Gå till innehåll

Tips på mikromikro-SNG's?


svinn

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är en nybörjare, började lira holdem i mars i år på SS med 300 insatta SEK. Kunde inget, läste nån guide jag hittade på nätet,reggade mej på PF och började lira CG 0,50/1, PL. Det blev på nån månad ca 800 sek, men jag kände när jag loosade nån hundring att detta(CG) inte var spelet för mej.

 

Tog ut 300 och började spela freerolls på Unibet, har kvar 300sek på SS. Blandade upp med lite SNG, och vips, här kände jag mej mer hemma. Förmodligen för att jag spelade mikromikro, 9+1 cents SNG, pengarna betydde inget. Nu har rullen mha freerolls o SNG’s vuxit från 0 till ca 300$.

 

Känner att jag vill börja söka mig upp i nivå, men är väldigt angelägen om att ta små steg, och jag vill att strukturen ska vara densamma som på microgamings 9+1 cent, dvs 1500 startmarker o 10-minuters blindnivåer.

Har hittils provat iPokers 20+4 cent, där startmarker är 1500 men blindsperioder bara 7 minuter(ogillas…) MEN värre är att avgiften ju är 20% och det känns onödigt…dock har de en vettig trappa att kliva i, 10-20-50cent-1$-2$...

 

Så jag skulle ödmjukast vilja ha lite tips på andra nätverk/clienter med mikromikro-SNG’s motsvarande mina önskemål !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul med några svar, även om kvalitén variear...;-)

Det var ju inte gratis-SNG's jag jagade, jag vill UPP, inte ner i nivå !

Vad det gäller obegränsat med tid så tar det knappast längre tid att lira 9-cents än 9-dollars, men jag gillar inte turbovarianter, är som sagt nybörjare o uppskattar långsammare blindstruktur. Är dock beredd att fortsätta investera tid i att lära mig, och på mikronivå har man råd med att lära sig genom trial&error....

Försökte kolla lite på simbas hemsida men hittar ingen info om SNG-strukturerna. Är det nån som vet så tala om det för mej, får väl maila deras support imorgon annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i samma situation att välja sajt. Spelar sitngo 3-6 $ 6-10 manna och önskar en struktur med blindssteg på 6-8 minuter. Har haft ganska bra framgång på Pokerstars men har blivit rekommenderad att byta till en EU-sajt. Finns det någon som passar mina önskemål samt har bra trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis skriva ungefär samma som Juggler skrev. Vill tillägga att det spelar ingen roll hur långa blindsperioderna om man inte sätter det i samband med hur mycket blindsen ökar varje gång samt till viss del startstack.

 

Varken Full Tilt eller Stars klassas väl som EU-site, så om man vill ha trafik i klass med dessa siter får man nog kolla på Ongame. Dock är strukturen snabbare där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började själv bygga från 0 på Everest för cirka ett år sedan, som någon nämnde har de bord där man kan gå in gratis och vinna riktiga cash men det finns även blodigare (;-)) stakes stakes med 10% rake samt långsam struktur.

 

 

Vill också passa på att ge er som kör sakta men säkert bröm, det kommer att löna sig i längden, det gjorde det iaf för mig.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ert intresse, det har nu fått mej att ladda ner simbas klient, ska testa lite senare ikväll.Läste en hel del positivt om simba här på pokersajts-forumet.

Juggler o Gahlster, jag förstår vad ni menar men jag känner mej definitivt inte bekväm med 5$, trots att jag kan hålla med om att rullen (nästan)tillåter det.

Tänker som sagt ta små steg, men kommer nog inte att stanna lika länge på varje nivå som jag gjort på 9-cent....

Fast hur länge avgörs av hur det går, plussar jag inte stannar jag...har rätt mycket tålamod. Well, ska reka lite om Ongame också, så får vi se sen! Ikväll blir det ett par frirullar på iPoker/Unibet, och kanske en 60-cents MTT !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...