Gå till innehåll

Dan Glimnes Pokerhandboken. Har du läst den?

Har du läst D.Glimnes Pokerhandboken?  

157 medlemmar har röstat

1. 1. Har du läst D.Glimnes Pokerhandboken?

• Javisst
      118
    • Nej
      33
    • Öh...vilken, vadå Pokerhandboken.
      6

Recommended Posts

Postad

Jag tycker fortfarande, efter 10 år, att det är den bästa nybörjarpokerboken. Det är den enda boken som är skriven med en massa roliga anekdoter, är mer som en roman än en faktabok.

Postad
Jag tycker fortfarande, efter 10 år, att det är den bästa nybörjarpokerboken. Det är den enda boken som är skriven med en massa roliga anekdoter, är mer som en roman än en faktabok.
Som alla andra blev jag pokerskadad av pokerprogrammen på tv 2002/2003. Köpte Pokerhandboken våren 2003.

-Var den bra?

-Njae, jag tyckte anekdoterna var jobbiga. Det var ju inte därför jag köpte boken.

-Men nu, några tusentals pokerhänder och 10 andra pokerböcker senare, ska jag fan läsa anekdoterna i pokerhandboken igen. Skoj!

Postad

Jag belv i allafall rätt besviken på den jag ville ju lära mig spela poker inte ödsla tid på massa anekdoter.

Postad

För en absolut nybörjare så är det mitt första tips på litteratur om poker. Min första pokerbok och jag tyckte att den gav mig en hel del.

För att sedan gå vidare och utveckla sitt spel så finns bättre litteratur.

Postad

Jag har försökt läsa Slansky, men den och alla räkne exempel i den är helt bortkastat på en nybörjare (åtminstonde för mig)

Jag har även läst hellmuth och ja kanske något lättare för en nybörjare ( eller så har jag lärt mig något)

Men trotts ev fel, tråkiga anekdoter (som man inte behöver läsa!!) Någonstans ska man börja och jag tror att DG är ett utmärkt val.

Om inte annat utökar han fisk beståndet med såna som mig :=)

Till glädje för er pokerspelare. Utan DG skulle Sverige ha avsevärt mindre pokerspelare.

// Crappy

Postad
skit i Glimne o gå på "litle green book" av Phil Gordon. Enda och bästa bok jag läst/behövt, resten får du av erfarenhet.

Tyckte också om den lilla gröna. Gillar verkligen hans sätt att tänka. Sklanskys "therory of poker" skulle man kunna samanfatta på en sida, samt läsa den sidan också. Först kanske.

Tycker fortfarande att det är ett stort void av bra poker-litteratur.

• 2 weeks later...
Postad

Den är inte direkt dålig, men det han gjort är i princip att samla ihop och översätta sånt andra redan skrivit. Inget ont i det, boken fyller sitt syfte. Sen var inte Dan en så väldigt bra pokerspelare när han skrev den, men han kanske har lärt sig, var många år sedan jag lirade mot honom :)

Postad

Min första pokerboksläsning. Jag hade stor behållning av den, som en introduktion till spelet men framförallt för att Glimne är en god skribent och träffsäker historieberättare. Han hanterar ju ett ganska torrt ämne på ett frodigt och illustrativt sätt.