sorkenkk Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Sony vaio, babythere is no substitute MacBook Pro? Citera
Late Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 MacBook Pro? haha kanske, men vaio's är för jävla nätta och snygga.. jag var i london över helgen och såg en 60" full hd för 3790£ på harrods..är bra jävla sugen på att kapa något liknande med en vaio, fan vad nice, tänk multitable möjligheterna Citera
SoderKrippa Postad 27 November , 2007 Rapport Postad 27 November , 2007 Seeeent grattis Ta det lugnt på krogen /SK Citera
Zumsar Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 Glglglgl Tack, tyvärr kom jag inte längre än precis utanför dörren. KK-handen: Om fi har callingstation-tendenser är det ju bara betta både turn och river. Om han däremot är lite halvtight så väntar jag till river och bettar 3/4 pot. Tack för tankarna, som du kanske såg så steksynade han och muckade. Last longer bet for rollz? Jag är på, nästa gång dvs. Kan till och med sträcka mig att ta ett sms-lån, så säker är jag på seger. Sony vaio, babythere is no substitute Hm, tittade på dem men blev inte så imponerad mer än själva utseendet? MacBook Pro? Har funderat lite på att införskaffa en men tror nästan att jag avstår. Kraven jag har på datorn är väl ungefär: 17" 1920x1600 1gb ram 250gb hårddisk Schysst processor Det är väl mest det, fyll gärna på med annat nyttigt för en pokerdator, är riktig rookie på området. haha kanske, men vaio's är för jävla nätta och snygga.. jag var i london över helgen och såg en 60" full hd för 3790£ på harrods..är bra jävla sugen på att kapa något liknande med en vaio, fan vad nice, tänk multitable möjligheterna Haha, den lät ju sjuk! Om något år kanske man kan börja fundera på något i den stilen. Seeeent grattis Ta det lugnt på krogen /SK Tack! Hur det gick i SM ska vi inte prata om, jag åkte riktigt tidigt efter att ha lekt aggrotomte ett tag på bordet så slutar det med att min AQ inte får stå mot AA all in pre. Jag mår riktigt bra på NL1k och har gått från att lira 18/13/2 till omkring 20/20/4 vilket känns mycket bättre då jag får så mycket mer action. Tyvärr har jag faktiskt åkt på en hel del beats de senaste dagarna (har hållt mig borta från dagboken eftersom whine-risken låg på 8-9 på en 10-gradig skala:-P) så jag ligger ungefär -$2k sedan jag uppdaterade senast vilket jag inte kan vara annat än jättenöjd med tanke på hur det har sett ut. Under gårdagens session så hade jag totalt över $17k fördelat på 8 bord ett tag men låg ändå back ett par $k. Som mest låg jag back -$5k men återhämtade mig och slutade +-0. Blir nog lite grind senare ikväll! Vad gör vi på turn, blev hyfsat ställd på vilket som var den bästa linjen. leen31 sitter på stol 1 med $1196.25. WalterSob sitter på stol 2 med $1433.99. julabo sitter på stol 3 med $100.00. Kaffedopp sitter på stol 4 med $1860.50. Charlotte83 sitter på stol 5 med $1208.00. Mrjackdawson sitter på stol 6 med $982.50. Charlotte83 lägger den lilla blinden på $5.00. Mrjackdawson lägger den stora blinden på $10.00. Kaffedopp: Före floppen: leen31 lägger sig. WalterSob höjer $35.00. julabo lägger sig. Kaffedopp höjer $120.00. Charlotte83 lägger sig. Mrjackdawson lägger sig. WalterSob synar $85.00. Floppen WalterSob checkar. Kaffedopp höjer $175.00. WalterSob synar $175.00. Turnkortet WalterSob checkar. Kaffedopp ? Citera
sorkenkk Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Jag är på, nästa gång dvs. Kan till och med sträcka mig att ta ett sms-lån, så säker är jag på seger. Hehe, den här gången hade du förlorat faktiskt. Men klart att du vinner nästa gång då liksom. Turneringar är ändå bara massa coinflips. 17"1920x1600 1gb ram 250gb hårddisk Schysst processor Det är väl mest det, fyll gärna på med annat nyttigt för en pokerdator, är riktig rookie på området. Vad är fel på MacBooken då? Du bör nog satsa på 2gb ram, 1gb är för lite idag. I processorväg duger de flesta bara det är en Intel Core 2 Duo eller Quad. =) Citera
