Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

30k back igår 15 back idag. Åkte på en riktigt äcklig utdragning i 420bb pott och började tilta. UChhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

 

Edit: Ska till skolan nu men jag svarar på era inlägg lite senare :)

 

Spelat bra annars eller? Förutom tilten?

 

Så äckligt när man backar stora summor. + idag för mig, så är glad över det efter en skitig första vecka i januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ja.. Jag är relativt ny, har väl spelat i ca 2 år till och från men gör ett seriöst försök nu sedan jul och min br är 400%+ på dessa två veckor, dock betyder det inte mer än 150$ på dessa bord. Spelar 3 bord nu (får inte plats fler på laptopen) vilket gör mitt spel relativt TAG.

 

När bör jag avancera i nivå? Ska jag gå på magkänsla eller känna mig jävligt säker innan jag testar t.ex 0.5/1$ bord?

 

Börja avancera när du ha bankrulle eftersom du spelar TAG på ganska låga nivår så borde 20 inköp räcka om du är vinnande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagsresultatet blir 22k - . Är så sjukt irriterad just nu. Lyckas dra ut en reg i 400bb potten men kan verkligen inte hålla ihop spelet utan tiltsynar bort en massa pengar. Gjorde helt ärligt min sämsta syn någonsin i en jätte pott, synen är så usel så jag spydde lite på tangetbordet. Lite dumt att börja spela uselt när jag precis har gått upp i nivå :roll:

 

Har rulle för 25/50 men fortsätter jag så här så är jag snart gul. Tar pokerpaus en vecka för att komma in i dygnsrytmen till skolan och för att få bort tilten och kunna starta om på nytt. Ligger iaf 18k + denna månaden och det är igentligen inget att gråta över.

 

Min kurva har verkligen gått spikrakt upp i 3 veckor så nu när det går dåligt blir det extra tungt då jag nästan har glömt hur det är att förlora. Sitter några sjukt duktiga spelare på 25/50 och spelar jag inte mitt bästa spel blir jag så brutalt uppäten. Kommer ägna pokerpausen till att kolla lite CR och om jag hinner hitta lite plugg ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena nabbes, läste igenom din förra dagbok från i sommras där du gick från 2500 eller något i rulle till 38k på en månad :P

Det får anses rätt stabilt.. :)

 

Hur mkt har du i rulle nu ?

 

 

 

GL

 

Just nu ligger min rulle på ca 320k. Gör ganska mycket uttag men man måste ju leva också ;-)

 

Sorry sebbe för att jag svarar åt dig, men du måste förstå att det suger att sitta här första dagen i skolan och längta hem :roll:

 

Ingen fara, hade inte kunnat göra det bättre själv :-)

 

Nästan alla grindar flera bord. Undantaget är väl några som spelar highstakes/midstakes Heads-Up, men även där är många multitableare.

 

Hur som helst, tipset om du ska gå upp i nivå är att börja med 1 bord, känna av, känna dig trygg, sen ta upp ett bord till. Behöver inte alls ta så långt tid innan du känner dig bekväm.

 

GL

 

Håller med. Kanske är jobbigt att spela flera bord i början men du kommer in i det efter några sessioner :-)

 

Hehe, tack för tipset!

Testade EN nivå högre igår, gick skit. Förlorade 5 buyins och 25% av min br.

 

Grubblade länge och väl innan jag kunde somna inatt, tror inte att jag bör ha några problem egentligen, gäller bara att försöka lira som tidigare... Samt att känna mig bekväm i höjningar osv på det nya bordet, kan ju inte snåla med raises bara för att jag är van vid lägre bord och mindre raises.. Får försöka konvertera alla mina siffror från de gamla borden till de dubbla, som det borde bli!

 

Ska testa idag igen, spela mycket tight och inte försöka köpa floppen såfort jag raisat i position, finns fortfarande en hel del lösa spelare märker jag :)

 

Tight is right på lowstakes ;-)

 

:(

 

Är dessa back inom nomalvariansen för nivån, eller är det frågan om en mer grandios backswing?

