Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara spelat 7k händer där, men inge värde alls! Kan inte rekomendera någon att gå dit.. Finns många andra siter med mycke mycke bättre värde!

 

:shock: :shock: :shock:

 

Jag spelade där under 1½ månad, ca 13k händer... och då fanns det iaf fisk :-D Jag hade ca 25-30BB/100 eller nåt sånt där.

 

Mycket nya spelare hela tiden som köper in sig för ~50BB och överspelar sina händer. Efter 10k händer kunde man fortfarande hitta många bord där man inte kände igen några namn.

 

Har nu gått upp till 5/10 där det också finns fisk, men betydligt färre och större andel regulars. Nästan alltid 1-2 regulars per bord.

 

Det är iaf mina intryck av dessa nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du spelet är på 5-10 Sture?

 

Spelade en session igår och jag tyckte det var beeetydligt mer värde på 5-10 än 2,5-5.

Detta var ändå på eftermiddagen runt 16.00. Spelare kom in med 200-700 kr och spelade hej vilt. Den enda bra spelaren som fanns på bordet var Jerico i princip , resten betalade av en 400 kr på endast topppar. Är det standard eller hittade jag jordens fiskbord?

 

På något sätt så får jag ändå känslan att majoriteten av nybörjarna , som en flerbarns-far med familj och jobb som spelar lite på helgerna sätter sig på 5-10 med en lax och lattjar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara spelat 7k händer där, men inge värde alls! Kan inte rekomendera någon att gå dit.. Finns många andra siter med mycke mycke bättre värde!

 

Var? Snälla säg var du hittar bättre värde!?

 

Inget värde alls, kanske om man spelar med postitlapp för korten och en 6a jäger var femte minut, annars brukar jag kunna hitta värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du spelet är på 5-10 Sture?

 

Spelade en session igår och jag tyckte det var beeetydligt mer värde på 5-10 än 2,5-5.

Detta var ändå på eftermiddagen runt 16.00. Spelare kom in med 200-700 kr och spelade hej vilt. Den enda bra spelaren som fanns på bordet var Jerico i princip , resten betalade av en 400 kr på endast topppar. Är det standard eller hittade jag jordens fiskbord?

 

På något sätt så får jag ändå känslan att majoriteten av nybörjarna , som en flerbarns-far med familj och jobb som spelar lite på helgerna sätter sig på 5-10 med en lax och lattjar lite.

 

Finns säkert en hel del massa fisk på 5/10 också, men kollar man flop% så är det aldrig problem att hitta 7-8 bord på 2.5/5 med 60-65% medan du får gå på limitborden på 5/10 för att hitta sådana siffror..

 

Härmed inte sagt att man är fisk bara för att man är lös och slaskig, de halvtighta fiskarna brukar ofta vara de absolut sämsta men man kan ändå ana på en höft hur mkt sämre spelet är på 2.5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session igår och jag tyckte det var beeetydligt mer värde på 5-10 än 2,5-5.

Detta var ändå på eftermiddagen runt 16.00. Spelare kom in med 200-700 kr och spelade hej vilt. Den enda bra spelaren som fanns på bordet var Jerico i princip , resten betalade av en 400 kr på endast topppar. Är det standard eller hittade jag jordens fiskbord?

 

Jag spelde min första dagtids-session på 5/10 igår vid 14-tiden och kan bekräfta att det var mycket fisk, betydligt mer än på kvällarna. Det kanske är som Ängeln gissade när jag sa det - att grindarna inte hade vaknat vid den tiden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns säkert en hel del massa fisk på 5/10 också, men kollar man flop% så är det aldrig problem att hitta 7-8 bord på 2.5/5 med 60-65% medan du får gå på limitborden på 5/10 för att hitta sådana siffror..

 

Härmed inte sagt att man är fisk bara för att man är lös och slaskig, de halvtighta fiskarna brukar ofta vara de absolut sämsta men man kan ändå ana på en höft hur mkt sämre spelet är på 2.5/5.