Zumsar Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 Ganska läskigt kort på sätt och vis. Hålla potten nere genom att checka bakom och folda river om ruter alternativt syna ner eller höja om han väljer att checka om ett ofarligt kort landar på river? Mycket bra analys tycker jag, tackar! Ska kommentera lite mer senare beroende på om någon annan har andra tankar om handen. Hehe, den här gången hade du förlorat faktiskt. Men klart att du vinner nästa gång då liksom. Turneringar är ändå bara massa coinflips. Exakt vad jag har övertalat alla donkeys, men de insisterar "nää, det är klar det är skillz, hur skulle jag annars kunna vinna 100k guar för tredje gången den här månaden". Vad är fel på MacBooken då? Du bör nog satsa på 2gb ram, 1gb är för lite idag. I processorväg duger de flesta bara det är en Intel Core 2 Duo eller Quad. =) Vet faktiskt ärligt talat inte, är lite rädd för det outforskade området och så undrar jag om den verkligen är så prisvärd (övertyga mig nu så slår jag till på den!) Det är precis sådana tips jag behöver, thanks sork! Tog ett pass nu på knappt 2 timmar på enbart NL1k 6-max, kalaset slutade på +$4.5k. Hade flyt i en hand då jag pushade all in pre med AJ och fick syn av AQ men klonkade en J, annars så tycker jag att sessionen var ganska neutral rent "turmässigt" om man inte räknade med mina 3-betade KK som floppade AQx alla tre gångerna så jag var tvungen att ge upp dem. För tredje gången den här månaden sätter jag nytt rekord i dagsplus, det vore verkligen skönt att få en fortsatt fin avslutning på november om det blir mer grind. 1/11: +$1.450 2/11: +$750 3/11: +$2.834 4/11: +$370 5/11: - 6/11: -$1.900 7/11: - 8/11: - 9/11: -$382 10/11: +$3.808 11/11: -$1.450 12/11: +$4.026 13/11: - 14/11: -$2.700 15/11: - 16:11: - 17/11: +$500 18/11: +$1.600 19/11: - 20/11: - 21/11: - 22/11: - 23/11: +$4.200 24/11: - 25/11: -$2.000 26/11: - 27/11: 28/11: +$4.500 Totalt: +$15.556 Har sett på ganska mycket film den senaste tiden, igår såg jag både Requiem for a dream och oldboy (båda finns på IMDB´s top 250) men tyckte inte riktigt att de förtjänade att befinna sig där även om Requiem for a dream har ett grymt soundtrack. Requiem For A Dream - Full Theme Song Citera
sorkenkk Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Du kan ju fortfarande köra Win XP även ifall det är en Mac du köper. Prisvärd? Trodde du var ute efter det bästa. Plz, du spelar NL1K, sluta bry dig om pengarna. Citera
Zumsar Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 Du kan ju fortfarande köra Win XP även ifall det är en Mac du köper. Prisvärd? Trodde du var ute efter det bästa. Plz, du spelar NL1K, sluta bry dig om pengarna. Haha, jag är fortfarande fisk på NL1k men det blir nog så att jag slår till på en MBP nu när jag fick reda på att Win XP fungerar, tackar! Ska sova på saken iaf men det känns nu som om jag tar hem en imorgon. Guys (and girls?), är det ingen som har någon smidig approach på mitt lilla problem i förra posten? Kommer ju antagligen behöva reda ut det hela imorgon och just nu vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp det på bästa sätt. Hade hon varit psykiskt stabil är det ju en sak men nu när hon svagt funderar på banor kring döden (hon är inte en sådan person som var och varannan dag säger att alla hatar henne och att hon tänker begå självmord och liknande, det hon skrev där chockade mig) eftersom det blir så mycket känsligare. Finns det någon som förespråkar att jag "ställer upp" som pojkvän tills hon mår bättre, själv är jag inget fan av den idén. Citera
