gdaily Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Jag är ingen dataprogrammerare, men jag misstänker att gårdagens problem var för att det skulle öppnas så många bord samtidigt. Det är ju trots allt drygt 100 bord som ska dra igång samtidigt. För att göra situationen bättre på torsdag: a) Skjut starttiden till antingen 18:55 eller 19:10 - att starta exakt samtidigt som andra stora tävlingar (nån freeroll + Omaha SM) i nätet är väl inte bra b) Inled blindsschemat med 5 minuters paus! (alternativt spela 30 sekundersrond med blindarna 1-2, och sedan 5 minuters paus) Detta borde kunna hjälpa till att få motorn att öppna alla borden som den ska Citera
León Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Ska man flytta turneringen, så flytta isåfall fram den istället för att tidigarelägga den några minuter. Om man kommer till datorn prick, är det bättre att man upptäcker att turneringen börjat först om 5-10 min, istället för att upptäcka att den började för 5 min sen. Sen angående punkt två. Det är ju något och ta upp till Microgamings kodare då. Det bästa "systemet" har FullTiltPoker gällande att öppna bord i tid. Borden öppnas 1 min tidigare, men det finns en knapp på bordet "I'm ready", och klickar bägge i den så startar HU'n omedelbart och man behöver inte vänta 1 min på första handen. Citera
FamilyGuyFan Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 borde ju också finnas en knapp i klienten "Take me to my seat". Så man slipper starta om klienten för att få upp bordet.. Citera
Recommended Posts