TheEmbassy Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Joy Division av Anton Corbijn Ian Curtis Citera
v.schneider Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 en sån här tråd är inte komplett utan bild på Sly Stone. Citera
Appel Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Hmm, vad krävs för det? en ozzy som petar sig i rumpan? Ozzy brukar inte direkt göra sig bra på bild. och just den bild än nog ännu sämre =) Jag håller med Schneider om att tråden inte är fullkomlig utan vissa artister: Bowie - Iggy - Lou Reed. Citera
brainslicer Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Sid och Nancy lär ju höra hemma här.... (och... nej, varken dom eller jag var/är nazist, syftet på den tiden var helt annat) Citera
SuckItOrMuckIt Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Hahahaha. SJÄLVKLART har inte Mötley Crüe eller Alice Cooper någonting med rock att göra. Det där var bara pinsamt. Jo det är visst rock musik de kan man väl inte förneka. Men genren Rock´n roll tillhör de ju inte utan Rock/Hårdrock, inte de som igentligen kallas för "Rock´n roll". Citera
brainslicer Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Jo det är visst rock musik de kan man väl inte förneka. Men genren Rock´n roll tillhör de ju inte utan Rock/Hårdrock, inte de som igentligen kallas för "Rock´n roll". Dom faller samtliga under Glam rock om man nu ska kategorisera, edit: liksom flera andra redan nämda... David Bowie, Hanoi Rocks, Kiss, Blondie, Iggy osv... List of glam rock artists Citera
SuckItOrMuckIt Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Dom faller samtliga under Glam rock om man nu ska kategorisera Okej då... Citera
Goatse Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 paul simonon Just denna var den första jag tänkte på när jag läste trådtiteln så den får min röst. Fast tycker den blir ännu mer rock 'n roll när den är på skivomslaget Danzig på just denna bilden Roger Waters på just denna bilden Citera
brainslicer Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Siouxsie & The Banshees (återigen, från den tiden när saker inte betyder samma som idag) Citera
dekutree Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Inte för att vara bråkig men ABBA har väl ändå aldrig gjort rock n roll.. Blev jag levlad nu? Citera
sunray Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Han längst ner liknar min mormor Citera
Andrew_W Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Den här tråden innehåller för få kvinnor. I give you: Patti Smith Citera
HataB2B Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Den här tråden innehåller för få kvinnor. I give you: Patti Smith Sjukt tight Citera
Saint_Bjorn Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Den här tråden innehåller för få kvinnor. Jag hjälper dig att råda bot på det. En av mina gamla favvisar. I love rock n roll. Joan Jett. Citera
brainslicer Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Ursprungligen postat av Andrew_W Den här tråden innehåller för få kvinnor. ok, i give you: Girlschool anno 1983 Citera
eurythmech Postad 9 November , 2007 Författare Rapport Postad 9 November , 2007 Jo det är visst rock musik de kan man väl inte förneka. Men genren Rock´n roll tillhör de ju inte utan Rock/Hårdrock, inte de som igentligen kallas för "Rock´n roll". Genren pajaseskapader. Citera
Saint_Bjorn Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 ok, i give you: Girlschool anno 1983 Såg både Girlschool och Joan Jett live (samma år tror jag men olika tillfällen) runt 1984 i en svensk folkpark (finns dessa kvar?). Girlschool hade precis skaffat en ny gitarrist som jag tyckte var rätt sexig, och på konserten stod jag längst fram och hon flirtade med mig hela tiden. Alla andra headbangade men jag bara glodde på henne och som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Men fan vad de rockade, både Girlschool och Joan Jett. Citera
HataB2B Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Shit förresten: 14 år 1984 equals... Citera
brainslicer Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Såg både Girlschool och Joan Jett live (samma år tror jag men olika tillfällen) runt 1984 i en svensk folkpark (finns dessa kvar?). Girlschool hade precis skaffat en ny gitarrist som jag tyckte var rätt sexig, och på konserten stod jag längst fram och hon flirtade med mig hela tiden. Alla andra headbangade men jag bara glodde på henne och som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Men fan vad de rockade, både Girlschool och Joan Jett. säg nåt annat , här kommer en till sexig sak från samma år: Lita Ford 1983 Citera
Recommended Posts