rocco12345 Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 ställ inte upp som "pojkvän", då kommer du aldrig ta dig ur, om du inte ens kan säga nej nu. Svår fråga, brukar vara svårt att planera vad man ska säga i sådana situationer. Du får nog ta det lite som det kommer när du möter henne. Inte skrivit i din DB innan men kikar här titt som tätt. Intressant läsning. Citera
demimonde Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Jag tycker inte du ska vara någon pseudopojkvän och lura på henne att du har kärlekskänslor för henne. Bästa är ju helt enkelt att vara så rak och ärlig mot henne och säga exakt vad du känner. Tycker hon snarare är i behov att någon kuratorskontakt och på den punkten så kan du ju stötta henne som vän. Behöver du råd eller så, haffa mig på msn då jag har jobbat inom psykvården i över 9 år. Citera
ManOuchi Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Va fan är det för brud som först snackar om döden sen berättar att hon har känslor för dig? Är ju inte en lätt sitts hon sätter dig i,tycker ändå att du ska vara ärlig om du vill behålla vänskapen med henne MEN visa att du bryr dig om henne och att du uppskattar henne. EDIT: Du kan ju alltid säga att du har en annan läggning:lol: Citera
Rooney Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Tro mig. Du vill inte gräva dig djupare in på det där än ni redan är. Kommer bara göra saker sjukt mycket svårare. Var ärlig. Citera
XaaL Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Var ett tag sen kaffe! Läste igenom ett par sidor av din db och ser att det har gått bra + att du har fyllt år, Grattis !! Sedan tänkte jag kommentera att föra över BR från din farsas konto till dit (om du nu inte har gjort det) jag gjorde det via Full Tilt och det gick jätte smidigt eftersom du kan skicka över hur mycket som helst där !.. Kör i mindre paket, typ $2-5K ett par ggr helt felfritt, utan avgifter och fort. Sedan tänkte jag kommentera datorköpet. MBP är ju en riktigt soft dator och vill du punga ut lite mer för design är det ju ett bra val, no doubt. Men för PC laptops är väl snäppet kraftigare? En Vaio (rätt dyr den med) har bättre grafikkort iaf, men du kanske inte gejmar nåt? Jag säger såhär, det spelar ingen större roll vad du köper av följande. Det är en smaksak: Vaio (snygg, stark, kvalité här med) MBP (apple, det räcker som förklaring) och glöm inte Dell . Har haft en sån och de är toppenbra de med ! Just nu sitter jag på en HP NX9420 och vi kan kalla den odjuret. Inte skitsnygg men kraftig. GL med liret och datorköpet Citera
León Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Tro mig. Du vill inte gräva dig djupare in på det där än ni redan är. Kommer bara göra saker sjukt mycket svårare. Var ärlig. Mm, håller med. Är du rädd för att hon ska bli sårad av att du dissar henne, så hitta på någon lögn om att du har en annan brud som betyder mycket för dig (nåja, kan ju ändå känna sig dissad då). Kör på klassikern och säg att du är bög annars. Citera
Late Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Du kan ju fortfarande köra Win XP även ifall det är en Mac du köper. Prisvärd? Trodde du var ute efter det bästa. Plz, du spelar NL1K, sluta bry dig om pengarna. haha skrattade rätt bra efter jag läst zumsars inlägg med brevet som var rätt djupt ändå så kommer sorken..du kan fortfarande köra win xp..hahaha Citera
Dead-Inside Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Komplett har väl något utav de billigaste datorpaketen som finns. http://www.komplett.se/k/cc.aspx?bn=10306 "Home" datorer, två med skärm; http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10309 "Gamer" datorer om du vill kunna lira lite nyare spel på dem också; http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627 Och i annat fall kan du plocka ihop en egen dator och börja med ett uppgraderingspaket, t.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337020 Edit: Eller pratar vi bärbar? Citera
