Helt stört. Nej, för varje $ som rakeas på bordet så får du $0,06 i bonus. Det är alltså en dealt bonus. Citera
Pastafazool Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Nej, för varje $ som rakeas på bordet så får du $0,06 i bonus. Det är alltså en dealt bonus. Det jag menade . Fortfarande sjukt svårt. Citera
Gahlster Postad 27 December , 2007 Rapport Postad 27 December , 2007 Det jag menade . Fortfarande sjukt svårt. Snittrakear du på ett fullt 9-mannabord betalar väl övriga bordet $8 i rake under tiden du betalar $1 vilket ger att du får tillbaka $0,54 per $ du rakear om jag intte fattade fraxion fel. Borde ju inte alls vara speciellt svårt. Citera
Full Tilt Support Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Hej alla, Insättningsbonusen fungerar enligt ett relativt enkelt system där du får Full Tilt Poäng (FTP) för varje dollar som dras i rake från potten. För varje dollar som dras i rake får du 1 FTP vilket i sin tur ger 6 cent i bonus per intjänad poäng. Man kan maximalt tjäna 3 FTP per hand som du tilldelas kort i. Alltså kan du tjäna upp till 18 cent per hand. Beräkningen är annorlunda vid turneringspel och SnGs. Bonusen förklaras kortfattat på: http://www.fulltiltpoker.com/sv/deposit-bonus-details.php Hoppas att detta underlättar något. Med vänlig hälsning Full Tilt Support Citera
bingolotta Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Jag satte in $50 och förväntade ig att få bonus allt eftersom jag spelade, men trots att FTP står på 53,90FTP och jag har bränt 48,90 så har jag inte fått ett dugg i bonus och jag förstår faktiskt inte varför. Som jag tolkar allt jag läst både här och på FTPs egna länkar borde jag ha tillgodogjort mig min bonus. Vad har jag missat? Jag har fö mejlat FTP tre gånger. En gång per dag idag, igår och i förrgår utan att få svar. Citera
softmupp Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 satte du in $50 så får du $5 för varje 100 FTP-poäng du tjänar ihop. Citera
SouthEast Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Jag satte in $50 och förväntade ig att få bonus allt eftersom jag spelade, men trots att FTP står på 53,90FTP och jag har bränt 48,90 så har jag inte fått ett dugg i bonus och jag förstår faktiskt inte varför. Som jag tolkar allt jag läst både här och på FTPs egna länkar borde jag ha tillgodogjort mig min bonus. Vad har jag missat? Jag har fö mejlat FTP tre gånger. En gång per dag idag, igår och i förrgår utan att få svar. http://www.fulltiltpoker.com/sv/deposit-bonus-details.php Varje poäng är värd $0,06 Bonussumman sätts automatiskt in på ditt Bonuskonto, där den hålls kvar och flyttas till ditt konto i delar om antingen 10% av din första insättning, eller $20, beroende på vilket du tjänar först. Du har alltså tjänat $3,23.... Citera
bingolotta Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 satte du in $50 så får du $5 för varje 100 FTP-poäng du tjänar ihop. Aha, tack så jättemycket för svaret. Då är det noterat samtidigt som jag påpekar att jag tycker FTP bör formulera om sin text om 100% bonus. Som texten är skriven nu är jag nog långt från ensam om att tolka den som att full bonus ska kunna trilla in allt eftersom insatt summa spelas för. Jag tycker detta liknar falsk marknadsföring. Vidare tycker jag det är konstigt att min FTP är 53,90 om varje $ i turneringar är värd 7FTP. Jag har ju spelat flertalet turneringar och borde därmed ha högre poäng tycker jag men jag antar att jag missuppfattat det systemet också? Citera
Morgyleus Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Aha, tack så jättemycket för svaret. Då är det noterat samtidigt som jag påpekar att jag tycker FTP bör formulera om sin text om 100% bonus. Som texten är skriven nu är jag nog långt från ensam om att tolka den som att full bonus ska kunna trilla in allt eftersom insatt summa spelas för. Jag tycker detta liknar falsk marknadsföring. Vidare tycker jag det är konstigt att min FTP är 53,90 om varje $ i turneringar är värd 7FTP. Jag har ju spelat flertalet turneringar och borde därmed ha högre poäng tycker jag men jag antar att jag missuppfattat det systemet också? Varje $ i turneringsavgift = 7 FTP. Så spelar du en $10+1 turnering, får du 7 FTP. Citera
