sturedenstore Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Ja om helt-ok sitter och spelar är det svårt att inte sätta sig. Hur stor rulle är det tänkt att du ska ha innan du tar klivet upp och börjar känna på 10-20? Hehe jag har fått för mig att helt-ok var regular? Har inte funderat allt för mycket på det.. Har ju plockat ut en del pengar från svs och har bara ca 53k på sidan för tillfället. Jag hade ju inte tänkt ta klivet upp förrän jag gått ut skolan och får mer fritid. Dock kommer jag säkert att känna lite på 10/20 när jag får lust och har inga direkt br-krav på det. Men kommer med största sannolikhet att stanna helt på 5/10 i några månader utan att klättra. Citera
KallOödmjukDiva Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 hehe, precis mina tankat angående flytten upp te 10-20. Men efter gymnasiet te sommaren då. Citera
sturedenstore Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 hehe, precis mina tankat angående flytten upp te 10-20. Men efter gymnasiet te sommaren då. Hehe jag tycker att våran plan är fantastisk Lirar du mkt på 5/10? Pma gärna nick om du får lust. Citera
sturedenstore Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Spelat lite nu på kvällen trots att jag känner att huvudet är låååååångt borta.. Spelade kasst och hade dålig tajming och spelade på min absoluta hatnivå 7.5/15.. Inga vidare förutsättningar för ett fint + inte.. Hittade 3k hålet typ direkt när jag floppade set mot högre set och blev misshandlad i omaha 2.5/5. Mitt internet har jävlats och jag har bara kunnat öppna ett fåtal bord i svs, därav alla olika nivåer jag spelade, 2.5/5 texas, 2.5/5 omaha och texas 7.5/15. Jag blev verkligen jättetiltad på svs och spelade därefter.. Lyckades iaf plocka tillbaka det mesta på slutet och slutade på "bara" 750 kr back, men tro mig det känns som en seger. Kommer garanterat inte att spela mera ikväll. Eftersom jag räknade gårdagens spel till februari så ser det ut såhär: 1/2 2714 kr Citera
KallOödmjukDiva Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Lirat 5-10, 7,5-15 nu sen i November, med undantag för början av Januari där jag var nere o harvade på 2,5-5. Men lyckades hitta plusset med 24k för Januari tillslut. Nickar Ace/Duece BTW. Lirade mest Turbo bord förrut men orkar inte med dom längre så har gått över till vanliga bord istället. Lär la mötas. Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 ...och var är du när man behöver dig!?! Spelade en 500+50 turre nyss och åkte som 6:a av 237. Hade behövt ditt stöd! Vi vet ju att du plussar ordentligt i morgon igen! Citera
sturedenstore Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Lirat 5-10, 7,5-15 nu sen i November, med undantag för början av Januari där jag var nere o harvade på 2,5-5. Men lyckades hitta plusset med 24k för Januari tillslut. Nickar Ace/Duece BTW. Lirade mest Turbo bord förrut men orkar inte med dom längre så har gått över till vanliga bord istället. Lär la mötas. Jasså, det är du som är Ace/Deuce! Då har vi ju mötts ett par gånger redan om jag inte minns fel ...och var är du när man behöver dig!?! Spelade en 500+50 turre nyss och åkte som 6:a av 237. Hade behövt ditt stöd! Vi vet ju att du plussar ordentligt i morgon igen! Hahah du går ju fram som en ångvält i alla turrar du får för dig att lira Du skulle kommit in här och skrivit en rad så hade du haft fullt stöd i railen, nu såg du ju hur det gick Grattis hur som helst, måste blivit en ganska bra peng ändå? 5k typ? Hehe man får ju hoppas på det Känner mig iaf ganska så utvilad idag så det ska nog inte vara något problem med koncentrationen iaf. Nu gäller det bara att jag läser ut körkortsboken på dagen så ska nog karman göra sitt också Citera
heltoker Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 hehe sorry för att ja ringde dig mitt i natten ;P Citera
