tok_junior Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Postad 5 December , 2007 Det låter på det där precis som att 20bb i ett cash game är viktigare att vårda än 20bb i en turnering? I ett cash game där folk oftast sitter med 100bb och du sitter med 20bb på en drömflopp (ja A83 är en drömflopp för AQ) åker degen in med ett stort leende på läpparna. I en freezeout kan det som shortstack vara ide att stoppa in pengarna även om du misstänker att du är slagen då du dels faktiskt kan ha den bästa handen och dels dra ut, för att avancera i fältet och hålla dig kvar längre. Möjligheten att få en större utbetalning kan göra ett spel som annars vore -EV till +EV. I cashgame är -EV alltid -EV. Om han vet att jag sitter på en triss har han 2 outs, om han tror att han vinner om han träffar damen har han 5. Han har alltså i realiteten mindre än 10% chans att vinna potten, och om 2 par hade räckt hade han haft ca 20%. Jag ser helt enkelt inte hur hans spel kan ha positivt väntevärde, om han inte är jävligt säker på att jag har ess med lägre kicker eller ett lägre par. Citera
tok_junior Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Postad 5 December , 2007 Men kom igen nu. Kan någon bekräfta eller förkasta mitt resonemang där jag säger att det var skitdumt att stoppa in pengarna även om han bara hade 20BB kvar? Och resten av komponenterna i det inlägget... Citera
bandini Postad 5 December , 2007 Rapport Postad 5 December , 2007 Han kan omöjligt komma undan med AQ och 20 bb där. Som sagt synen pre är inget vidare. Väl på floppen måste han komma till showdown. Annars är han på tok för vektajt. Grym ev- att folda där. Synar han måste han ändå syna resten så han gör rätt som trycker Jag hade slängt AQ pre med en raise från tidig position om jag inte hade haft riktigt bra read på nån aggrotomte. Short eller djup, spelar ingen roll. Trubbelhand. Det är för ofta man möter AK eller som nu set. Jag pratar cashgame. I en turnering hade man kanske ställt med 20 BB pre men det är på gränsen. Citera
tok_junior Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Dagens resultat: 1481.80kr över 44 händer. Dagens höjdpunkter Seat 1: zorro720 ($936.01) Seat 2: Chefskii ($510.83) Seat 3: suxelp ($987.50) Seat 4: totikern ($1809.28) Seat 5: gunnar7 ($71.85) Chefskii posts the big blind of $5.00 zorro720 posts the small blind of $2.50 gunnar7 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern suxelp folds totikern raises $20.00 gunnar7 calls $20.00 zorro720 calls $20.00 Chefskii folds *** FLOP *** zorro720 checks totikern bets $50.00 gunnar7 folds zorro720 raises $150.00 totikern raises $500.00 zorro720 goes all-in with $916.01 totikern calls $916.01 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $1882.02 | Rake $15.00 Board: zorro720 won ($0.00), showed Chefskii won ($0.00), mucks suxelp won ($0.00), mucks totikern won ($1882.02), showed gunnar7 won ($0.00), mucks --- Seat 1: zorro720 ($961.01) Seat 2: Chefskii ($510.83) Seat 3: suxelp ($992.50) Seat 4: totikern ($897.14) Seat 5: gunnar7 ($968.99) zorro720 posts the big blind of $5.00 gunnar7 posts the small blind of $2.50 totikern is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern Chefskii folds suxelp calls $5.00 totikern raises $25.00 gunnar7 calls $25.00 zorro720 calls $25.00 suxelp folds *** FLOP *** gunnar7 checks zorro720 checks totikern bets $60.00 gunnar7 calls $60.00 zorro720 folds *** TURN *** gunnar7 bets $120.00 totikern calls $120.00 *** RIVER *** gunnar7 bets $210.00 totikern goes all-in with $692.14 gunnar7 calls $692.14 *** SUMMARY *** Total pot $1809.28 | Rake $15.00 Board: gunnar7 won ($0.00), mucks zorro720 won ($0.00), mucks Chefskii won ($0.00), mucks suxelp won ($0.00), mucks totikern won ($1809.28), showed I den sista handen skulle jag vanligtvis trott på A6/A5/A2 hos gunnar7 när han bettar ut på turn, men han var så jävla usel, verkligen any two kombinerat med att syna ALLT, att jag satte honom på något i stil med K5 eller J6, och tar mer än gärna synen. Han hade säkert något som J5/J6 också, eftersom han synar ner mig. Rätt tänkt? Och jo Bandini, jag har rulle för 2.5/5, hela sitter bara inte på pokerkontot Citera
