Gå till innehåll

Odrägliga barn!!!


Jennez

Recommended Posts

Först och främst vill jag säga att jag inte har något emot barn alls. Tvärtom, jag gillar barn om jag själv väljer att utsätta mig för de små liven. Det jag dock inte pallar med är normen och samhällsattityden gentemot barn.

 

Exempel:

Idag var jag och min flickvän på ett köpcenter i Lund. Det är lördag och mycket folk vilket inte är alls oväntat. Vi börjar med att käka lunch. Tyvärr står det enda lediga bordet bredvid ett bord där det finns en äcklig skrikande unge. När jag ska sätta mig vid bordet reser sig en av de vuxna vid det andra bordet och börjar gulla med ungen (som gallskriker) och blockerar därmed min plats. Jag väntar tålmodigt i ett par minuter. Kärringen som gullar med ungjäveln är antingen blind eller ignorerar mig helt. Till slut väser jag ”ursäkta!” och tvingar mig ned vid min plats. Därefter slänger vi i oss maten ty ungen skriker oavbrutet. Vi ville bara komma därifrån.

 

Vi går vidare. Medan min flickvän strosar runt i diverse klädaffärer går jag in i min enda fristad i helvetes-köpcentret, dvs en nördbutik full av spel och pokermarker och annat kul. Butiken är ganska liten och direkt vid ingången står det en hylla med tv-spel. Man måste alltså välja att gå till höger eller vänster om hyllan för att komma in i butiken. Vänsterfilen var just nu blockerad av en barnvagn med en, just det, skrikande jävla unge. Farsan står vid ett demo-X-Box och spelar spel. Bara för att jag är förbannad väljer jag vänsterfilen och stannar vid barnvagnen med ungjäveln. Farsan tar fortfarande ingen notis om ungen och än mindre om mig. Trots att jag just kommit från gymmet lyckades jag uppbåda krafter att lyfta sittvagnshelvetet. Jag hade ingen möjlighet att ta mig runt och lossa hjulspärren. Jag står nu alltså med en barnvagn som jag lyft en meter över marken med en skrikande unge i. Pappan är fortfarande helt inne i sitt spel och märker inte att en total främling just nu har hans äckliga avkommas liv i sina händer. Under en millisekund övervägde jag att drämma barnvagn inklusive unge i skallen på den frånvarande fadern. Jag lyckas lugna mig och ställer ner barnvagnen och gör gången åtminstone något sånär framkomlig och passerar.

 

Nästa incident sker när jag lämnat butiken. Jag har gått ca 15 meter när jag känner två dubbdäck skära in i mina hälsenor. Jag vänder mig om, redo att döda. Framför mig ser jag två deluxe-fån som bara stirrar på mig. Ungjäveln i ångvälten som just rammat mig är faktiskt tyst. Jag skriker för full hals: ”Vad fan håller ni på med?!?!” Det blir knäpptyst och de förstummade föräldrarna utbrister ett tyst ”ursäkta” och går vidare.

 

Jag är så jävla trött på sånt här. Varför ska småbarn och deras föräldrar få bete sig hur som helst? Man förväntas har förståelse för allt de äckliga ungarna gör. Föräldrar som envist tar med sig sina barn ut på allmän plats borde enligt lag vara hänvisade till speciella restauranger, affärer, biografer, ja allt. JAG vill inte lida för att någon såg barn som det högsta syftet i livet! Man borde kunna anmäla föräldrarna för förargelseväckande beteende, misshandel, vållande av kroppsskada osv. Visst, det kan man ju men ingen hade ju tagit en på allvar.

Idag har jag verkligen lidit av dessa ungjävlar (eller snarare ignoranta föräldrar) och jag undrar bara varför jag förväntas acceptera ammande morsor och skrikande barn på allmän plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska vi bannlysa alla ungar under 3 år från allmäna platser? Elle bara dom som skriker? Föräldrar och barn är ju en helt naturlig del i samhället, precis som jobbiga pensionärer som går jättelångsamt så man inte kommer fram på trottoaren. Ska vi förbjuda dom också? Jag själv stör mig extremt på fula par som visar upp sig offentligt, dom borde vi banna före ungarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att ett förbud skulle vara särskilt vettigt. De föräldrar som är idioter (vägrar nämligen att skylla på barnen här) lär bara sätta sig på tvären ännu mer då.

 

underbar läsning, tror alla känner igen sig.

Det var kul men jag kände inte igen mig. :)

 

Edit: Däremot förnekar jag inte att vissa föräldrar borde ha fått lämna in könsdelar innan de försökte idka könsumgänge. Men å andra sidan antar jag att mänskligheten varit utdöd sedan länge om endast kompetenta föräldrar fått skaffa barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Däremot förnekar jag inte att vissa föräldrar borde ha fått lämna in könsdelar innan de försökte idka könsumgänge. Men å andra sidan antar jag att mänskligheten varit utdöd sedan länge om endast kompetenta föräldrar fått skaffa barn.

