mr_telefon Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Japp kommer bli rätt sjukt, men jag har blivit duktigare på att grinda långa sessioner, i somras palla jag max 2 timmar typ. Nu funkar 13 timmar. Och jag lär nog hålla mig till NL200 hela månaden. Få bakslag på NL400 då blir det tufft. Kanske prövar ngn enstaka gång men inte mer. Bara RB dyker upp som den ska nu också. Orkar inte börja med att göra en insättning. Ska även fixa nya batteri och adapter till bärbara, just nu är batteriet dött och den är igång på adaptern, emn den är också på väg att dö så ska beställa nytt sånt nu så inte batteriet dör och jag står där utan dator, vore ju inte så himla lyckad start. Borde finnas odds på detta om du lyckas eller ej Både med resultatet och antal händer. Hur många bord brukar du köra? Citera
Pokerfejset Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Borde finnas odds på detta om du lyckas eller ej Både med resultatet och antal händer. Hur många bord brukar du köra? Brukar köra 8 bord men nu drar jag upp det till 9-10 bord. Kanske kör ngt HU av dom också, max 2. Ska försöka sova nu, vi drar igång grinden imorgon kl1400. Izy är på, tror även irlsucks. Sätter klockan på 1300, tid för att åka iväg och fixa grindmat. Ingen RB än. Grr Citera
Pokerfejset Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Såja nya kontot reggat, inte fått RB på gamla än så fick göra en insättning. Satte in 3k$. Nickar nu FriSoren. Shit en minut försenad, drar igång nu. Citera
IRLsucks Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Du inser att 30 000$ är 150 inköp va? Hur ska det gå till? Resultatmål tror jag är dåligt, det leder ofta till att man gör saker man inte borde göra. T.ex att spela när man är på tilt bara för att nå ditt sjukt höga RB mål. Jag vet att vi har helt olika syn på vad som är viktig när man spelar. Men det du gör här är att du trissar upp den sidan av dig som du är sämst på. Du spelar bara för att spela. Sätt ett mål som gynnar dig längre fram än vad näsan räcker t.ex. kanske skulle kunna vara att avsätta 10% av sin spelstil för att läsa böcker, utveckla ditt spel? Eller t.ex att jobba på att bli mer noggran med potods, för det är du inte när du har spelat för länge. Det handlar ju om att plussa över en lång tid, så se till att hitta ditt A-spel redan denna månaden istället för att spela 1 000 000 händer hälften A-spel och hälften C-spel för att sen bli utbränd. Citera
Pokerfejset Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Du inser att 30 000$ är 150 inköp va? Hur ska det gå till?Resultatmål tror jag är dåligt, det leder ofta till att man gör saker man inte borde göra. T.ex att spela när man är på tilt bara för att nå ditt sjukt höga RB mål. Jag vet att vi har helt olika syn på vad som är viktig när man spelar. Men det du gör här är att du trissar upp den sidan av dig som du är sämst på. Du spelar bara för att spela. Sätt ett mål som gynnar dig längre fram än vad näsan räcker t.ex. kanske skulle kunna vara att avsätta 10% av sin spelstil för att läsa böcker, utveckla ditt spel? Eller t.ex att jobba på att bli mer noggran med potods, för det är du inte när du har spelat för länge. Det handlar ju om att plussa över en lång tid, så se till att hitta ditt A-spel redan denna månaden istället för att spela 1 000 000 händer hälften A-spel och hälften C-spel för att sen bli utbränd. Svara på det senare, grindar för fullt. Första 2h avklarade, haft lite avbrott, som tokig morsa som vill man ska städa, och hon går bara inte undvika, tiltfaktor nr1 att ha henne i dörren skrikandes på en. Usch. Så har städat men annars lirat, back 400. Citera
Vichyn88 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Du inser att 30 000$ är 150 inköp va? Hur ska det gå till?Resultatmål tror jag är dåligt, det leder ofta till att man gör saker man inte borde göra. T.ex att spela när man är på tilt bara för att nå ditt sjukt höga RB mål. Jag vet att vi har helt olika syn på vad som är viktig när man spelar. Men det du gör här är att du trissar upp den sidan av dig som du är sämst på. Du spelar bara för att spela. Sätt ett mål som gynnar dig längre fram än vad näsan räcker t.ex. kanske skulle kunna vara att avsätta 10% av sin spelstil för att läsa böcker, utveckla ditt spel? Eller t.ex att jobba på att bli mer noggran med potods, för det är du inte när du har spelat för länge. Det handlar ju om att plussa över en lång tid, så se till att hitta ditt A-spel redan denna månaden istället för att spela 1 000 000 händer hälften A-spel och hälften C-spel för att sen bli utbränd. Jag är inte speciellt insatt i ditt spel och vem du är, men jag förstår att du och IRL är polare. Den första regeln jag fick lära mig är att man ska lyssna på bättre spelare och ta till sig alla goda råd dem kan ge. Jag har själv grindat vipracet på purpelounge ensam och var tvungen att spela 4-5k händer om dagen och utbränd räcker inte till GL med liret ses på cruisen:lol: Citera
