Gå till innehåll

NL50 floppar nötkåk


Recommended Posts

Undrar om två saker i handen. Frågorna finns i HHn. Inte lirat så länge vid bordet så har inte så stor koll på spelarna.

 

** Den Bosch [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- maddog300 sitting in seat 1 with $40.20

- Hero sitting in seat 2 with $44.38

- Awesom_O sitting in seat 3 with $21.40

- AABASSE sitting in seat 4 with $53.26

- Ravageur sitting in seat 5 with $72.62 [Dealer]

 

maddog300 posted the small blind - $0.25

Hero posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Hero: King of Clubs, Jack of Clubs

Awesom_O folded

AABASSE folded

Ravageur raised - $2.00

maddog300 called - $2.00

Hero called - $2.00

 

** Dealing the flop: King of Hearts, King of Diamonds, Jack of Diamonds

maddog300 checked

Hero checked

Ravageur bet - $4.00

maddog300 raised - $8.00

Hero called - $8.00 <- Är detta move rätt?

Ravageur called - $8.00

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

maddog300 checked

Hero checked

Ravageur checked

 

** Dealing the river: Ace of Spades

maddog300 went all-in - $30.45

Hero ??? Vad gör man här, typ den handen man kan tro att fi har är ju AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din floppsyn känns väl OK, men jag avskyr din turncheck. Även ett relativt litet turnbet kommer att få dina motståndare att känna sig comitade på rivern och du kan enkelt få in hela stackarna, du kan även få action av färgdrag som kommer att folda rivern om de missar.

 

På rivern då?

Tror du det finns några händer han kan ha som du slår?

 

Om ja syna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också bet på turn hade varit bra. du behöver ju inte lägga in någon jättesatsning precis, då du redan har din hand klar. bara att hoppas på att nån träffar färg/stege på river, så kan du få bra betalt. sen om han nu har AK så må det hända, sånt får man räkna med. syna och ta smällen isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, valde att checka turn för att kunna få ut mer på river. Vilket kanske i längden är felspelat men som river kom nu så blev det nog mest betalt.

 

Här kommer forsättningen.

 

Hero called - $30.45

Ravageur called - $30.45

maddog300 shows: Jack of Hearts, Ace of Clubs

Hero shows: King of Clubs, Jack of Clubs

Ravageur mucks: Queen of Diamonds, 10 of Spades

Hero wins $118.35 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, valde att checka turn för att kunna få ut mer på river. Vilket kanske i längden är felspelat men som river kom nu så blev det nog mest betalt.

 

Här kommer forsättningen.

 

Hero called - $30.45

Ravageur called - $30.45

maddog300 shows: Jack of Hearts, Ace of Clubs

Hero shows: King of Clubs, Jack of Clubs

Ravageur mucks: Queen of Diamonds, 10 of Spades

Hero wins $118.35 from the main pot

 

det handlar om att bygga pot, en liten bet på turn och dom är commitade på river..:) (ännu mer än dom var nu;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men LALLALOLOLOALL

 

det ar NL50 vi snackar om sa det sitter ju knappt nagra proffs som sonderanalyserar handerna.. dunka naven pa synknappen och skrik halleluja

 

Ja syn är rätt självklart. bara två händer som slår mig. Tänker nog iför många steg. För på den floppen hade jag aldrig, eller iallfall nästan aldrig varit kvar med AJo och pushat rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja syn är rätt självklart. bara två händer som slår mig. Tänker nog iför många steg. För på den floppen hade jag aldrig, eller iallfall nästan aldrig varit kvar med AJo och pushat rivern.

 

Förstår inte vart du vill komma med tråden. Du frågar om självklarheterna, men viftar bort synpunkterna på det som är genuint dåligt spel, d v s din check på turn. När flop-aggressorn checkar framför dig MÅSTE du beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vart du vill komma med tråden. Du frågar om självklarheterna, men viftar bort synpunkterna på det som är genuint dåligt spel, d v s din check på turn. När flop-aggressorn checkar framför dig MÅSTE du beta.

 

kanske är off men varför måste jag betta turn, säg tex att det sett ut enligt följande:

 

* Dealing the turn:

maddog300 checked

Hero bet 15 (halvpot)

 

då menar du att båda två skulle synat min halvpottbet och jag skulle fått ut mer värde från handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är off men varför måste jag betta turn, säg tex att det sett ut enligt följande:

 

* Dealing the turn:

maddog300 checked

Hero bet 15 (halvpot)

 

då menar du att båda två skulle synat min halvpottbet och jag skulle fått ut mer värde från handen?

 

Läste HH:n igen och såg att du faktiskt fick in all deg på river. Alltså hade du inte kunnat spela handen bättre. wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är off men varför måste jag betta turn, säg tex att det sett ut enligt följande:

 

* Dealing the turn:

maddog300 checked

Hero bet 15 (halvpot)

 

då menar du att båda två skulle synat min halvpottbet och jag skulle fått ut mer värde från handen?

 

Därför att du ger en halvhyffsad hand chansen att komma undan en stackning och du ger draghänder möjligheten att missa sitt drag och folda gratis.

 

Att du träffar en perfekt river betyder inte att du spelat turn perfekt.

 

Hur mycket mer tror du att du vunnit om rivern varit :2c: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att du ger en halvhyffsad hand chansen att komma undan en stackning och du ger draghänder möjligheten att missa sitt drag och folda gratis.

 

Att du träffar en perfekt river betyder inte att du spelat turn perfekt.

 

Hur mycket mer tror du att du vunnit om rivern varit :2c: ?

 

Tack, ska betta turn nästa gång, tänkte inte riktigt på att riverkortet var perfekt.

 

Nej ville inte visa vilken fin pott jag vann då visar man inte händer från NL50 ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...