fredyr Postad 18 Juli , 2008 Rapport Share Postad 18 Juli , 2008 Dagens "jag chockar frugan med udda kunskaper". Notera att jag inte dricker och aldrig ens har rökt ett enda bloss på en vanlig cigarett. Vi sitter och tittar på Little Miss Sunshine när jag plötsligt känner en pust av en doft man inte glömmer så lätt, förutsatt att man känt den förut. Jag går ut på balkongen. Luktar som en hund i luften. Går in och stänger balkongdörren. Tittar in i barnens rum, kontrollerar att fönstret är stängt där. Frugan stirrar på mig. -"Vad gör du?" -"De röker på därnere." -"Va?" -"Japp, de som skall flytta. Den där fjortistjejen och hennes polare." -"Hur fan vet du det?" -"Jag är uppväxt i hooden, baby." (flashar lite påhittade gängtecken) Hon tittar misstänksamt på mig. Jag håller färgen och njuter av den temporära bad boy-stämpeln (nåja...) jag fått. 10 min senare smyger fru Othello ut på balkongen och smyglyssnar på ett samtal som kretsar kring folie och diverse andra röktillbehör och meddelar efter det att hon är nöjd med att de skall flytta. Mkt humor. Föreställning av dig flasha gängtecken cracks me up Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2008 Fan att man ska vakna klarvaken 04:00 varje dag. Gick och la mig 23:00, aptrött. Vi sitter och tittar på Little Miss Sunshine när jag plötsligt känner en pust av en doft man inte glömmer så lätt, förutsatt att man känt den förut. Jag går ut på balkongen. Luktar som en hund i luften. Går in och stänger balkongdörren. Tittar in i barnens rum, kontrollerar att fönstret är stängt där. Haha... Mitt första möte med denna sötsliskiga doft var på muggen på barnbiblioteket, jag kan väl varit 8-9 bast... det snurrade rejält i pallet när jag gick hem, jag mådde illa... (vem fan röker på på barnbibioteket). Typ 15-20 år senare fick jag känna doften igen. Klonk, direkt satt doftspåret i hjärnan, och jag fattade vad det var som jag hade inhalerat som småtting. Fler som fått en "second hand-tripp" pga passiv rökning? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SOLDforFOOD Postad 19 Juli , 2008 Rapport Share Postad 19 Juli , 2008 Visst har det hänt att polarna dragit holk i soffan när man kollat fotboll och blivit lite småyr sådär lixom. Men som du sade; Vem fan röker på påett barnbibliotek? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 19 Juli , 2008 Rapport Share Postad 19 Juli , 2008 Fler som fått en "second hand-tripp" pga passiv rökning? Martin "Tintin" Eng, duktig othellospelare, fick en liten lustig "second hand-tripp" under othello-vm i Amsterdam. Han var inkvarterad hos någon kompis han kände lite löst, och på fredagskvällen satte de igång att röka på där. -"You want some?" -"No thanks, I'm going to play this tournament tomorrow and need to keep my mind sharp." -"Ok man, ok..." Två sekunder passerar varvid killen hinner glömma bort Tintins svar. -"You want some?" Detta repeterades 3-4 gånger. I alla fall, helt plötsligt inser Tintin att för första gången på över två år känner han inte alls av sina ryggproblem längre - hans ryggont var helt borta. Passiv rökning ftw. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SOLDforFOOD Postad 19 Juli , 2008 Rapport Share Postad 19 Juli , 2008 Tänk då om han hade smakat! Då hade han skuttat runt bland gator och torg utan att ens komma och tänka på hans gamla ryggproblem! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 19 Juli , 2008 Rapport Share Postad 19 Juli , 2008 Finns det några pengar att hämta i Otello-VM? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 19 Juli , 2008 Rapport Share Postad 19 Juli , 2008 Jag tror det fortfarande är så att man får $3000 om man vinner. Så, svaret är "inte direkt". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2008 Söndagens grindstuga: * Betfair WSOP Europe (ska grinda två feeders ($105 och $55), köper inte in mig direkt på 500-nivån av skäl nedan) * Pokerducks - Irish-finalen, inne för $44 * Unibet - Unibet Openfinalen, inne för $11 Detta samtidigt som vi ska ha möte i ett företag jag är inblandad i (ja man får jobba söndagkvällar), så jag får semigranda på min lilla bärbara med usel upplösning. Alla dessa sattar är relattiva långskott, förutom Pokerducks så avskyr jag egentligen strukturen, men vad ska man göra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 21 Juli , 2008 Rapport Share Postad 21 Juli , 2008 Jag vägrar facebook Finns tjejer från Ukraina på facebook, Ola. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 22 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Juli , 2008 Det där är min jetlagg... jag är fortfarande, efter en vecka i Sverige, helt bombad. Sitter och spelar lite på kvällen och faller liksom i koma klockan 22:00, bara skvätter ur mig ur turneringen för att jag inte kan tänka klart. Lägger mig. Och 03:30 (elller 04:00 om det är sovmorgon) så vaknar jag klarvaken, och kan absolut inte somna om. Okej, man får mycket gjort på morgonen faktiskt, när alla andra sover, ingen som stör. Men ändå, att det ska vara så svårt att ställa om. Jag har alltid haft problem med det, men i år känns det extra löjligt svårt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