Pokerfejset Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 -1500 och känner mig lite motriggen. Självklart är det till den största fisken jag losar, 600 till killen nedan. Sjävklrt har ipoker problem med cashiern också så kan inte sätta in mer pengar för tillfället. Desa e dom end fulla inköpen jag torska. Ska äta nu. Har långt kvar ändå . Seat 3: GIUSEPPE89 ($223.00 in chips) Seat 5: FriSoren ($296.65 in chips) DEALER Seat 6: styditete ($198.00 in chips) Seat 8: Greasem0nkey ($200.00 in chips) Seat 10: marcosanta ($234.74 in chips) styditete: Post SB $1.00 Greasem0nkey: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to FriSoren Dealt to marcosanta marcosanta: Raise $4.00 GIUSEPPE89: Fold FriSoren: Raise $16.00 styditete: Fold Greasem0nkey: Fold marcosanta: Call $12.00 *** FLOP *** Queen of Diamonds7 of SpadesKing of Clubs marcosanta: Bet $20.00 FriSoren: Call $20.00 *** TURN *** marcosanta: Bet $40.00 FriSoren: Raise $80.00 marcosanta: Call $40.00 *** RIVER *** marcosanta: Allin $118.74 FriSoren: Call $118.74 *** SUMMARY *** Total pot $469.48 Rake $3.00 marcosanta: wins $469.48 Seat 1: VOLVODANNE ($191.00 in chips) DEALER Seat 3: GIUSEPPE89 ($286.45 in chips) Seat 5: FriSoren ($200.00 in chips) Seat 6: styditete ($200.00 in chips) Seat 8: Greasem0nkey ($461.70 in chips) Seat 10: marcosanta ($200.83 in chips) GIUSEPPE89: Post SB $1.00 FriSoren: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to FriSoren Dealt to marcosanta styditete: Fold Greasem0nkey: Fold marcosanta: Raise $10.00 VOLVODANNE: Fold GIUSEPPE89: Fold FriSoren: Raise $33.00 marcosanta: Call $25.00 *** FLOP *** Ace of DiamondsQueen of ClubsKing of Diamonds FriSoren: Bet $40.00 marcosanta: Call $40.00 *** TURN *** FriSoren: Check marcosanta: Allin $125.83 FriSoren: Allin $125.00 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $398.83 Rake $3.00 marcosanta: wins $398.83 Seat 1: VOLVODANNE ($189.00 in chips) Seat 3: GIUSEPPE89 ($285.45 in chips) Seat 5: FriSoren ($244.00 in chips) Seat 6: styditete ($199.00 in chips) Seat 8: Greasem0nkey ($458.70 in chips) Seat 10: marcosanta ($353.83 in chips) DEALER VOLVODANNE: Post SB $1.00 GIUSEPPE89: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to marcosanta Dealt to FriSoren FriSoren: Raise $8.00 styditete: Fold Greasem0nkey: Fold marcosanta: Call $8.00 VOLVODANNE: Fold GIUSEPPE89: Call $6.00 *** FLOP *** 10 of Hearts8 of Clubs4 of Clubs GIUSEPPE89: Check FriSoren: Bet $21.00 marcosanta: Call $21.00 GIUSEPPE89: Fold *** TURN *** FriSoren: Bet $52.00 marcosanta: Call $52.00 *** RIVER *** FriSoren: Bet $163.00 marcosanta: Call $163.00 *** SUMMARY *** Total pot $494.00 Rake $3.00 marcosanta: wins $494.00 Citera
Pokerfejset Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Du inser att 30 000$ är ca 100 inköp va? Hur ska det gå till? Ca 100 inköp. Kommer vinna ca 10k genom RB om jag håller 200k händer. Sedan har dom race nu också. Borde kunna knipa minst 3-5k i dom. Resultatmål tror jag är dåligt, det leder ofta till att man gör saker man inte borde göra. T.ex att spela när man är på tilt bara för att nå ditt sjukt höga RB mål. Jag vet att vi har helt olika syn på vad som är viktig när man spelar. Men det du gör här är att du trissar upp den sidan av dig som du är sämst på. Du spelar bara för att spela. Sätt ett mål som gynnar dig längre fram än vad näsan räcker t.ex. kanske skulle kunna vara att avsätta 10% av sin spelstil för att läsa böcker, utveckla ditt spel? . Bara för att sätta upp mål är dåligt för dig behöver det inte vara det för mig. Har aldrig testat att sätta upp svåra mål. Samtidigt hatar jag att ge upp och inte vinna. Så att ha höga mål känns bara bra. Känner mig inte