Gå till innehåll

Bad Beat Forum


Bullseye_swe

Recommended Posts

Hej allihop, reggade just... :mrgreen:

 

Finns här ingenstans man kan skrika av sig lite ? :shock:

Man blir ju så jäkla galen ibland!

 

Spelade precis en SnG multi turbo, 45 ply... hade precis losat en pott till en shortstack som gick allin med A9 off mot min AJ off (!) Förlorade väl en 1/4 av min pott... inte så farligt men jag skrek lite i chatten. Nästa hand plockar jag lägligt upp AQ på knappen. Alla foldar men killen till höger om mig höjer 4-5x BB o jag gör en blixtig flat call med 1/6 av min stack, TILT tänker han!, blindsen foldar. Flop: A K 3 random. Han bettar igen, lite mer än raise, call. Turn: 7, han bettar lite mer ändå o jag går allin snabbt som faen. Han synar o visar K J off !!! Yeey...

Rivern kommer J ... :evil:

 

Hade lurat honom så jäkla hårt att tro att jag tiltade... synd att det inte ska löna sig haha.

Nu kommer vissa säkert tycka att snack om bad beats är bull o råtrist men för mig ligger det i en hård bad beat den mörka sidan av själva drivet bakom pokerspel. Att spela sk**en ur turgubbar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop, reggade just... :mrgreen:

 

Finns här ingenstans man kan skrika av sig lite ? :shock:

Man blir ju så jäkla galen ibland!

 

Spelade precis en SnG multi turbo, 45 ply... hade precis losat en pott till en shortstack som gick allin med A9 off mot min AJ off (!) Förlorade väl en 1/4 av min pott... inte så farligt men jag skrek lite i chatten. Nästa hand plockar jag lägligt upp AQ på knappen. Alla foldar men killen till höger om mig höjer 4-5x BB o jag gör en blixtig flat call med 1/6 av min stack, TILT tänker han!, blindsen foldar. Flop: A K 3 random. Han bettar igen, lite mer än raise, call. Turn: 7, han bettar lite mer ändå o jag går allin snabbt som faen. Han synar o visar K J off !!! Yeey...

Rivern kommer J ... :evil:

 

Hade lurat honom så jäkla hårt att tro att jag tiltade... synd att det inte ska löna sig haha.

Nu kommer vissa säkert tycka att snack om bad beats är bull o råtrist men för mig ligger det i en hård bad beat den mörka sidan av själva drivet bakom pokerspel. Att spela sk**en ur turgubbar! :D

 

Det finns en bad beat-tråd.

rätt välfylld också vad jag minns.

Allt om bad beat tror jag den heter. sök. ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ni var ju inte oväntat aversiva haha :mrgreen: Men ok nu vet jag att det finns nånstans, får väl kolla lite bättre...

 

O det är ju jäkligt lätt att bara "pissa" på en tråd som denna med vanlig forummentalitet men det är ju rätt ointressant för alla andra än dennes eget ego.

 

Bad beats är ju en del av spelet, och värd att diskutera vad gäller förmågan att hantera dom, vilket jag tycker att jag gjorde (även om jag sen åkte på en andra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Men se det positiva. Att folk spelar mot oddsen är väl bra i slutändan, eller?

IOFS inte kul när man åker dit. + bra så det är lite lättare att ta då. Kan bjuda på en ifrån förra vecka. AA rr ifrån knappen en som beta 4x bb. Jag bet 4x pott. Flop a 10 5 regnbåge. Funderar hur jag ska spela när tjommen går allin! Turn q riwer j. Aset satt med k 9 suited. Amazing play. Nu var det ju lowlimit 0,25-0,5 e . The_Orca

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...