 

Håller med helt och fullt. Sen är det bara att fundera på om man kan hålla dubbelt så hög BB/100 på 2.5/5 som på 5/10. Jag tror inte jag gör det och därför tjänar på att spela 5/10, men det får väl tiden utvisa om man har rätt. Det kanske inte dröjer så länge innan man kommer tillbaka till 2.5/5 igen :-D

 

Vill man heller inte stanna på 2.5/5 för evigt utan har ambitionen att gå upp i nivå blir man ju helt enkelt tvungen att ta steget och försöka någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara spelat 7k händer där, men inge värde alls! Kan inte rekomendera någon att gå dit.. Finns många andra siter med mycke mycke bättre värde!

 

:shock: :shock:

 

Värde finns det absolut, men kan tänka mig att du kan ha missat det lite om du bara spelat 7k händer på nivån. Om du vet nån sida med bättre värde så får du gärna dela med dig :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktet går att just 2.5/5 har en sällsynt fiskanrikning. Sture, bekräfta/dementera?

 

Jag tror inte att just 2.5/5 skulle vara speciell på det sättet.. Jag tror mer att det är svenska spel överlag som har väldigt mycket fisk. Min uppfattning av 2.5/5 är att det tillkommer väldigt mycket nya namn hela tiden vilket bidrar till "fiskryktet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock:

 

Jag spelade där under 1½ månad, ca 13k händer... och då fanns det iaf fisk :-D Jag hade ca 25-30BB/100 eller nåt sånt där.

 

Mycket nya spelare hela tiden som köper in sig för ~50BB och överspelar sina händer. Efter 10k händer kunde man fortfarande hitta många bord där man inte kände igen några namn.

 

Har nu gått upp till 5/10 där det också finns fisk, men betydligt färre och större andel regulars. Nästan alltid 1-2 regulars per bord.

 

Det är iaf mina intryck av dessa nivåer...

 

Hur tycker du spelet är på 5-10 Sture?

 

Spelade en session igår och jag tyckte det var beeetydligt mer värde på 5-10 än 2,5-5.

Detta var ändå på eftermiddagen runt 16.00. Spelare kom in med 200-700 kr och spelade hej vilt. Den enda bra spelaren som fanns på bordet var Jerico i princip , resten betalade av en 400 kr på endast topppar. Är det standard eller hittade jag jordens fiskbord?

 

På något sätt så får jag ändå känslan att majoriteten av nybörjarna , som en flerbarns-far med familj och jobb som spelar lite på helgerna sätter sig på 5-10 med en lax och lattjar lite.

 

 

Håller med om vad Zed skriver..

 

Värdet på 5/10 känns som du säger bättre än på 2.5/5 och jag tror det är precis som du säger. Det är fler "Hobbyspelare" som sätter sig för att leka med en tusing på 5/10 än på 2.5/5 helt enkelt. Och det positiva med det är ju istället för att brottas med ganska duktiga grinders som köper in fullt på 2.5/5 så kan man spela mot skitdåliga spelare med lika mycket pengar på 5/10. Det finns helt enkelt mer pengar att vinna från fiskarna.

 

Sen är det som zed säger nästan alltid 1-2 grinders på varje bord eftersom det inte finns lika mycket bord igång. Personligen vet jag inte om det är så negativt.. Om man tar pengar mot fiskarna som aldrig släpper sina bottenpar så kan man göra lite mer moves mot de bättre spelarna som faktiskt kan släppa en hand. Om man hittar en bra kombination och kan skilja de bra spelarna från de dåliga så tror jag att man kan tjäna riktigt bra med pengar på 5/10.

 

Längtar tills på fredag då man verkligen får se hur fiskigt 5/10 kan vara ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var? Snälla säg var du hittar bättre värde!?

 

Inget värde alls, kanske om man spelar med postitlapp för korten och en 6a jäger var femte minut, annars brukar jag kunna hitta värde.

 

Ändrade mitt inlägg.. Hoppas det blir lättare för er nu!:lol:

 

Trodde ironin va lättläst men ber om ursäkt..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så måste jag säga att man blev lite varm när man kom hem och såg att det faktiskt var lite liv i dagboken! Stort + till alla er forumiter :-)

 

Angående spel osv så vet jag inte hur det blir idag faktiskt.. Lillasystern fyller 7 år idag och det kommer vara födelsedagsmiddag och dylikt ikväll. Dessutom är jag heeelt slut i skallen efter dagens skoldag som bestod av ett prov pluss en redovisning. Och när man är trött i skallen är det sällan bra att spela poker. Om jag inte kvicknar till framåt kvällen så blir det nog ganska sparsamt med spel idag om ens något alls.