sturedenstore Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 hehe sorry för att ja ringde dig mitt i natten ;P Att ringa hem var lite onödigt kanske Hade ni kul annars? Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Hahah du går ju fram som en ångvält i alla turrar du får för dig att lira Du skulle kommit in här och skrivit en rad så hade du haft fullt stöd i railen, nu såg du ju hur det gick Grattis hur som helst, måste blivit en ganska bra peng ändå? 5k typ? Hehe man får ju hoppas på det Känner mig iaf ganska så utvilad idag så det ska nog inte vara något problem med koncentrationen iaf. Nu gäller det bara att jag läser ut körkortsboken på dagen så ska nog karman göra sitt också Haha. Har spelat 6 turrar nu: En live - delad 1:a. 5 på nätet - 1-60-90-303-6. Så visst ska jag väl vara nöjd, men ångväl är väl att ta i Japp det blev 5.9k. När turren började kollade jag i prislistan och tänkte att 6:a måste jag minst komma för att vara nöjd - skulle förstås tänkt 1:a Det känns som jag borde klarat att komma 3:a (låg 3:a när jag åte ur på en tveksam hand), vilket hade gett 13k. Har iaf vunnit ~34k på ~2k i inköp. Ja, koncentrationen är det som är viktigast tycker jag. Om man bara koncentrerar sig känns det som man ganska enkelt kan vinna i längden på 5/10. Jag har skottat ett par korta sessioner på 7.5/15 och 10/20 och backat typ 8k där Men jag har spelat dåligt. Blir helt plötsligt väldigt orolig för att bli utspelad och gör många tveksamma syner. Ska nog testa lite till på 10/20 och bara köra 1 bord. Lycka till ikväll då, och jag tänker inte sätta mig vid något av dina bord ikväll heller... Citera
sturedenstore Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Haha zed om dom turreresultaten inte är att gå fram som en ångvält så vet jag inte hur dom ska se ut Håller helt med om det där med koncentrationen.. Det måste jag bli bättre på, att inte sätta mig när jag är ofokuserad och trött dvs. Det kostar mig alltid pengar.. Säger detsamma om ikväll, är nog lika bra att vi lämnar varandra ifred på borden Spelade lite nu på dagen och jag verkar ha kommit in i en lite kass trend.. Börjat nästan varje session den senaste tiden med att hitta ett ganska rejält hål.. Idag var det på ca 1500, hittills har jag iaf inte tappat fattningen och lyckats spela tillbaka det mesta, så även idag. Slutade nu ca 300 back. Vet inte riktigt vad det beror på men det ska jag nog lista ut tids nog, allt som allt så spelade jag ganska så stabilt och spelade bara en pott kasst, det var också den som kostade en del. Nu är det cirkus 200 sidor kvar i körkortsboken att kriga sig igenom innan det blir aktuellt med mera pokah. Citera
Kees123 Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Blir helt plötsligt väldigt orolig för att bli utspelad och gör många tveksamma syner. Hehe, det där är sjukt träffande när man går upp i nivå. Man får något slags mindervärdskomplex som gör att man vägrar låta (som man tror) sig bluffas av någon man anser vara kompetent. Man spelar värre än en ultrafisk bara för att visa regs hur kompetent man är... Citera
mr-flow Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 på tal om skottar snacket. Min kompis satte in 7000 på svs. satte sig ner med allt på 25/50 spela upp till 27000. cashar ut 14000 nu typ det kallar iaf jag skott! Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Såg att du är inne och lirar nu. Jag spelar Långlördag och funderar på att köra en 500+50 parallellt sen som börjar vid 22.00. Så antingen hoppar du på den vid 22.00, eller får du ge lite support om jag kommer ITM på nån Men det är låååååååång väg dit just nu.... Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Hehe, det där är sjukt träffande när man går upp i nivå. Man får något slags mindervärdskomplex som gör att man vägrar låta (som man tror) sig bluffas av någon man anser vara kompetent. Man spelar värre än en ultrafisk bara för att visa regs hur kompetent man är... xakt så är det tyvärr... Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Du behöver ju inte bry dig om 500+50 turren - åkte som 164 av 173! TT vs AK. Citera
sturedenstore Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 på tal om skottar snacket. Min kompis satte in 7000 på svs. satte sig ner med allt på 25/50 spela upp till 27000. cashar ut 14000 nu typ det kallar iaf jag skott! Haha ja det var inte illa! Det är ett sånt skott jag är ute efter nån gång under månaden Såg att du är inne och lirar nu. Jag spelar Långlördag och funderar på att köra en 500+50 parallellt sen som börjar vid 22.00. Så antingen hoppar du på den vid 22.00, eller får du ge lite support om jag kommer ITM på nån Men det är låååååååång väg dit just nu.... Haha nu får alla små fiskar på svs se upp Jag valde att inte lira några turrar idag eftersom detta utan tvekan är en av mina kallaste nånsin.. Men jag kollar till dig lite senare på finalbordet i långlördag Citera