softmupp Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Aha, tack så jättemycket för svaret. Då är det noterat samtidigt som jag påpekar att jag tycker FTP bör formulera om sin text om 100% bonus. Som texten är skriven nu är jag nog långt från ensam om att tolka den som att full bonus ska kunna trilla in allt eftersom insatt summa spelas för. Jag tycker detta liknar falsk marknadsföring. Vidare tycker jag det är konstigt att min FTP är 53,90 om varje $ i turneringar är värd 7FTP. Jag har ju spelat flertalet turneringar och borde därmed ha högre poäng tycker jag men jag antar att jag missuppfattat det systemet också? det är riktigt att för varje dollar du betalar i entry-fee så får du 7 FTPP. MEN det är här som du missförstår det hela.. när det står t ex $10 +$1 till en turnering så är det bara $1 som räknas eftersom de där $10 är buy-in och inte entry-fee. det står tydligt på deras sida att det är för varje dollar spenderat i _entry-fee_ som du får 7 FTPP. Citera
ManOuchi Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Varför dröjer det upp till 3 dagar innan man får svar ifrån supporten? Citera
bingolotta Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Tack allihop. Du har rätt softmupp om att jag hade tolkat poängen så. Ang. bonusen tycker jag att det bör formuleras om även om jag förstår den nu efter era förklaringar. Skriver FTP "100% bonus" är det en helt annan sak än om det skulle stå "Upp till 100% bonus" och det senaste är ju vad som stämer. Inte det som faktiskt står. Det första är inte sant och skulle kanske rentav kunna falla under falsk marknadsföring, så i all välmening tipsar jag om att formulera om. Skriv "Up to 100%" och inte "100%" utan "up to" före. Citera
softmupp Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Tack allihop. Du har rätt softmupp om att jag hade tolkat poängen så. Ang. bonusen tycker jag att det bör formuleras om även om jag förstår den nu efter era förklaringar. Skriver FTP "100% bonus" är det en helt annan sak än om det skulle stå "Upp till 100% bonus" och det senaste är ju vad som stämer. Inte det som faktiskt står. Det första är inte sant och skulle kanske rentav kunna falla under falsk marknadsföring, så i all välmening tipsar jag om att formulera om. Skriv "Up to 100%" och inte "100%" utan "up to" före. Det beror ju på hur mycket du spelar, men det e klart att bonusarna inte ska vara lätta att få ut, då hade ju företaget förlorat på det. Antalen som tjänar ihop sin bonus till 100% är betydligt färre än de som spelar bort sina pengar innan de fått ihop bonusen. Falsk marknadsföring är det inte heller. De erbjuder faktiskt 100% bonus på din insättning, sen är det upp till dig hur bra du spelar Citera
bingolotta Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Falsk marknadsföring är det inte heller. Jag tänker inte iof dra det vidare, men om det skulle falla som det eller inte avgörs inte i ett forum utan endast i domstol och faktum är att det finns en del så pass underliga påståenden att jag tror de skulle kunna falla. Men som sagt, jag tänker inte dra det vidare utan önskar bara högre tydlighet. Ännu ett ex utöver det förra att det borde stå "Up to..." är texten som säger "Det här är internets mest generösa signupbonus." Det är det inte på långa vägar då det finns ett flertal andra sajter som faktiskt betalar ut 100% rakt av och som ändå inte går back. Citera
Full Tilt Support Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 Hej bingolotta & co, Jag ser att du fått flera insiktsfulla svar. Jag kan också tillägga att du kan själv räkna ut exakt hur mycket rake som dras från varje pott genom att använda vår rake-räknare som du hittar här Vår bonus kräver inte att du vinner händerna du spelar i, utan beräknas helt enkelt på hur många händer du spelar (eftersom max antal poäng per hand är 3). Du kan fortfarande tjäna in din bonus genom att sätta in igen och fortsätta spela, du har 120 dagar på dig att tjäna in din bonus. Vad vi anser vara generöst med vår bonus är inte endast att den ger dig 100% på insatt belopp utan även upp till $600. Med vänlig hälsning, Full Tilt Support Citera
Recommended Posts