bogus Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Var ett tag sen man läste skatterätten, så nån erfaren skattejurist får gärna kommentera hur pokerspelande förhåller sig avdragsgill hobbyverksamhet i 12:37 IL. Det låter ju nästan som om man skulle kunna göra avdrag för pokerförluster om man läser §. Citera
Appel Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Jag är inte säker, men det skulle förvåna mig om man kan kalla poker för hobby då det räknas som lotteri. Att köpa lotter funkar ju inte som hobby, inte heller jack vegas.. Men vi får snällt vänta in ngn som bättre kan förklara det hela Citera
Colderose Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Var ett tag sen man läste skatterätten, så nån erfaren skattejurist får gärna kommentera hur pokerspelande förhåller sig avdragsgill hobbyverksamhet i 12:37 IL. Det låter ju nästan som om man skulle kunna göra avdrag för pokerförluster om man läser §. Pokerspel kan enligt min uppfattning inte klassas som hobbyverksamhet eftersom det till sin grund är ett spel om pengar och har ett starkt vinstsyfte. Citera
bogus Postad 9 November , 2007 Författare Rapport Postad 9 November , 2007 bruttolön antar jag. Citera
Colderose Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 bruttolön antar jag. Ledsen, men du kan nog glömma den idén. Citera
fredde80 Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Jeez, jag skulle få massor i skatteåterbäring Citera
gdaily Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Poker betraktas ur ett skattehänseende som lotteri. a) Man kan inte ha som sidoinkomst/hobbyverksamhet att spela på lotterier, och dra av detta i deklarationen b) Pokervinster (inom EU) är av just lotteriskälet skattefria. Staten skulle komma i en ordentligt jobbig sits om vinster var skattefria men förluster avdragsgilla Snacka om att chipdumping mellan makar/vänner skulle bli populärt, exempelvis. Citera
Recommended Posts