Gå till innehåll

Halmstad friade även i hovrätten!


wizzo

Recommended Posts

Intressant. Någon som har en dom? Hittade inget på svd eller dn.

 

Jag vill också gärna se en dom, men det låter onekligen bra för lokalt spel med modest inköp i klubben.

 

Det känns dessutom spontant som att ett överklagande till HD inte kommer att ge någonting för åklagaren med tanke på att det pågår en utredning som sannolikt kommer att mynna ut i någon form av tillståndsverksamhet för pokerspel som idag i strikt juridisk mening är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också gärna se en dom, men det låter onekligen bra för lokalt spel med modest inköp i klubben.

 

Det känns dessutom spontant som att ett överklagande till HD inte kommer att ge någonting för åklagaren med tanke på att det pågår en utredning som sannolikt kommer att mynna ut i någon form av tillståndsverksamhet för pokerspel som idag i strikt juridisk mening är olagligt.

Skulle HD över huvud taget ta upp ärendet, är det prejuridicerande? Och skulle LI våga det, tänk om även HD sa "fy fy, så får ni inte göra, ajjabaja, men det är inget straff för att pokra"?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle HD över huvud taget ta upp ärendet, är det prejuridicerande? Och skulle LI våga det, tänk om även HD sa "fy fy, så får ni inte göra, ajjabaja, men det är inget straff för att pokra"?

 

Jag är mycket tveksam till att HD är intresserade av detta fall, särskilt med tanke på att en uppluckring av lagstiftningen är på gång. Nu är jag inte någon jurist (och har inte ens läst domen) med jag tycker ändå att man kan se hovrättens dom (om den är korrekt rapporterad i media) som mer eller mindre prejudicerande, i alla fall för freezout-turneringar med cirka 15-25 deltagare i ett "slutet sällskap" och ett inköp på max 400-500 kr, dvs i princip det som är vanligast i pokerklubbssverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...