Gå till innehåll

Nostalgitråd: Vilken film såg du första gången du var på bio?

Recommended Posts

Postad

Såg Mowgli blott 2år gammal.

Var tydligen livrädd hela filmen och min mor hade dåligt samvete att hon tagit med mig på filmen.

Min enda kommerntar efter filmen var; "Tigern, han hatar människor." :-D

Postad

Tidigaste filmen som jag bestæmt kommer ihåg att jag sett på bio var en re-release av Sound of Music. Filmen gjordes 1965 men jag kan tänka mig att jag såg den runtikring -83.

- Goodbye, farewell, auf wiedersehen, audieu. To jö and jö and jööö.

Postad

James Bond Octopussy var min första biofilm. Farsana älskade Bondfilmerna. Eftersom jag bara var 10-11 år eller nått fick gubben fjäska lite med killen i biljettluckan för att få med mej in.

Sen var jag förstås på "Micke å Molle" å sånt med skolan innan dess.

Postad

Jag har något minne av fragment av Robin Hood. Jag bör ha varit 5 år då, så det är möjligt att det var någon innan, som jag inte kommer ihåh.

Första filmen jag kommer ihåg hela var Djungelboken, som jag tyckte var skitbra.

Postad

Vet inte om det var första men såg en svartvit Tarzan när jag var 7 år gammal. Anledningen till att jag kommer ihåg det är för att bion kostade 12 kr men jag hade bara 10 kr, men som tur var så var det en snäll biovärd som släppte in mig ändå.