bandini Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Alltid lika skönt när man är raisaren med händer typ 33. Då är setet maskerat. Vad är det med folk och TPTK? Han måste satt dig på färgdraget. Ändå uselt spelat av honom. Man kanske skulle ge sig på lite SH. AJ. Ja, man hade ju satt honom på ett tvåpar eftersom folk älskar sina A6s, men om du hade honom som maniac. Hursomhelst så gör du ju ditt jobb. Skönt med bankrullebeskedet. Nu kan man andas ut. Dessutom har den väl växt på ett sunt sätt de senaste dagarna. Citera
tok_junior Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Alltid lika skönt när man är raisaren med händer typ 33. Då är setet maskerat.Vad är det med folk och TPTK? Han måste satt dig på färgdraget. Ändå uselt spelat av honom. Man kanske skulle ge sig på lite SH. AJ. Ja, man hade ju satt honom på ett tvåpar eftersom folk älskar sina A6s, men om du hade honom som maniac. Hursomhelst så gör du ju ditt jobb. Skönt med bankrullebeskedet. Nu kan man andas ut. Dessutom har den väl växt på ett sunt sätt de senaste dagarna. Haha ja det är lustigt, det är långt ifrån ofta jag höjer med små par, men jag tror jag har det i alla HHs jag postat Hade det varit FR hade jag antagligen inte höjt dom ens på CO, men i SH gör jag det ibland. Träffar man sitt set är det som sagt väl kamouflerat, och gör man det inte har man position och kan förhoppningsvis tvinga ut motståndaren om det kommer en ofarlig flop. Dessvärre åkte jag på rejält med pisk igår, och jag vet fortfarande inte om det var pga otur, att jag spelade dåligt, eller att han som klådde mig på pengarna helt enkelt var en duktig LAG. Sista handen jag spelade mot honom, där jag skänkte bort nästan ett helt inköp på 1/2, spelade jag illa genom att anta att han inte skulle synat min turnbet med ett färgdrag, och därför satsade hårt när han checkade på rivern... Å andra sidan var det jävligt nära att jag checkade min stege bakom honom, skulle säkert gjort det i 75% av fallen och han skulle generellt sett inte haft de implicerade odds som krävts för hans syn. Nu fick han ju betalt ändå, så han spelade rätt genom att spela fel... Hur som helst ligger pokerkontot bara en tusing plus, men det får väl anses vara okej på 700 händer där majoriteten varit på 0.5/1 och 1/2. Jag lär mig konstant, och senaste lärdomen är att om någon bara bettar river när han är svag så är han antagligen stark när han checkar den, och att på SvS kan inte en jävel släppa ett färgdrag Citera
tok_junior Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 AJ. Ja, man hade ju satt honom på ett tvåpar eftersom folk älskar sina A6s, men om du hade honom som maniac. Hursomhelst så gör du ju ditt jobb. Jag tror, och tänkte då, att han skulle bettat ut mer än 120 i en 200-pott om han träffat 2-paret. Citera
bandini Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Personligen hatar jag tvåpar. Setmagneter. Citera
tok_junior Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Personligen hatar jag tvåpar. Setmagneter. Ja, eller kåk. Vanligtvis hamnar ett överpar till mitt ena på brädan, och så har någon triss, kåk eller högre tvåpar. Spelar ingen roll om jag får två par med AQ, då landar det en kung på turn och en på river, och så sitter någon där med något som spöar skiten ur mitt "lilla" tvåpar och tar alla mina pengar. Som så klart åkte in på floppen. Citera
bandini Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Undrar förresten hur mycket man skulle spara om man ALLTID la sig på river om det finns en möjlig färg ute och man själv inte har den (eller bättre). Våga vägra betala av till fägen liksom. Man skulle specialstudera sina låglimitbord även när man inte är med i handen och föra statistik på hur månger gånger på 100 händer någon har färg på ett färgbräde. Tippar på 90 procent. Citera