Ernemar Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Det är en väldigt knepig sits du har hamnat i och jag vet ingen smärtfri väg ut ur det men en sak som är säker är att du kan få det jobbigt om du låter henne lägga över för mycket problem på dig. Det är finns en risk att det blir det där klassiska läget då den som kommer till undsättning mer och mer går över till att bli offret själv för att den som är i knipa aldrig tycker att "undsättaren" gör tillräckligt. Citera
invers Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Antar att jag kanske är lite sent ute. Men om det är till nån hjälp så kan jag ju iaf dela med mig av mina tankar angående ditt dilemma. Gillar dock inte att ge nåra "ledande" råd då det ofta kan bli väldigt fel. Hur som helst så tror jag definitivt inte att det är nån bra idé att ställe upp som pojkvän nu när hon säger att hon behöver det, om du själv inte alls har nåra sånna känslor för henne. Nu verkar det ju som att hon är i stort behov av hjälp, hjälp som antagligen inte en pojkvän kan ge. Även om nu en pojkvän kan vara ett stort stöd och göra det lättare att handskas med de problem hon faktiskt har. Om jag var du skulle jag undvika att ge henne ett direkt besked och istället försöka finnas där för henne så ofta som möjligt. Hade jag själv haft en kompis med problem som lett till självmordstankar hade jag inte vågat lämna honom/henne ensam mer än vad som är absolut nödvändigt. Jag varken kan eller vill lämna nått rakt svar på vad som jag tror är "rätt" att göra här. Men om du vill prata mer om detta så har du ju min msn. //ztoobez Citera
invers Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 BTW, Hur kan du inte gilla Requiem för a dream?!!?!? Nu var det väldigt längesen jag såg den så kan inte direkt kommentera olika scener. Ska definitivt kolla på den snart igen så jag kan säga direkt varför den e så jäkla grym. Men den är snudd på briljant Citera
Zumsar Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Tack så mycket alla som har postat, kommit med råd och tips och allt annat, uppskattas VERKLIGEN, jättekul med lite action i dagboken! Lirade en session nu på drygt två timmar och resulterade i +$3.9k, tror inte att det här flytet kommer att hålla i sig men man kan alltid hoppas. Inledde dock sessionen väldigt tungt med förlorad AQ mot JJ all in pre, översetad och 5-outad all in turn inom loppet av 5 första minuterna. Efter den mardrömsinledningen på -$3k flöt allting på fint och jag fick exempelvis floppa nötfärgen och få in pengarna mot nästnöten i en pott på 300bb. Dock var det ett par händer jag blev lite missnöjd över, men då har jag iaf lite att förbättra till nästa gång (råkade till exempel 3-beta en short med 72o och tvingades trycka in kvarvarande marker på 2TQ:oops:). 1/11: +$1.450 2/11: +$750 3/11: +$2.834 4/11: +$370 5/11: - 6/11: -$1.900 7/11: - 8/11: - 9/11: -$382 10/11: +$3.808 11/11: -$1.450 12/11: +$4.026 13/11: - 14/11: -$2.700 15/11: - 16:11: - 17/11: +$500 18/11: +$1.600 19/11: - 20/11: - 21/11: - 22/11: - 23/11: +$4.200 24/11: - 25/11: -$2.000 26/11: - 27/11: 28/11: +$4.500 29/11: +$3900 Totalt: +$19.506 Gillar att vinna sessionens sista hand, vilket idag var den här WeakestLink sitter på stol 1 med $1123.00. BigSpender80 sitter på stol 2 med $1137.00. Ryberg sitter på stol 3 med $734.00. WalterSob sitter på stol 4 med $1020.00. xxTERRORxx sitter på stol 5 med $1149.00. Kaffedopp sitter på stol 6 med $1116.00. BigSpender80 lägger den lilla blinden på $5.00. Ryberg lägger den stora blinden på $10.00. Kaffedopp: Före floppen: WalterSob lägger sig. xxTERRORxx höjer $35.00. Kaffedopp synar $35.00. WeakestLink lägger sig. BigSpender80 lägger sig. Ryberg lägger sig. Floppen xxTERRORxx höjer $66.00. Kaffedopp synar $66.00. Turnkortet xxTERRORxx checkar. Kaffedopp höjer $125.00. xxTERRORxx höjer $320.00. Kaffedopp höjer $890.00. xxTERRORxx lägger sig. Pott - sammandrag: $695.00 går tillbaka till Kaffedopp (ingen syn). Hela potten: $857.00 Kaffedopp vinner $854.00. Husprovision: $3.00 Citera