speciellt pressad, utan mer motiverad än någonsin förrut till att göra en grym månad. Jag är inte speciellt insatt i ditt spel och vem du är, men jag förstår att du och IRL är polare. Den första regeln jag fick lära mig är att man ska lyssna på bättre spelare och ta till sig alla goda råd dem kan ge. Jag har själv grindat vipracet på purpelounge ensam och var tvungen att spela 4-5k händer om dagen och utbränd räcker inte till GL med liret ses på cruisen:lol: Klart jag tar till mig vad han säger. Speccar ju även när han lirar ibland. Vi spelar rätt lika bara att jag är lite lösare och gör lite mer korkade moves. Btw har månaden börjat dåligt, back 1700 och jag träffar ingenting eller precis sämmre än fi, och cashiern är det ngt fel på för tillfället och att sitta och lira 6 bord pallar jag inte så får helt enkelt vänta på tills den drar igång. Har ju dock några timmar på mig att hitta plusset. Men har lirat 3.3k händer hittills, med rätt mkt pauser här och där, som nu, som inte var planerat. Har bl a hämtat mitt körkort. Citera
redlineer Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Japp kommer bli rätt sjukt, men jag har blivit duktigare på att grinda långa sessioner, i somras palla jag max 2 timmar typ. Nu funkar 13 timmar. Har du lust och dela med dig lite vad du gjort för att gå från max 2h till 13h? Är själv lite inne i stadiet där man inte orkar grinda mer än 2-3 timmar, så skulle uppskattas som fan! Lycka till med ditt mål denna månad. Citera
Pokerfejset Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Har du lust och dela med dig lite vad du gjort för att gå från max 2h till 13h? Är själv lite inne i stadiet där man inte orkar grinda mer än 2-3 timmar, så skulle uppskattas som fan! Lycka till med ditt mål denna månad. Handlar bara om att träna och öka antalet timmar man sitter hela tiden. Pressa sig sj lite, kanske sätta en tid man kör till och håller det, ökar det hela tiden. Uppe i 6k jänder nu och har varit nere på -2.5k. 1.3k-nu och har rätt bra bord Citera
Pokerfejset Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Blev 9k händer igår. Helt sick motriggad. Det fanns 3 standardhänder. 88a med AKQ J 9 bord. AA vs 43 med bord 894 6 3, eller AQ vs A3 med bord A99 x K. Enda ggn jag vann var typ när fi missclicka. Sluta runt 2k back. Orkade inte köra ngt 24h grind då det klockan 0530 bara är grinders inne typ och knappt en fisk så långt ögat når. Sedan skulle vi visst köra ett 24h grind söndag-måndag. Aja vakna för 20minuter sen, dagxs å börja spela. Citera
Yxel Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Hur många händer i timmen är det på den sidan du spelar på ungefär? Per bord alltså Citera
Pokerfejset Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Hur många händer i timmen är det på den sidan du spelar på ungefär? Per bord alltså Ska ta reda pått. Är hela 300+ idag på 1.4k händer Citera
Pokerfejset Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 vilken site? vilket rejkrejs? Carlos, 50k uppdelat på veckor och raked hand och rejk. Nere på -100. Set vs högre set all in flop. färg vs högre färg. suck edit, lira 745 händer under en timma fördelat på 9 bord. Orkar inte räkna. Citera
Pokerfejset Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Detta börjar bli löjligt. Fi i handen nedan sitter med 1.6k och är så rungood och dålig att jag spyr. 800 har han tagit från mig typ, set vs set, högre färg, 2par vs stege, han träffar allt och lirar allt helt sjukt. Seat 1: apone7 ($1,208.44 in chips) Seat 3: FriSoren ($200.00 in chips) Seat 5: Nianla ($232.20 in chips) Seat 6: Godofniku ($210.00 in chips) DEALER Seat 8: Hauen1 ($257.55 in chips) Hauen1: Post SB $1.00 apone7: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to apone7 Dealt to FriSoren FriSoren: Raise $8.00 Nianla: Fold Godofniku: Fold Hauen1: Call $7.00 apone7: Call $6.00 *** FLOP *** 4 of Clubs6 of ClubsAce of Clubs Hauen1: Check apone7: Bet $2.00 FriSoren: Raise $18.00 Hauen1: Fold apone7: Call $16.00 *** TURN *** apone7: Bet $2.00 FriSoren: Raise $48.00 apone7: Raise $92.00 FriSoren: Raise $126.00 apone7: Call $80.00 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $405.00 Rake $3.00 apone7: wins $405.00 Citera