tok_junior Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Ja helt säkert, iaf om det kommer 2 till en färg redan på floppen. Har man själv inte esset av samma färg kan det ju också hända rätt ofta att någon hoppas på en runner-runner på låga limits. Jag tror man skulle tjäna rätt bra på att oftast lägga sig på river mot möjlig färg om floppen inte är regnbåge på våra limits. Jag ska nog experimentera lite med det. Citera
bandini Postad 6 December , 2007 Rapport Postad 6 December , 2007 Hur som helst ligger pokerkontot bara en tusing plus, men det får väl anses vara okej på 700 händer där majoriteten varit på 0.5/1 och 1/2. Över kronan per hand är rätt sjukt bra. På 1/2 Svs skulle det väl innebära 50BB på 100 händer? Eller tänker jag fel? Jag brukade plussa cirka 1 krona handen på 0,5/1 dollar och 2,5-5 kronors när jag förde statistik mellan april och september i år. (4-tablar) Nu orkar jag inte hålla koll. Har inte PT eller liknande program. Har köttat på rätt bra i nov-dec efter en svacka tidigare i höst. (Det var då jag slutade räkna) Citera
tok_junior Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Postad 6 December , 2007 Över kronan per hand är rätt sjukt bra.På 1/2 Svs skulle det väl innebära 50BB på 100 händer? Eller tänker jag fel? Jag brukade plussa cirka 1 krona handen på 0,5/1 dollar och 2,5-5 kronors när jag förde statistik mellan april och september i år. (4-tablar) Nu orkar jag inte hålla koll. Har inte PT eller liknande program. Har köttat på rätt bra i nov-dec efter en svacka tidigare i höst. (Det var då jag slutade räkna) Alltså, grejen är ju att det räknar in vinsten på 2.5/5 nu i morse, så inräknat stryket jag fick i går hade jag eg gått back. Nu spelade jag nog fan mitt livs bästa poker, och ändå blev det bara 150kr på 237 händer. Jag inledde sessionen med att backa typ 850 spänn eller något. Hade jag bara hoppat över de inledande händerna där hade det blivit ett ruskigt bra resultat Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Är du PR-ansvarig? Bättre så? Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Jag sitter och kollar lite grejer i PT... Filter: Not a blind, Put money in: 2,891 Filter: Big blind, Put money in: 75 Filter: Small blind, Put money in: 1,428 Heh, kan det tänkas att jag spelar lite för många händer ur position? Händerna där jag höjer först in för att stjäla BB ligger i det gröna, men i övrigt är det fan katastrof. Jag ska tighta till kraven för spel från SB rejält, och något även vad gäller BB. Citera
gallico Postad 7 December , 2007 Rapport Postad 7 December , 2007 Jag sitter och kollar lite grejer i PT... Filter: Not a blind, Put money in: 2,891 Filter: Big blind, Put money in: 75 Filter: Small blind, Put money in: 1,428 Heh, kan det tänkas att jag spelar lite för många händer ur position? Händerna där jag höjer först in för att stjäla BB ligger i det gröna, men i övrigt är det fan katastrof. Jag ska tighta till kraven för spel från SB rejält, och något även vad gäller BB. Låter bra. Hur är 3-bet% från blindsen? Jag har inga exakta siffror men att öka den är något som har fungerat mycket bra för mig då jag förut var alltför vek. Eftersom SB kan vara knepig att spela postflop tar jag gärna potten pre. Eller fold. Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Låter bra. Hur är 3-bet% från blindsen? Jag har inga exakta siffror men att öka den är något som har fungerat mycket bra för mig då jag förut var alltför vek. Eftersom SB kan vara knepig att spela postflop tar jag gärna potten pre. Eller fold. Av de händer jag höjt från någon blind är 40% när jag är först in, så det torde vara 60% 3-bet, eftersom jag har 0 cold calls från blindsen.. Nu är resultaten något missvisande, då jag bara höjt ca 45 händer från blindsen, men kollar jag däremot på vilka händer jag höjer, både som först in och som 3-bet ser jag en del jag VERKLIGEN inte borde höja och absolut inte 3-betta med. AQs som 3-bet, någon? Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Dagens resultat: 996kr över 70 händer. Doyle Brunson säger något i S/S som fastnat. Kolla på min graf över den här sessionen och se om ni kan lista ut vad det är. Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Hoppsan! Bilden blev lite stor. Ser ni inte får ni höja upplösningen. Sorry, trodde det var automatisk resizing Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Jag visste ju att han hade en knekt, men vad fan ska man göra liksom... Det där eller en knekt var den absolut värsta river som kunde kommit. Det här var för övrigt en hand i förra sessionen. Seat 1: teeeo ($412.18) Seat 2: milltex ($528.07) Seat 3: totikern ($1000.00) Seat 4: CHIPPAD ($1062.81) Seat 5: Gräs ($371.20) Gräs posts the small blind of $2.50 teeeo posts the big blind of $5.00 CHIPPAD is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern milltex raises $10.00 totikern calls $10.00 CHIPPAD calls $10.00 Gräs calls $10.00 teeeo calls $10.00 *** FLOP *** Gräs checks teeeo checks milltex bets $15.00 totikern calls $15.00 CHIPPAD folds Gräs folds teeeo folds *** TURN *** milltex bets $40.00 totikern calls $40.00 *** RIVER *** milltex bets $75.00 totikern calls $75.00 *** SUMMARY *** Total pot $302.26 | Rake $7.74 Board: totikern won ($0.00), mucks teeeo won ($0.00), mucks milltex won ($302.26), showed CHIPPAD won ($0.00), mucks Gräs won ($0.00), mucks Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 Jag har ända sedan handen utspelade sig försökt lista ut vad Myllys hade, eller vad han försökte representera. Missar jag något? Jag undrar alltså inte om jag spelade handen rätt, utan hur Myllys resonerade. Seat 1: totikern ($1094.71) Seat 2: Myllys ($534.92) Seat 3: Tokas ($1223.20) Seat 5: Eivor ($543.44) Myllys posts the small blind of $2.50 Tokas posts the big blind of $5.00 totikern is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to totikern Eivor folds totikern raises $20.00 Myllys calls $20.00 Tokas folds *** FLOP *** Myllys checks totikern bets $30.00 Myllys calls $30.00 *** TURN *** Myllys checks totikern bets $85.00 Myllys calls $85.00 *** RIVER *** Myllys bets $200.00 totikern raises $400.00 Myllys folds *** SUMMARY *** Total pot $660.00 | Rake $15.00 Board: totikern won ($660.00), mucks Myllys won ($0.00), mucks Tokas won ($0.00), mucks Eivor won ($0.00), mucks Citera
bandini Postad 7 December , 2007 Rapport Postad 7 December , 2007 "play your rushes" AQs från SB? I SH måste väl den handen ingå i 3-betrangen. Även om den står sig i billliga flervägspotter. Citera
bandini Postad 7 December , 2007 Rapport Postad 7 December , 2007 Myllys? Ja, herregud. Varför ens försöka gissa. 44, A5 hjärter som bluffar missade drag. AK hjärter, se ovan. Kappast QQ, TT, 88. Citera
tok_junior Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Postad 7 December , 2007 "play your rushes" AQs från SB? I SH måste väl den handen ingå i 3-betrangen. Även om den står sig i billliga flervägspotter. Jag tänkte mer på något i stil med "I usually buy in for a grand and lose those. Then i buy in for another grand and start playing solid poker. I usually find that people give me action after that". Jag är inte helt säker på formuleringen. Jag spelade rätt slaskigt i början, även om jag förlorade inköpet pga att en kille på SB synade min 5BB höjning på knappen när jag satt på QQ och han med T8o. På floppen, där ännu en dam föll, fick jag in pengarna, och han fortsatte med att få in en runner-runner stege... Hur som helst fick jag skitmycket action efter det, trots att mina stats sjönk från typ 60vpip till 28 på bara några händer. Dom måste ha fått för sig att eftersom jag förlorade mot någon som spelade T8o måste jag spela värsta skräpet. Jag bustade tre spelare i rask följd när dom synade ner mina premiumhänder med typ ess-hög... Citera
Recommended Posts