Gå till innehåll

Hur vinner man mot Kungrikard


Aike

Recommended Posts

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vi diskuterar alltså hur vi ska slå en lirare på NL20!!!???!!!

Det kan ju för fan inte vara sant......

Han måste ju vara sjukt bra om han kan krossa den höga nivån!

 

MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHAHAHAHA

 

Allvarligt talat, man tror ju på rubriken att det är någon som krossar och tjänar fett, men vi snackar alltså om en lowstake spelare som sitter och väntar på att mongona ska gå all in med mittenparet, som de alltid gör på den fisknivån!!!!

 

Varför gör jag detta inlägg??

Kan ingen moderator varna mig så jag slutar bry mig om desssa sjuka jävla trådar!!!

 

EDIT: Varnad på eget bevåg och för att inte hänga med om vad tråden handlar om /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name=STO;840667

Allvarligt talat' date=' man tror ju på rubriken att det är någon som krossar och tjänar fett, men vi snackar alltså om en lowstake spelare som sitter och väntar på att mongona ska gå all in med mittenparet, som de alltid gör på den fisknivån!!!!

l[/quote]

 

Han krossar i princip allt på 0,5/1 och har ruskigt hög BB/h. Ingen som påstått att han slår allt överallt. Men på SvS är han nog den bäste på FR låglimit. För andra låglimitspelare som har koll på motspelarna så är han det stora orosmomentet. Misstänker om man räknar om hans BB/h så motsvarar det nog 7-9 BB per timme och bord på 2,5/5, klart man hellre spelar på 0,5/1 och slipper allt vad varians heter. Att han sedan står ut med att spela månad efter månad på samma nivå utan att kanske sikta högre kan man ju iofs ifrågasätta.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han krossar i princip allt på 0,5/1 och har ruskigt hög BB/h. Ingen som påstått att han slår allt överallt. Men på SvS är han nog den bäste på FR låglimit. För andra låglimitspelare som har koll på motspelarna så är han det stora orosmomentet. Misstänker om man räknar om hans BB/h så motsvarar det nog 7-9 BB per timme och bord på 2,5/5, klart man hellre spelar på 0,5/1 och slipper allt vad varians heter. Att han sedan står ut med att spela månad efter månad på samma nivå utan att kanske sikta högre kan man ju iofs ifrågasätta.

 

/Patfor

Går det att "krossa" lägsta nivån som finns att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du?

 

Måste säga att jag håller med om att det är en etisk tveksamhet att "konspirera" med andra för att slå en specifik spelare.

 

Fast å andra sidan kanske man ska sälja allt vad etik heter när det gäller poker. ;)

 

En duktig spelare bör absolut inte söka konfrontationer med en spelare som med stor säkerhet håller högre klass än sig själv. När man gör detta bör man ha nått eller ingenting, medelstarka händer kan bli riktigt dyrt. Att spela fancy är nog inte heller någon hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag håller med om att det är en etisk tveksamhet att "konspirera" med andra för att slå en specifik spelare.

 

Fast å andra sidan kanske man ska sälja allt vad etik heter när det gäller poker. ;)

 

En duktig spelare bör absolut inte söka konfrontationer med en spelare som med stor säkerhet håller högre klass än sig själv. När man gör detta bör man ha nått eller ingenting, medelstarka händer kan bli riktigt dyrt. Att spela fancy är nog inte heller någon hit.

 

Tja, Rikard kan ju själv läsa vad andra skriver och anpassa sitt spel.

Dessutom måste jag säga mycket lite konkret har kommit ut av tråden:)

 

Mest att han är fisk för han spelar så lågt eller att han är bäst på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker om man räknar om hans BB/h så motsvarar det nog 7-9 BB per timme och bord på 2,5/5, klart man hellre spelar på 0,5/1 och slipper allt vad varians heter. Att han sedan står ut med att spela månad efter månad på samma nivå utan att kanske sikta högre kan man ju iofs ifrågasätta.

 

/Patfor

 

Du misstänker alltså att han tjänar, lågt räknat, 35-45ptbb/100, samtidigt som han multitablar dygnets alla timmar? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du nu?

 

Det skulle bli ca:150k i månaden. Är det då så orimligt med 30k?

 

Jag räknar på 30BB/100händer. Med ca 50händer/timme/bord snällt räknat så tjänar man 15spänn i timmen/bord. Då har man mellan 60 och 75spänn i timmen beroende av om man lirar 4 eller 5 bord.

 

Man lär få lira 10h/dag om man ska kunna komma upp i 22-23 000kr/mån även om man tablar 5bord.

Men vad jag har förstått så lirar han även en del SH och högre bord och då är inte 25k/mån helt orimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...