 

Har lite plugg också tills imorrn. Ska hålla ett informativt tal på några minuter, inget som besvärar mig direkt då jag tycker det är lätt att snacka inför folk. Dessutom ska jag lämna in en krönika jag skrivit. Jag måste faktiskt däga att det var bland det roligaste jag gjort i skolväg :-P. Man kan ju skriva om precis vad som helst, man kan använda vardagligt språk, svordomar och vara allmänt dryg och otrevlig. Vad kan vara roligare än det liksom? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så måste jag säga att man blev lite varm när man kom hem och såg att det faktiskt var lite liv i dagboken! Stort + till alla er forumiter :-)

 

jag har visserligen inte gjort nån djupdykning i denna DB ännu så länge, men so far så känns det som en mkt trevlig o bra DB, så det är väl inte så konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ljög igen och spelade en kort session till efter maten och det var ett klokt beslut, iaf för plånboken :mrgreen: Dock är jag väääääldigt missnöjd med mitt eget spel idag.. Har inte alls varit fokuserad och gjort några jättestora misstag som jag vanligtvis inte skulle göra.. Jag är väldigt nöjd med plusset idag faktiskt.

 

Lirade 2st 5/10 och 2st 2.5/5

 

Hämtade tillbaka 500 backet och vände det till ca 1000 pluss och rullen är för första gången över 40k vilket känns väldigt stort ;-)

 

Jag känner mig otroligt nog redan ganska så bekväm på 5/10 och det är där jag har plussat de senaste dagarna.

 

Borde varit mer pluss idag, men jag satte mig verkligen i skiten handen innan maten, tänkte posta den här och bli lite sågad. Jag tänkte nånting i stil med att jag var lite rädd för JJ-AJ och ville testa hur stark han egentligen var genom att höja floppen, om han ställde så skulle jag förmodligen folda. Det låt också ruter ute som jag inte ville ge gratis drag till. När damen kommer på turn så slår jag väl absolut ingenting? Fi i handen verkar vara regular eftersom han köper in fullt och jag sett han på borden tidigare, dock aldrig spelat med han.

 

Ge mig gärna råd hur jag bör spela :-)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1168.06)

UTG ($1532.61)

MP ($758.91)

Hero ($2836.67)

SB ($144.38)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, Kdiamond.gif.

UTG raises to $40, 1 fold, Hero raises to $130, 2 folds, UTG calls $90.

 

Flop: ($275) Jdiamond.gif, 2diamond.gif, Aclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $160, UTG raises to $320, Hero raises to $820, UTG calls $500.

 

Turn: ($1915) Qclub.gif(2 players)

UTG calls $582.61 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $2497.61

 

Results in white below:

No showdown. UTG wins $2497.61.

 

 

Fråga mig inte ens varför i helvete jag checkar river.. Är nog månadens sämsta spel och jag missade garanterat 300 kr där..

 

 

***** Hand History for Game 519202792 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Nov 28, 18:00:26 ET 2007

Table Eva 28 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Luchiano ( $2010 )

Seat 2: AK-4747 ( $921.29 )

Seat 3: Propax ( $626.32 )

Seat 4: Kynhackel ( $1983.42 )

Seat 5: Burgendy ( $2146.52 )

Kynhackel posts small blind [$5].

Burgendy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Kc::As: ]

Luchiano calls [$10].

AK-4747 calls [$10].

Propax calls [$10].

Kynhackel folds.

Burgendy raises [$70].

Luchiano folds.

AK-4747 calls [$70].

Propax calls [$70].

** Dealing Flop ** [ :2c:, :9s:, :Kh: ]

Burgendy bets [$170].

AK-4747 calls [$170].

Propax folds.

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

Burgendy bets [$370].

AK-4747 calls [$370].