 

Det är ju det, blir lite jobbigt i början men så är det väl alltid när man går upp i nivå 8-)

 

Det är 3 och 1½ inköp på dessa nivåer, inga konstiga swings alls.

 

Men det är endå jobbigt :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame finns värdet! Nån sade att CarlDenStore vann pengar på siten, så det måste finnas bra mjuka games!

 

btw. Det är ju verkligen inte så att du tappat mkt pengar, om man ser till nivå du spelar. Se det inte som pengar utan som upptag. När man kommer upp i hyffsade nivåer blir det bara jobbigt att sitta och räkna på hur mkt pengar man verkligen torskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame finns värdet! Nån sade att CarlDenStore vann pengar på siten, så det måste finnas bra mjuka games!

 

btw. Det är ju verkligen inte så att du tappat mkt pengar, om man ser till nivå du spelar. Se det inte som pengar utan som upptag. När man kommer upp i hyffsade nivåer blir det bara jobbigt att sitta och räkna på hur mkt pengar man verkligen torskat.

 

Blir nog så att jag slänger in några $ på Ongame.

 

Försöker verkligen att koppla bort pengarna när jag spelar och jag har blivit mycket bättre på det. Ge mig en eller två veckor till på 25/50 så ska jag nog kunna backa mer än 4 inköp utan att ta poker paus :-D

 

Edit: Blev på sjukt bra humör av ditt inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge mig en eller två veckor till på 25/50 så ska jag nog kunna backa mer än 4 inköp utan att ta poker paus :-D

 

Du får 1 och en halv vecka, sen jävlar ska du palla swingsen! ;-)

 

 

Edit: Blev på sjukt bra humör av ditt inlägg :)

 

NP! Hoppas humöret håller i sig fram till helgen iaf, så jag verkligen känner att jag gjort nytta! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite småpsykad över att du grämer dig när du fortfarande är 18k upp för Januari. Känns lite väl övermodigt, ála Opterons 2miljon-mål. Som någon påpekade; du spelar 25/50. 30k är ingenting där. Du har en liknande spelstil som jag har och 3-5 inköp upp och ner är väl inte mkt när allt kommer kring? ...Småtiltad blir jag allt...

 

Men eftersom du är så trevlig jämt får jag försöka att inte tilta loss på riktigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite småpsykad över att du grämer dig när du fortfarande är 18k upp för Januari. Känns lite väl övermodigt, ála Opterons 2miljon-mål. Som någon påpekade; du spelar 25/50. 30k är ingenting där. Du har en liknande spelstil som jag har och 3-5 inköp upp och ner är väl inte mkt när allt kommer kring? ...Småtiltad blir jag allt...

 

Men eftersom du är så trevlig jämt får jag försöka att inte tilta loss på riktigt :)

 

Du har rätt att det är lite löjligt eftersom jag fortfarande ligger på ett hyffsat +. Grejen är att jag har förlorat lite över 60 tusen på 3 dagar och då blir jag frustrerad när jag inte riktigt är van vid summorna. När jag skrev inlägget så kändes det inte som att jag låg + 20k utan mer som att jag låg 60k -.

 

Nu när det har gått en dag så känns det redan bättre :)

 

100-150k upp och ner är numera rätt standard... Även om det är lika jobbigt varje gång det går neråt.

 

Det är galet mycket pengar för mig. Men det är också "bara" 15 inköp och det måste jag ju klara av att förlora utan att svimma :)

 

Hej, vilka regs tycker du är bäst på 25/50?

 

GL!

 

Min pokertracker har fått spel så kan inte kolla där.

 

Men på rak arm har jag haft mest problem med klättermus, iamivar och grymgrym. Finns några till som jag inte har spelat så jätte mycket mot men som jag "vet" är duktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...