 

Då hade vi åtminstone fått kollektiv frid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att ett förbud skulle vara särskilt vettigt. De föräldrar som är idioter (vägrar nämligen att skylla på barnen här) lär bara sätta sig på tvären ännu mer då.

 

 

Det var kul men jag kände inte igen mig. :)

 

Edit: Däremot förnekar jag inte att vissa föräldrar borde ha fått lämna in könsdelar innan de försökte idka könsumgänge. Men å andra sidan antar jag att mänskligheten varit utdöd sedan länge om endast kompetenta föräldrar fått skaffa barn.

 

QFT

 

Hänsyn är ordet fler borde lära sig men det är väl lite befängt att kräva det av barnen.

Håller med om mycket i texten men flytta fokusen till föräldrarna som inte har vett att visa just hänsyn till både omgivningen och till barnen som tvingas vistas i omgivningar dom förmodligen hatar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att inte tala om när de tar emd ungen till enr estauang, seriöst förstörde hela min måltid. att ha en skrikande unge där.

 

stanna hemma och laga mat för i h-e!

 

Säkert att du aldrig kommer visa dig på en offentlig plats när du fått ett barn som skriker så pga orsaker som du som förälder inte har en aning om! Sitt du inne tills du har en tonåring och kan våga dig ut i offentligheten, blir nog bra...

 

Tycker att killmodet med nedragna byxor så man ser hela röven är mycket mer störande för aptiten än en skrikande unge. Speciellt som den totalt egocentrerade 21-åringen passerar med sitt arsle 20 cm från min tallrik. Som förälder kan man ju inte alltid styra över att ens barn skriker, har bytt blöja, är utsövd, fått mat oc har saker att leka med, ändå skriker ungen, vad göra? Dra upp byxorna och köpa ett skärp går ju onekligen inte att misslyckas med!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så jävla trött på sånt här. Varför ska småbarn och deras föräldrar få bete sig hur som helst? Man förväntas har förståelse för allt de äckliga ungarna gör. Föräldrar som envist tar med sig sina barn ut på allmän plats borde enligt lag vara hänvisade till speciella restauranger, affärer, biografer, ja allt. JAG vill inte lida för att någon såg barn som det högsta syftet i livet! Man borde kunna anmäla föräldrarna för förargelseväckande beteende, misshandel, vållande av kroppsskada osv. Visst, det kan man ju men ingen hade ju tagit en på allvar.

Idag har jag verkligen lidit av dessa ungjävlar (eller snarare ignoranta föräldrar) och jag undrar bara varför jag förväntas acceptera ammande morsor och skrikande barn på allmän plats?

 

Jag håller med dej. Har själv två älskade barn. Men dom skall fan ta mej uppföra sej på allmän plats.

 

Hemma däremot är en annan sak, där kan vi öva konflikthantering.

Här kan dom få skämmas bort, här kan dom få spela ut hela registret å vinna konflikter ibland. Men på allmän plats skall dom fan ta mej veta hut.

 

Älskar dom med hela min själ å hela mitt hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en anledning till att barnen är ledsna, DOM har inte gjort dej nåt.Föräldrarna är ansvariga här.

Ändra rubriken till "Odrägliga föräldrar"

 

//Småbarnspappa:-D

 

A hefty fine for loud screaming towards the parents should solve many problems, also running in stores and bad language.

There are places that implies an elevated risk of running into kids like Mc Donalds, shopping malls with "fun" shopping carts shaped like cars or IKEA.

There are also places that should be almost kid free, like romantic restaurants, bars and late night horror cinema flicks.

I sometimes take a couple of kids to a restaurant, but i dont see this as my RIGHT, if the kids (age 5 and 7) start to misbehave, i pay up and leave.

As kids usually do at that age, they sometimes test the rules and guess what? If you say that you leave and then do when they missbehave, they stop missbehaving.

Testing what you can get away with is a part of being a kid, and enforcing good behaviour is part of being a parent.

 

What i am trying to say here is, its ALL the parents fault, ass-crack-displaying and all....

 

sry for the english, still using my us keyboard..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju knappast barnen.

 

QFT, är ju såklart föräldrarnas fel, jag kan inte förstå hur man orkar ta med ett 1-3 årigt barn till en resturang. tror dom att ungen kommer sitter stilla o tyst medans dom äter?

 

jag skulle tycka att det var sjukt jobbigt att ha med mig en skrikande unge till en resturang, där man VET att det stör alla som är där.

 

att ungen skriker har ju som sagt ingeting med barnet i fråga att göra, skriket är ju endast en reaktion på vad föräldrarna utsätter barnet för

 

just afärer osv är ju en annan sak, inte direkt så att man kan förvänta sig att det ska fixas barnvakt varje gång mamman/pappan ska handla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vill jag säga att jag inte har något emot barn alls. Tvärtom, jag gillar barn om jag själv väljer att utsätta mig för de små liven. Det jag dock inte pallar med är normen och samhällsattityden gentemot barn.