sturedenstore Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Mitt spel idag kan beskrivas ungefär såhär: Jag hade nog aldrig varit så kortkall som idag och plockat skräp som K2 absolut hela dagen. Då och då fick jag ju en spelbar hand som ett lågt pocket, floppade ett set som inte fick action. Jag bluffade när jag borde checkat och checkade när jag borde bluffat. Jag tog i stort sett alla felbeslut som gick att ta men på något märkligt sett så höll jag mig flytande. Jag pendlade mellan 3k hålet och +- hela dagen. Det såg ut ungefär som följande, jag spelar ganska bra och stabilt trots mina patetiska kort och hittar en helt del småpotter och kämpar mig saakta men säkert mot +- strecket. När jag äntligen når dit så kommer genast en riggad hand som knuffar ner mig i hålet igen och så samma visa hela tiden. Jag bestämmer mig i slutet av sessionen för att ta upp PT och kolla hur jag ligger till, jag gissar på jättebacket. Nu är det så att svenskaspel har en ovana att krångla lite och borden fryser under ungefär en hand när jag öppnar PT och converter. Som vanligt så fryser borden under några korta sekunder och när det återigen fungerar så har jag tajmat ut på alla. Och här är det roliga och pricken över i med den här sessionen. På ett av borden hade jag tajmat ut med AA - Jahapp tänkte jag det var ju en spottloska i ansiktet. Sen ser jag till min förvåning att jag tajmat ur med KK på ett annat bord där också kungen kom på floppen.. Den här lilla incidenten tycker jag sammanfattar dagen otroligt väl då hela dagen har känts lite som ett hån mot mig som pokerspelare. Jaja nu har jag gnällt färdigt, resultatet blev inte så fruktansvärt som det kanske låter utan "bara" 1128 kr back. Världen går inte under, men det är verkligen dagar som denna som får mig att fundera över varför man inte skaffar sig ett riktigt jobb istället. Nu ska jag titta på Gudfadern och grubbla över hur det kunde gå så snett idag. Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Låter inget vidare det där, och jag vet hur det är - det händer ju trots allt ibland. Bara man vet att man inte spelat dåligt tycker jag det "okej", det är värre om man vet att man donkspelat bort x antal tusen... Det händer tyvärr mig ibland det också... Citera
_zed_ Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Så var långlörda'n över - 75/368. Det är ju cg man ska spela ju.... Citera
sturedenstore Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Jag är väldigt förvånad över att du inte klonkade zed, hade förväntat mig mer av dig hehe Kul sätt jag avslutar kvällen på, insåg att jag hade gjort ett litet räknefel tidigare och är ca 2k back, inte 1k Gonatt.. Citera
JagGårGul Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Kul sätt jag avslutar kvällen på, insåg att jag hade gjort ett litet räknefel tidigare och är ca 2k back, inte 1k Gonatt.. De var ingen trvlig gonatt puss !!! Citera
sturedenstore Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 De var ingen trvlig gonatt puss !!! Hehe verkligen inte Citera
sturedenstore Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Vaknade precis och tog en jättekort session bara för att se vad som skulle hända. Och voila nu var det helt plötsligt lätt att spela poker igen, 2459 kr upp på 190 händer.. Poker är bra märkligt... Citera
_zed_ Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Jag är väldigt förvånad över att du inte klonkade zed, hade förväntat mig mer av dig hehe Kul sätt jag avslutar kvällen på, insåg att jag hade gjort ett litet räknefel tidigare och är ca 2k back, inte 1k Gonatt.. Ja, jag vet att det är riktigt dåligt... är bara en maskerad fisk... känns ju som lite bortkastade timmar när man spelar turrar och inte hamnar itm. Satte mig och förlorade några hundralappar på 7.5/15 sen också, så jag hamnade också på minus, ~1.5k. Var ingen bra lördag igår, vi får komma igen ikväll... Citera
Recommended Posts