Gå till innehåll

Kommentera Othello och gdaily har en blogg ihop


gdaily

Recommended Posts

Dubbel check-raise är ju fint, men hur ofta blir det inte checkat bakom på turn. Antar att du har bra read på killen, men ändå. Med drag skulle jag checka bakom de flesta dagarna i veckan.

Han är mycket aggro i de där situationerna och vi hade ett par händer tidigare när både jag och han checkraisade floppen och saktade in på turn. Jag såg stackdjupet och funderade på hur jag skulle få in allt på turn så jag slapp spela rivern pga av det stora antalet drag som låg ute och gick för turn check/raiset. Även om turn går check och det parar på rivern tenderar jag få betalt av triss och låga kåkar har jag märkt.

 

Lite intresserad av dina tankar kring att beta ut på flopen här, har själv exprimenterat lite med att göra det i liknande situationer. Antar att du rätt sällan räknar med fold här, eller?

Jag räknar inte med fold men jag visar att jag inte tänker flytta mig någonstans i handen - så om han inte har par+flushdrag eller liknande så kan jag få fold av händer som AAxx utan flushdraget, etc. Det där spelet verkar dock vara standardspel 1a när man kollar på folk som spelar högre, de bettar ut med alla jäkla halvträffar som finns där om de ändå tänkt hamna all-in.

 

 

Hade du vikt för en klöver på river här eller är det syn ändå?´
Jag spelar min hand som ett klöverdrag tycker jag (det var åtminstånde vad jag inbillade mig under tiden vi spelade handen), så om rivern kommer med en klöver och han bettar in i mig så inser jag att jag nog är slagen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 412
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis Othello, det gick till slut!

 

Måste säga att det varit spännande att följa! :-)

 

 

Göran, som är en av Sveriges bästa "datasnubbar", är numera helt lovligt byte för mobbning. Det var inte fel på pokerforum.se/poker.se, det var tydligen så att Görans Explorer censurerade det han skrev :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Shahin:

Citat:

Göran säger (15:59):

gah!

Göran säger (16:00):

jag vill spela 10+1 rb plo om 30 min på stars, men...familjelivet...

Göran säger (16:00):

går inte

Shahin säger (16:00):

finns ingen sit out knapp på det

 

Den kommentaren är så jävla klarsynt och klockren att jag nästan fick en tår i ögat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag är kanske tidernas sämste side-bettare- Jag önskar att jag hade kunnat säga att jag alltid blir hustlad men det är tyvärr tvärtom. Det är alltid jag själv som hittar på dumma tävlingar och sen torskar. Till mitt försvar i "kasta-korken-i-tunnan-tävlingen" måste jag säga att jag övervärderade min kastarm samt undervärderade min berusningsgrad. Jag är en sådan som inte fattar att jag är full och dessutom (pga fyllan) kalkylerade jag att min 2 år långa handbollskarriär skulle ge mig en edge.

Efter att jag missade tunnan med en halvmeter kom jag på att min handbollskarriär slutade när jag var nio år gammal.

 

Jag tog i alla fall igen 200 eek strax efter att vi lämnade restaurangen då vi hittade ett gäng grabbar som spelade hacky sack på torget. Jag klarade fyra trixningar och klonkade sidebettet med Cat Woman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh trust me, it did happen.

 

Nu funderar vi på att byta ut några dörrar till glasdörrar, då får jag göra om dessa dörrar. Oh joy. Som synes har vi inte flyttat in alla saker i bokhyllan ännu (och några glashyllor skall upp/ersätta andra hyllor, etc när frugan beslutat sig för var de skall sitta), men är ni sjukt observanta kan ni se de hörlurar man får för 19k poäng i Full Tilt-store ovanför TVn tillsammans med instruktionerna för skjutdörrsupphängningen. Btw, jag är numer kung på att skruva ihop IKEA-möbler.

 

Just det, jag fick en påse skruvar över. Med påse menar jag en systembolagspåse. Och då gjorde jag ändå allt rätt, men vi köpte lite extrasaker som gjorde att inte allt behövdes. Ganska sick.

 

dsc01041rg5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh trust me, it did happen.

Vackert gjort! Jag trumfar dig dock med nödlösningen jag tog till från förra uppmonteringen av ett styck Billy-bokhylla som gick snett. Satte ett hyllplan bakofram vilket jag inte upptäckte förns hela härligheten stod på plats i sovrummet. Varför är det ett problem, you ask? Jo, IKEA sparar pengar på att inte måla baksidan och därför satt jag plötsligt med en ihopskruvad, vit, bokhylla med ett hyllplan i naturspån.

 

Lösning: spackel, sandpapper och vit färg såklart. Vetetusan om det inte var jobbigare än att skruva isär hyllan och vända på hyllplanet men egot satte stopp för det :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, jag är numer kung på att skruva ihop IKEA-möbler.

 

 

 

Wtf? Har jag blivit avsatt? När vi flyttade och passade på att riva ut köket fick jag skruva ihop arton (18!) jämrans skåpstommar på en kväll eftersom det skulle komma hjälparbetare och sätta upp dem nästa morgon. Best night of my life.

 

Mkt stilig hylla fö, men varför tittar ni på Miami Vice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TotalFarsa: Du vinner. Överlägset. Jag gjorde fö samma sak med en av hyllorna men monterade isär den - nästa gång går jag dock för vinst genom att använda spackel och tippex.

 

TomteTomte: Frugan ser på Bondfilmen som går just nu, det är den som har klar 80-talsvibb. Eller, låt oss vara ärliga, hon ser på Pierce Brosnan. Jag försöker kompensera med jubelrop över Isabella Scorupco, men eftersom hon inte ser tillräckligt slampig ut för att det skall väcka irritation hos frugan så hjälper det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...