Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hmm, vad krävs för det? en ozzy som petar sig i rumpan? :D

Ozzy brukar inte direkt göra sig bra på bild. och just den bild än nog ännu sämre =)

Jag håller med Schneider om att tråden inte är fullkomlig utan vissa artister:

aibp.4Uws

Bowie - Iggy - Lou Reed.

Postad
Hahahaha. SJÄLVKLART har inte Mötley Crüe eller Alice Cooper någonting med rock att göra. Det där var bara pinsamt.

Jo det är visst rock musik de kan man väl inte förneka. Men genren Rock´n roll tillhör de ju inte utan Rock/Hårdrock, inte de som igentligen kallas för "Rock´n roll".

Postad

paul simonon

Just denna var den första jag tänkte på när jag läste trådtiteln så den får min röst. Fast tycker den blir ännu mer rock 'n roll när den är på skivomslaget

london-calling.jpg

Danzig på just denna bilden

p55357sdhla.jpg

Roger Waters på just denna bilden

RogerWatersPaper4.jpg

Postad
ok, i give you: Girlschool anno 1983

Såg både Girlschool och Joan Jett live (samma år tror jag men olika tillfällen) runt 1984 i en svensk folkpark (finns dessa kvar?). Girlschool hade precis skaffat en ny gitarrist som jag tyckte var rätt sexig, och på konserten stod jag längst fram och hon flirtade med mig hela tiden. Alla andra headbangade men jag bara glodde på henne och som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Men fan vad de rockade, både Girlschool och Joan Jett.

Postad
Såg både Girlschool och Joan Jett live (samma år tror jag men olika tillfällen) runt 1984 i en svensk folkpark (finns dessa kvar?). Girlschool hade precis skaffat en ny gitarrist som jag tyckte var rätt sexig, och på konserten stod jag längst fram och hon flirtade med mig hela tiden. Alla andra headbangade men jag bara glodde på henne och som 13-14-årig testosteronbomb hade jag praktstånd hela konserten. Men fan vad de rockade, både Girlschool och Joan Jett.

säg nåt annat :D, här kommer en till sexig sak från samma år:

Lita Ford 1983

596px-Lita_Out_For_Blood.jpg