jozoa Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 ...hur det gick med mig när jag råkade spilla flytande kväve på mig på kemilektionen ()... Jag gjorde något experiment med att doppa en ros i just flytande kväve och sedan kunde man ta upp den och slå den mot ngt hårt så att det gick i tusen bitar. Ska bli rätt intressant att höra hur du lyckades "överleva". Gillar att vinna sessionens sista hand, vilket idag var den här Host host Hit-and-run host... Citera
Late Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Före floppen: WalterSob lägger sig. xxTERRORxx höjer $35.00. Kaffedopp synar $35.00. WeakestLink lägger sig. BigSpender80 lägger sig. Ryberg lägger sig. Floppen xxTERRORxx höjer $66.00. Kaffedopp synar $66.00. Turnkortet xxTERRORxx checkar. Kaffedopp höjer $125.00. xxTERRORxx höjer $320.00. Kaffedopp höjer $890.00. xxTERRORxx lägger sig. Pott - sammandrag: $695.00 går tillbaka till Kaffedopp (ingen syn). Hela potten: $857.00 Kaffedopp vinner $854.00. Husprovision: $3.00 Måste fråga vad du sätter han på när du slår om hans checkraise där? starkt spel Citera
sorkenkk Postad 30 November , 2007 Rapport Postad 30 November , 2007 Jag tycker den 88-handen känns lite kall. Själv spelar jag nog som xxTERRORxx med en stark hand väldigt ofta. Jag tycker att han tar en trevlig linje medans din känns kall som sagt. IMO är 88 lite för dålig för det spelet, speciellt om du vet att han kan checkraisa där ofta. Isf försöker jag nog hellre ta handen till showdown. Skulle gärna vilja höra din tankegång Kaffe. Citera
Zumsar Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Host host Hit-and-run host... Men, alltså, jag menar, eller du vet... ähum... men ibland såå..hmm, FAN! Måste fråga vad du sätter han på när du slår om hans checkraise där?starkt spel Jag tycker den 88-handen känns lite kall. Själv spelar jag nog som xxTERRORxx med en stark hand väldigt ofta. Jag tycker att han tar en trevlig linje medans din känns kall som sagt. IMO är 88 lite för dålig för det spelet, speciellt om du vet att han kan checkraisa där ofta. Isf försöker jag nog hellre ta handen till showdown. Skulle gärna vilja höra din tankegång Kaffe. När jag spelar så kör jag alltid mycket på känsla och när jag spelade handen tänkte jag väl mest bara "vänta nu, det här stämmer inte, något i hans spelstil är inte rikigt som det ska vara, push!". Nu såhär i efterhand har jag kommit på vad det var som inte stämde. Jag fokuserar inte speciellt mycket på min egen hand när jag pushar på turn utan hans. Med vilka händer skulle han köra c/r med på turn? En 9:a tror jag att han skulle fortsätta beta med direkt, färgdraget skulle han troligtvis bara syna med (och om han kör c/r med det så är jag ändå i ledning) samt ett överpar skulle han också förmodligen bara välja linjen c/c. Kvar finns nu alltså bluffen. Jag tror nu inte att han bluffade eftersom han stekte tills han hade ungefär 5 sekunder kvar av betänketiden så jag tror nästan han lade TT-QQ där så min efterhandsanalys är nog inte korrekt. PT har småbråkat lite med mig men ska försöka föra in gårdagens händer igen och lägga upp lite. Nog snackat nu, ska dra igång dagens första session! Kommer nog köra på NL1k 6-max om spelet flyter på. Återkommer senare! Nötlåten till dagens grind (bry er inte om rubriken, vet inte själva låtens namn;-)): http://youtube.com/watch?v=iyUu-8nbd58 Citera
Recommended Posts