Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är lite nyfiken och se om någon foldat 4tal någon gång? Verkar extremt, men om de ligger en färgstege ute borde de vara en ganska enkel fold. Svårt att inse att handen blivit slagen efter en sådan flop -->

tex. om du har 6h6c Flop: 6d 6s 7s turn: 8s river: 9s.

Postad

Kan aldrig vara EV+ att folda fyrtal.

Med tanke på att FI oftare kommer ha kåk här än färgstege gör att det är EV- att folda ditt fyrtal då FI säkerligen är villig att stoppa in hela sin stack med sin kåk.

Jag skulle varken folda fyrtal eller kåk på den brädan.

Postad

Ryggdunka dig själv, syna, förlora,

Alt 1. slå sönder tangentbordet när du inser att 6666 inte räcker för BBJ.

Alt 2. pussa datorn när du klonkar BBJ.

För att lägga ska det ju bara superextremdjupt mot nån 1/1/0 nit med 1000bb stackar... Förstå vilka sjuka förutsättningar som krävs...

Dessutom hoppas jag att du bettar genom handen och får action. Så hur ska supernitten då ta sig till SD med en 5s eller Ts?

Postad

Har varit nära att folda en gång.

55 i en femvägspott.

Flopp 55K.

Checkar för att få någon annan att härja, men såklart blir det rundcheck.

Turn K

Betar halvpottish, alla foldar utom spelare i tidig position som synar.

River K

Fi betar 3 gånger pott (1/3 inköp ungefär).

Bara att gratulera, syna och mucka.

Och, nej, ingen bbj.

Postad

Den brädan känns väll svår att folda däremot en TJQs turn 4tal på valfri och sen en Ks på river känns ju mer rimlig om man har ett par spelare i potten och får en ruskigt hård push på river (dubbel pott+ ungefär)

Postad

Ja, jag har foldat fyrtal, 44 på brädan 455 4 5.

Självklart kan man ibland komma undan en hand, även fyrtal och färgstege, om fi bara behöver ha ett specifikt kort för att slå en. Och nej, stackarna behöver inte vara 1000bb+.

Postad

Allt utom nötterna går att folda med riktigt bra read och djupt. Om man vet att Fi "aldrig" skulle överpusha rivern utan nötterna så får man väl helt enkelt för dåliga odds. Tänk JJ på TJQs J Ks bräda om Fi som är riktig nit ställer 500 i en 100 pott när du visat riktig styrka.

Alla händers styrka är ju relatvia oavsett om det är TP eller fyrtal. Dock kommer tillfällena att folda fytal vara mkt mer begränsade än tillfällena då du kastar TP givetvis.

Postad

Säg att 4 spelare är med i potten..alla har runt 2000$ i stack på 5$ - 10$ NL..Du sitter på button och väljer att bara syna blind med 66 för att se floppen. Sen när du ser floppen och alla checkar fram till dig så kommer nog 95% av alla också checka där. turn visar som sagt 8s och alla checkar fram till dig igen..Du gör nu en bet på 50$ kanske och 2 spelare synar..River: 9s...Nu bettar UTG 150$ och nästa spelare går ALL in med 1800$...Då foldar nog jag :)

Postad

Grejen är att även om viket skulle finnas så kommer det hända så sällan att i slutändan påverkas inte resultatet av att man stackar av varje gång när det är uppenbart att man är slagen (vilket det i praktiken typ inte kan vara om man spelar normalt och får action på flera av gatorna).

Postad
Grejen är att även om viket skulle finnas så kommer det hända så sällan att i slutändan påverkas inte resultatet av att man stackar av varje gång när det är uppenbart att man är slagen (vilket det i praktiken typ inte kan vara om man spelar normalt och får action på flera av gatorna).

Visst är det så, men det innebär ju inte att man behöver välja bort att spela handen bra för den sakens skull.

Postad
Är lite nyfiken och se om någon foldat 4tal någon gång? Verkar extremt, men om de ligger en färgstege ute borde de vara en ganska enkel fold. Svårt att inse att handen blivit slagen efter en sådan flop -->

tex. om du har 6h6c Flop: 6d 6s 7s turn: 8s river: 9s.

Hade u sagt XX66, dvs Omaha med 3 i potten skulle jag påstå att 4-talet är standardfold... men I texas? Åkt dit på några såna händer ... men Nej ... icke i Texas

• 2 weeks later...
Postad

Jag åkte dit när jag hade fyrtal i en turnering på Poker Stars, jag hade JJ och floppen visade JQ3, bettade $200 fick en re-raise emot mig $600 jag gick bara med, på turn kom J upp och jag hade fyrtal, jag bettade försiktigt $200 och han gick all-in, jag gick med, på river kom Q upp... torsken var ett faktum då han satt med QQ ...... på hand :shock: det är bara att ta nya tag, men visst är det tungt.