Gå till innehåll

Bottenset blir kall kåk


drisen

Recommended Posts

Okej standardsituation. Första handen på bordet, vet inget om FI.

Jag spelar sjukt många händer omaha, så ni 90% som säger vik pre, skippa de.

 

Här undrar jag enbart om river.. hur man väljer att spela innan dess är upp till var och en. Jag spelar alltid set hårt, så i princip pottar hela vägen om jag inte får mothugg. Kanske dåligt, jag vet inte. Men jag tycker de funkar iaf.. så till frågan, vad gör vi på river? Är checkcall standard eller annat spel?

 

***** Hand 517269470 *****

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 26 november 2007 20:18:06

Diana 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: JAG (1000.00)

Plats 2: MacDuck (0.00)

Plats 3: C.R.E.A.M (1022.58)

Plats 4: Vito__ (387.74)

Vito__ lägg LM 2.50

JAGlägg SM 5.00

** Giv **

JAG [6h, 2r, 2s, 4k]

C.R.E.A.M [N/A, N/A, N/A, N/A]

Vito__ [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

C.R.E.A.M Höj till 17.50

Vito__ Syna 17.50

JAG Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [9s, 8h, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

Vito__ Passa

JAG Satsa 50.00

C.R.E.A.M Syna 50.00

Vito__ Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 8h, 2k, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

Vito__ Passa

JAG Satsa 202.50

C.R.E.A.M Syna 202.50

Vito__ Lägg

*** River(Board): *** : [9s, 8h, 2k, 4h, 9r]

*** Bet Runda 4 ***

JAG ???

 

Ju mer jag tänker på det, desto dummare är det väl att beta ut, betar jag 2-300 kanske jag kan få syn av AA, en hand som AAJT kanske har synar, annars kan jag väl knappast få syn av en sämre hand?

Jag antar att FI betar högre kåk och draghänder på river om jag passat till honom och då visat svaghet. Så hur ofta synar jag river om jag passat? Eller vad bör jag göra på river??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteenkelt vik på river om han bettar.

 

Jättecheckfold. Hans range är stegdrag och tvåpar samt överset som han spelar sugigt. Tvåpar och set slår dig, stegdrag betalar inte och bettar nästan aldrig här (speciellt inte när brädan är parad och 9 ingår i DIN range).

 

Edit: Med det jag skrev ovan antar jag givetvis att FI inte är snortight och t.ex. bara raisar AA händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteenkelt vik på river om han bettar.

 

Jättecheckfold. Hans range är stegdrag och tvåpar samt överset som han spelar sugigt. Tvåpar och set slår dig, stegdrag betalar inte och bettar nästan aldrig här (speciellt inte när brädan är parad och 9 ingår i DIN range).

 

Edit: Med det jag skrev ovan antar jag givetvis att FI inte är snortight och t.ex. bara raisar AA händer.

 

du har inte läst fel på OP:s hand nu? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi har bottenkåk som inte slår ... någon som helst annan kåk på brädan?

 

Vad är det jag missat?

 

hur ofta spelar du lowlimit omaha? checksynen är ju den bästa bluffcatchern någonsin och det här är ett drömläge för det movet. och hur menar du att han kan ha spelat ett högre set så som han gjort? den enda hand som han kan ha spelat dåligt och som slår honom nu är 89 imo och där får man betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ofta spelar du lowlimit omaha? checksynen är ju den bästa bluffcatchern någonsin och det här är ett drömläge för det movet. och hur menar du att han kan ha spelat ett högre set så som han gjort? den enda hand som han kan ha spelat dåligt och som slår honom nu är 89 imo och där får man betala av.

 

Mmm, OP kan väl berätta hur handen slutade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och om han skulle ha 89xx skulle det bevisa att du har rätt eller? lol isåfall.

 

du har verkligen en översittarattityd i många trådar, svarar som att det du säger är odiskutabelt rätt, tro mig, du har mycket att lära.

 

Givetvis har jag mycket att lära. Synd att du känner dig träffad i den andra tråden, lider med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...