 

Exempel:

Idag var jag och min flickvän på ett köpcenter i Lund. Det är lördag och mycket folk vilket inte är alls oväntat. Vi börjar med att käka lunch. Tyvärr står det enda lediga bordet bredvid ett bord där det finns en äcklig skrikande unge. När jag ska sätta mig vid bordet reser sig en av de vuxna vid det andra bordet och börjar gulla med ungen (som gallskriker) och blockerar därmed min plats. Jag väntar tålmodigt i ett par minuter. Kärringen som gullar med ungjäveln är antingen blind eller ignorerar mig helt. Till slut väser jag ”ursäkta!” och tvingar mig ned vid min plats. Därefter slänger vi i oss maten ty ungen skriker oavbrutet. Vi ville bara komma därifrån.

 

Vi går vidare. Medan min flickvän strosar runt i diverse klädaffärer går jag in i min enda fristad i helvetes-köpcentret, dvs en nördbutik full av spel och pokermarker och annat kul. Butiken är ganska liten och direkt vid ingången står det en hylla med tv-spel. Man måste alltså välja att gå till höger eller vänster om hyllan för att komma in i butiken. Vänsterfilen var just nu blockerad av en barnvagn med en, just det, skrikande jävla unge. Farsan står vid ett demo-X-Box och spelar spel. Bara för att jag är förbannad väljer jag vänsterfilen och stannar vid barnvagnen med ungjäveln. Farsan tar fortfarande ingen notis om ungen och än mindre om mig. Trots att jag just kommit från gymmet lyckades jag uppbåda krafter att lyfta sittvagnshelvetet. Jag hade ingen möjlighet att ta mig runt och lossa hjulspärren. Jag står nu alltså med en barnvagn som jag lyft en meter över marken med en skrikande unge i. Pappan är fortfarande helt inne i sitt spel och märker inte att en total främling just nu har hans äckliga avkommas liv i sina händer. Under en millisekund övervägde jag att drämma barnvagn inklusive unge i skallen på den frånvarande fadern. Jag lyckas lugna mig och ställer ner barnvagnen och gör gången åtminstone något sånär framkomlig och passerar.

 

Nästa incident sker när jag lämnat butiken. Jag har gått ca 15 meter när jag känner två dubbdäck skära in i mina hälsenor. Jag vänder mig om, redo att döda. Framför mig ser jag två deluxe-fån som bara stirrar på mig. Ungjäveln i ångvälten som just rammat mig är faktiskt tyst. Jag skriker för full hals: ”Vad fan håller ni på med?!?!” Det blir knäpptyst och de förstummade föräldrarna utbrister ett tyst ”ursäkta” och går vidare.

 

Jag är så jävla trött på sånt här. Varför ska småbarn och deras föräldrar få bete sig hur som helst? Man förväntas har förståelse för allt de äckliga ungarna gör. Föräldrar som envist tar med sig sina barn ut på allmän plats borde enligt lag vara hänvisade till speciella restauranger, affärer, biografer, ja allt. JAG vill inte lida för att någon såg barn som det högsta syftet i livet! Man borde kunna anmäla föräldrarna för förargelseväckande beteende, misshandel, vållande av kroppsskada osv. Visst, det kan man ju men ingen hade ju tagit en på allvar.

Idag har jag verkligen lidit av dessa ungjävlar (eller snarare ignoranta föräldrar) och jag undrar bara varför jag förväntas acceptera ammande morsor och skrikande barn på allmän plats?

 

Om inte det här inlägget har ironi så måste du vara den mest omogna och missanpassade människan jag hört om.

Klart att alla inklusive jag som är 19 år kan tycka att det är jobbigt med skrikande barn, men wtf?!

Deal with it, du överlever.

Jag förstår också din poäng men du skriver så fruktansvärt nedvärderande och impulsivt att jag bara skrattar åt dig.

Skriver man ord som ungjävlar och liknande så lackar jag mest ut på dig.

Och som tidigare skrivet så är det faninmej inte barnen som är problemet utan att föräldrar borde inse att alla kanske inte tycker deras barn är det mest underbara som finns.

Finns också anledningar att barn hänger med sina föräldrar till köpcentrum också, för att dom inte vill vara hemma hela dagarna. Som skrivet också, man kan inte skaffa barnvakt varje gång man ska ut och handla, eller?

Du kan isåfall kanske betala deras vakt:-)

Finns väl också barnanpassade affärer och liknande men helvete, du låter som en grinig gammal gubbe.

Alltid tyckt att dina inlägg på pf haft mycket respekt i sig men nu är du ute på hal is tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som du har råkat ut för badbeat delux. Dina 3 incidenter är som 3 kåkar imot 3 fyrtal under en session. Händer mao inte så ofta.

Om man inte har förståelse för barn som gråter och föräldrar som vill ta hand om dessa gråtande barn, ja, vad har man förståelse för då?

 

Hellre att föräldrar tar med barn ut tidigt så de vänjer sig vid andra människor än försent, så det blir torgskräck osv...

 

Om du råkat ut för 3 incidenter med "invandrare", hade du krävt att alla "invandrare" skulle hålla sig hemma då?

 

Jag är ju iofs pappa, så jag är partisk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...