Pokerfejset Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Prövade 12-tabla på izy's dator med 2 skärmar. Gick helt okej. 1.1k+ för dagen och 5k händer spelade. Även hämtat nya datorn som det verkar fett fin. Gick lite segt i början bara och ska öpa till lite grejer fortf. Fick inte installera carlos heller då det stod att deet var en corrupted file. Hoppas det går attlösa fort så man kan ta sitt första pass därpå. Citera
Pokerfejset Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Avsluta där. 7k händer och 1.6k upp. Kunde vart mer men tabba mig i en pot på slutet och torska AA vs QQ all in på KJ8. suck. Aja en bra dag iaf, riktigt skönt. Bara det fortsätter så nu också. Ligger dessutom lite över snittet för 200k händer denna månad. Ska se lost nu. Tjao. En liten hand. Hade en 10 minutersperiod där allt, allt, allt, allt satt. Seat 1: begorrah ($211.30 in chips) Seat 3: TheD1amond ($215.75 in chips) Seat 5: Egge4 ($197.30 in chips) Seat 6: TONIUM ($200.00 in chips) Seat 8: Progamerr ($469.95 in chips) Seat 10: FriSoren ($481.05 in chips) DEALER begorrah: Post SB $1.00 TheD1amond: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to FriSoren Dealt to TheD1amond Egge4: Raise $6.00 TONIUM: Fold Progamerr: Fold FriSoren: Call $6.00 begorrah: Raise $25.00 TheD1amond: Call $24.00 Egge4: Fold FriSoren: Call $20.00 *** FLOP *** 3 of Spades4 of Clubs3 of Clubs begorrah: Check TheD1amond: Bet $64.00 FriSoren: Call $64.00 begorrah: Fold *** TURN *** TheD1amond: Bet $125.75 FriSoren: Call $125.75 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $460.50 Rake $3.00 FriSoren: wins $460.50 Citera
bogus Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Carlos, 50k uppdelat på veckor och raked hand och rejk. Nere på -100. Set vs högre set all in flop. färg vs högre färg. suck edit, lira 745 händer under en timma fördelat på 9 bord. Orkar inte räkna. Har ett konto på Carlos, så jag kollade deras site efter erbjudande i februrai, men jag hittade inget. Kollade nyss också och hittade inte heller då något... Citera
Pokerfejset Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Har ett konto på Carlos, så jag kollade deras site efter erbjudande i februrai, men jag hittade inget. Kollade nyss också och hittade inte heller då något... Har fått detta mail och antar det stämmer. Hi there Grinder! How is gaming going? Again, we got a great Rake Race on Carlos Poker during February! The race starts on 1 February, and continues for 4 weeks! The price money is a brand new $50,000 to go hunting for! There will be 2 separated top-lists each week, one counting top-30 rakers and one counting top-30 raked hands. The price money each week is $5,000 PER top-list! So there is no need to feel sad if you miss a week, you still got a chance for big $! Also! Your placing in the top-lists generates points to two TOTAL top-lists, which each got $5,000 in the pot! The points are dealt from 30 to 1. 30 points goes to each winner during the weeks. So, after 4 weeks there can be a winner of $10,000 extra! The Rake-Race starts 1 February and continues for 4 weeks! Good Luck with the Grinding! Citera
bogus Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Men det verkar ju konstigt attdet inte står nåt på deras sida Citera
Pokerfejset Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Men det verkar ju konstigt attdet inte står nåt på deras sida Mmm men även deras supprt har varit seg under helg. Tog en hel dag och några timmar att få ett svar, brukar gå på typ 1-2h annars. Citera
Pokerfejset Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Så har nu lirat över 20k händer i februari. 200k närmar sig sakta men säkert. Hittar även plusset idag. 800+ än så länge och då även 300+ för månaden. Lär väl lira till 06.00 ungefär så kan ju ifs hända mkt. Tog en liten paus nu. Inte träffat ngt på en kvart och kände det var på väg utför, så tar en 15-30min paus och bara kör turneringen. Har bestämmt mig för att max köra 1-2 mtt varje söndag. Denna söndag blev det bara en, 100k på boss. Kände att det knappast kunde gå sämre i den nu än förra veckan (åkte efter 2 händer), så dfr blev det den och tro det eller ej, men är kvar efter 53 minuter spelade. Citera
Pokerfejset Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Såja drog snabbt hem till izy, han har gått långt i 300k på pp och vill specca. Ska även pröva 18tbl på irl's dator. Undra hur det går. Citera
Recommended Posts