** Dealing River ** [ :Ad: ]

Burgendy checks. NIOFANFOABGOÖABGÖAOIBGÖAOGIBOÖAIGBAOÖIB

AK-4747 checks.

Burgendy shows [ :Kc:, :As: ] two pairs, aces and kings.

Burgendy wins $1320 from the main pot with two pair

 

Den här handen läste jag perfekt och är mkt nöjd med hur jag lirade den, någon som tar annan linje?

 

 

***** Hand History for Game 519204652 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Nov 28, 18:01:50 ET 2007

Table Eva 28 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Luchiano ( $2000 )

Seat 2: AK-4747 ( $301.29 )

Seat 3: Propax ( $546.32 )

Seat 4: Kynhackel ( $1978.42 )

Seat 5: Burgendy ( $2846.52 )

Burgendy posts small blind [$5].

Luchiano posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Jd::Ad: ]

AK-4747 raises [$40].

Propax calls [$40].

Kynhackel folds.

Burgendy calls [$35].

Luchiano folds.

** Dealing Flop ** [ :Jh:, :3c:, :3h: ]

Burgendy checks.

AK-4747 bets [$60].

Propax raises [$130].

Burgendy raises [$410].

AK-4747 folds.

Propax calls [$280].

** Dealing Turn ** [ :6s: ]

Burgendy bets [$100].

Propax is all-In.

** Dealing River ** [ :3d: ]

Propax shows [ :5h:, :8h: ] three of a kind, threes.

Burgendy shows [ :Jd:, :Ad: ] a full house, threes full of jacks.

Burgendy wins $3.68 from side pot#1 with a full house, threes full of jacks.

Burgendy wins $1187.64 from the main pot with a full house, threes full of jacks.

Game#519206296 starts.

#Game No : 519206296

 

Är jag vek som foldar här? Fi verkar vara ganska duktig/reg på nivån. Finns ju inte så många drag ute (jag tror inte han spelar t.ex 89 så) så brädan känns ganska torr.. Kan han spela nåt annat än set såhär?

 

 

***** Hand History for Game 519096222 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Nov 28, 16:25:07 ET 2007

Table Eva 33 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: c_hellmuth ( $1448.89 )

Seat 2: Burgendy ( $1997.88 )

Seat 3: hagi 9 ( $686.21 )

Seat 4: Hörvik ( $374.49 )

Seat 5: Borj17 ( $1935.03 )

Borj17 posts small blind [$5].

c_hellmuth posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Burgendy [ :Jh::Js: ]

Burgendy raises [$40].

hagi 9 calls [$40].

Hörvik folds.

Borj17 calls [$35].

c_hellmuth calls [$30].

** Dealing Flop ** [ :7d:, :Tc:, :4h: ]

Borj17 checks.

c_hellmuth checks.

Burgendy bets [$120].

hagi 9 calls [$120].

Borj17 raises [$280].

c_hellmuth folds.

Burgendy folds.

hagi 9 folds.

Borj17 does not show cards.

Borj17 wins $667.01

Game#519097332 starts.

#Game No : 519097332

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser väl bra ut det där :-) Jag hade spelat ungefär samma, typ så här:

 

1 - AK: Hade synat flopp. Fold mot bet turn när Q kommer.

2 - AK: Bet river.

3 - AJ: Hade nog bara synat flopp, men iom att de båda är shorta kan man ju ställa.

4 - JJ: Jag tror att han kan höja med annat än set här, men fold är väl inte fel. Alternativt syn, och hoppas att han checkar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja, jag gjorde samma igår - stängde ena bordet, och hade 1 hand kvar tills jag var BB på andra, så sista handen innan jag skulle stänga ner. Jag låg +1100 på 194 händer, och hoppades nästan att jag skulle få nån skit som jag kunde slänga :-D Jag fick QQ... en syn efter mig och 4JTr på floppen. Jag bet, han syn. Turn 7. Jag bet, han syn. Började ana ugglor... :-) River K. Jag check, han bet ca 40% - och jag synar hans 98... tappade 440 kr. Varför var jag tvungen att spela sista handen!?!? :evil::-D Får väl vara nöjd med sessionen iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...