geten1 Postad 22 Juli , 2008 Rapport Share Postad 22 Juli , 2008 omg wtf bbq. Gdaily du är meganörd (dock nått högst positivt enligt mej)... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swalle Postad 22 Juli , 2008 Rapport Share Postad 22 Juli , 2008 bild jag får återkommande gäsp-attacker av att se på den där bilden Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 22 Juli , 2008 Rapport Share Postad 22 Juli , 2008 jag får återkommande gäsp-attacker av att se på den där bilden Trodde jag var ensam om det.. Vilket jävla fenomen egentligen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 22 Juli , 2008 Rapport Share Postad 22 Juli , 2008 Hur lyckas du få omvänd jetlag gdaily? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Det är liiiite dåligt med uppdateringar från mig just nu, jag vet. Men jag är i en semi-hibernation under sommaren även om jag spelar lite kort då och då. Jag skall bättra mig snart. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Hur lyckas du få omvänd jetlag gdaily? Omvänd? Jag befinner mig fortfarande i Las Vegastid... omg wtf bbq. Gdaily du är meganörd (dock nått högst positivt enligt mej)...Funderar på att enbart uttrycka mig med hjälp av lolpictures i framtiden Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mauau Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 jag får återkommande gäsp-attacker av att se på den där bilden Det är för att dina spegelneuron aktiveras. Att se någon utföra en handling blir lite som att göra det själv eftersom samma nervimpulser avges. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Det är för att dina spegelneuron aktiveras. Att se någon utföra en handling blir lite som att göra det själv eftersom samma nervimpulser avges. Har ni inte sommarlov på psykologlinjen?! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Har ni inte sommarlov på psykologlinjen?! Det ryktas om att inte heller språkvetarna har något sommarlov i år: Det är för att dina spegelneuroner aktiveras. Att se någon utföra en handling blir lite som att göra det själv eftersom samma nervimpulser avges. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thestonk Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Det brukar ses som ett tecken på utvecklad empati om man gäspar när man ser andra göra det. Själv sköt jag sönder skärmen med en hagelbössa när jag såg bilden. Det är för att dina spegelneuron aktiveras. Att se någon utföra en handling blir lite som att göra det själv eftersom samma nervimpulser avges. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mauau Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Det ryktas om att inte heller språkvetarna har något sommarlov i år: Jag ber om ursäkt för MSN-svenskan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
petla Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Jag ber om ursäkt för MSN-svenskan. Hata liksom många av oss undrar nog vad en spegelneuron är Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Harringtons böcker är rent ut sagt riktigt dåliga!Kill Everyone är den enda turneringsboken som jag har läst Du har inte läst Harringtons böcker men säger ändå att de är riktigt dåliga? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gallico Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Du har inte läst Harringtons böcker men säger ändå att de är riktigt dåliga? Så var det väl inte han skrev. Varför felcitera? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 23 Juli , 2008 Rapport Share Postad 23 Juli , 2008 Läs om läs rätt. Harringtons böcker är rent ut sagt riktigt dåliga!Kill Everyone är den enda turneringsboken som jag har läst som jag kan rekommendera och som jag själv tyckte att höll någon klass. Du har inte läst Harringtons böcker men säger ändå att de är riktigt dåliga? Här är en gammal exempelhand som jag tog upp i forumet för länge sedan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts