Gå till innehåll

Poker i Jönköping?


karlu

Recommended Posts

Härligt med en sån här tråd, vill inte börja ta tag i att anordna något atm iaf, nyinflyttad och med poliser som föräldrar hehe. Men är det någon som är sugen på att vara med och lira ett homegame här i Jönköping imorgon? Blir imorgon kväll centralt i stan och det är väldigt låga insatser, blir troligtvis bara en turnerning men kanske lite cashgame. Som sagt väldigt låga insatser och ett litet sällskap, ni kan ju skicka ett privmess om ni är intresserade så kan jag dra mer detaljer. Vi brukar spela cirka var tredje helg eller nåt, ett gäng på 19-25 år, hittils är vi 4 personer inför imorrn, brukar vara kring 5-6.

 

*Anmält mig på listan, nick ickash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Det finns ett ställe där det spelas 5/10 cg. Ska dra dit o lira nån kväll snart, lovar att lämna ett omdöme i tråden sen!

 

I övrigt är jag intresserad av att lira om nån annan tar initiativ, cg eller turre spelar ingen roll.

 

menar du klubben bakom gäddan och gåsen så har jag varit regular där, fiskigt som fan emn svårspelat på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Har funderingar på att åka till tallin, tänkte inte spela sm men CG och festa. Ska du flyga från gbg?

 

 

Ah, det blir flyg från Göteborg. Har inte hittat något annnat bra alternativ. Jag vann ett paket så hotell ingick men inte resa, jag vet inte hur stort rummet är men det är ju möjligt att det går å dela på om du är intresserad. Flyget kostar runt 2500:-, tror jag kan fixa polare som kör till flygplatsen och hämtar upp. Skicka privat meddelande om det låter intressant. Tjo!

 

RED: Är det bra CG där? Vad har de för stakes och vad ligger raken på? cap?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha är det någon som har tillgång till någon samlingslokal som man kan hyra/låna. Typ genom sin bostadsrättsförening eller liknande.

 

Annars kan vi köra sån där "extreme poker" nere på Vätterstranden den som förfryser sig sist vinner :-)

Jag kan ordna en föreningslokal på Hisingstorp (jämte Dalvik). Är förresten någon intresserad av att hyra ett billigt pentry med mig i juni och juli för att sommarjobba med poker? Alltså vi har varsin dator och skärm i det lilla "kontoret" och grindar ihop en gemensam rulle som vi delar på i slutet av månaden. Förslagsvis genom sit & go´s. På så sätt blir nätpokern inte så osocial som ju annars är den dystra verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört från en polare att det startat nåt ställe i Huskvarna, med lite Sviten-stuk - nån som vet om det ligger något i detta? PM:a gärna om ni inte vill skriva här.

 

Ja, killen som startat det heter Jean, hade tidigare en klubb ihop med en kille som heter Micke på barnarpsgatan. Känner båda killarna men har inte varit på klubben i huskvarna. Det allmänna snacket runt det är hur som helst att det är en majoritet av pizzapengar, standardraise 8bb och 5 syn.

 

Rake tas 60 kronor/timme/spelare och inget pill i potterna.

 

Klubben ligger ca 100m norr om den andra rondellen (från stan räknat) vid esplanaden. Funderar själv på att dra dit för första gången ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, låter intressant. Vet du vilka nivåer som spelas? Kan vem som helst knacka på, eller måste man vara nån slags medlem?

 

oftast 5/10 men ibland upp till 25/50. tror det finns 3 bord, men är inte säker på den siffran. Vet inte hur det funkar med medlemskap etc, tror knappast det krävs. Men du hittar nog inte dit om du inte kommer med nån som brukar vara där eller liknande. Jag har numret till ägaren, du kan PMa mig så skickar jag det, hälsa från Bergman så löser det sig nog. Annars kan vi ju planera in så vi drar dit tillsammans.

 

Som det funkade på förra klubben, som btw fortfarande finns men utan action, Micke är ganska lack på Jean som gick bakom ryggen på honom och flyttade kundkretsen till huskvarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oftast 5/10 men ibland upp till 25/50. tror det finns 3 bord, men är inte säker på den siffran. Vet inte hur det funkar med medlemskap etc, tror knappast det krävs. Men du hittar nog inte dit om du inte kommer med nån som brukar vara där eller liknande. Jag har numret till ägaren, du kan PMa mig så skickar jag det, hälsa från Bergman så löser det sig nog. Annars kan vi ju planera in så vi drar dit tillsammans.

 

Som det funkade på förra klubben, som btw fortfarande finns men utan action, Micke är ganska lack på Jean som gick bakom ryggen på honom och flyttade kundkretsen till huskvarna.

 

Återkom gärna med hur det var och så vidare:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, låter intressant. Vet du vilka nivåer som spelas? Kan vem som helst knacka på, eller måste man vara nån slags medlem?

 

Normalt sett 5/10, ibland högre. Endast öppet för medlemmar, medlemsskap kostar 200 spänn. Mer än två bord cg har mig veterligt aldrig varit igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...