Gå till innehåll

Bootliner / sveadansken kommer snart klonka, jag har sparat upp till det!


Bootliner

Recommended Posts

  • Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag plus 0,33 dollar. Jäkla lol alltså.. haha, inne i en dålig period, men inte tillräckligt dålig för att bli tiltad o skrika loss i min tråd. :) Något jag märkt nu när jag lirat lite fler är att jag har mycket högre ROI på 30-manna Sitngos än på 10manna. STOR skillnad alltså. Har väl hittills bara spelat ca 200 sitngos som jag registrerat. Antar att detta bara kan skyllas variansen, eller kan man hitta nån annan förklaring på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har knappt hunnit lira idag, blev 3 st Sitngos nu på kvällen, 2 10manna o en 30manna. Vann den ena 10manna. Den andra blev jag utdragen på semibubblan av nåt jag redan förträngt och i 30mannan gick jag in som CL ITM men lyckades åka ut först. Plus typ 35 dollar för dagen alltså, känns som en jävla förlust när man har en kille som raisar VARJE hand o jag till slut hittar AJ efter inte haft en hand på typ 7 rundor, reraisar honom så de i princip e all in han ställer o jag synar motviligt. Han visar upp AQ o som om jag nån gång i mitt liv skulle träffa en knekt där. gör jag det kommer iofs K och T på river så det spelar ju ändå ingen roll. :) Jag hade försökt steala EN gång på dessa rundor med skräp o blir självklart minihöjd, foldar direkt. Fan va de e kiligt me poker ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, påminn mig en gång för alla att jag aldrig ska spela billiga turneringar med mestadels idioter...

 

Seat 1: fyrfytr44 ($1,500 in chips)

Seat 2: faxe1977 ($1,370 in chips)

Seat 3: ligat ($2,355 in chips)

Seat 4: atta01 ($1,050 in chips)

Seat 5: storm911w ($1,500 in chips)

Seat 6: innkeeper56 ($1,465 in chips)

Seat 7: winne57 ($1,710 in chips)

Seat 8: mic1898 ($2,440 in chips)

Seat 9: Bootliners ($1,420 in chips)

Seat 10: GamarraFCP ($1,290 in chips)

ANTES/BLINDS

mic1898 posts blind ($25), Bootliners posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

GamarraFCP folds, fyrfytr44 bets $100, faxe1977 folds, ligat calls $100, atta01 calls $100, storm911w folds, innkeeper56 calls $100, winne57 calls $100, mic1898 calls $75, Bootliners bets $1,370 and is all-in, fyrfytr44 folds, ligat calls $1,320, atta01 folds, innkeeper56 folds, winne57 bets $1,610 and is all-in, mic1898 folds, ligat calls $290.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,7 of Clubs,6 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,7 of Clubs,6 of Spades,8 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,7 of Clubs,6 of Spades,8 of Spades,9 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

winne57 shows [ Queen of Clubs,5 of Clubs ]

Bootliners shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

ligat shows [ 8 of Diamonds,TD ]

ligat wins $580, ligat wins $4,660.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så jävla seriöst trött på detta nu. Det är sån sjuk motrigg så det finns inte. Vann visserligen en av 6 spelade sitngos idag. De andra åker jag ut på de mest fula sätt. En när jag höjer rätt bra med AK UTG och bestämmer mig att gå hela vägen oavsett flopp. Får en syn av en mellanstack precis efter mig. Floppen kommer 555, jag betar han synar. Ställer på turn som inte heller gett mig något. Tänker att jag nog har outs o jag hade som sagt att bestämt gå hela vägen. Han väntar ett tag innan han synar med A5off.Seriöst?

Annan höjer jag också med AK för halva min stack då blindsen vart rätt höga. BB synar. Floppen kommer K48 3 hjärter. Han går all in o jag blixtsynar. Han visar upp J9off, men med ett hjärter, något som jag inte har. Stänger i stort sett ner fönstret direkt innan jag sett turn då jag vet det kommer hjärter. Och ja, det gör det. Så här är det heeela tiden verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter....

 

ANTES/BLINDS

romanhager posts blind ($100), ozy92 posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

swesob folds, petitgouda1 folds, Bootliners bets $450, thch06ac folds, romanhager calls $350, ozy92 folds.

 

FLOP [board cards: King of Hearts,4 of Spades,King of Spades ]

romanhager checks, Bootliners checks.

 

TURN [board cards: King of Hearts,4 of Spades,King of Spades,2 of Hearts ]

romanhager bets $400, Bootliners calls $400.

 

RIVER [board cards: King of Hearts,4 of Spades,King of Spades,2 of Hearts,4 of Diamonds ]

romanhager bets $400, Bootliners calls $400.

 

SHOWDOWN

romanhager shows [ Ace of Hearts,King of Clubs ]

Bootliners mucks cards [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

romanhager wins $2,700.

 

Kan inte NÅN ge mig nån uppmuntrande kommentar? :(

 

Min check på floppen, den är dum antar jag? Och syn syn dåligt också? Han beta så himla konstigt bara så trodde inte han hade kungen, trodde han hade ett mellan-PP. FAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: Bootliners ($1,455 in chips)

Seat 3: TomppaJones ($2,358 in chips)

Seat 6: angel3511 ($2,447 in chips)

Seat 7: Keimo5 ($1,390 in chips)

Seat 8: 1982isabel ($4,575 in chips)

Seat 9: sandorf35 ($2,775 in chips)

ANTES/BLINDS

angel3511 posts blind ($75), Keimo5 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

1982isabel folds, sandorf35 bets $400, Bootliners bets $1,455 and is all-in, TomppaJones folds, angel3511 folds, Keimo5 folds, sandorf35 calls $1,055.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,TS,King of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Spades,TS,King of Spades,5 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,TS,King of Spades,5 of Spades,Jack of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Jack of Hearts,Ace of Hearts ]

sandorf35 shows [ 3 of Spades,3 of Hearts ]

sandorf35 wins $3,135.

 

 

 

Okej, detta är ingen bad beat på något sätt, det är exakt 50/50 pre. Det roliga är att han instasynar med 33. Verkligen instasyn. Jag har vart sjukt tajt (då jag heller inte fått några kort, förutom AA och KK varsin gång då alla la sig fram till mig båda gångerna i BB...). Det är bara känslan av det att han instasynar och inte överhuvudtaget märkt av mitt spel. FAN. nu tror jag snart jag lämnar sitngos medans jag fortfarande har positiv ROI..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: wauzi2002 ($2,990 in chips)

Seat 3: Bootliners ($1,235 in chips)

Seat 4: colossos07 ($2,070 in chips)

Seat 5: ochoky ($1,738 in chips)

Seat 6: Bad_river1 ($640 in chips)

Seat 8: thisisme ($510 in chips)

Seat 9: Lurkki89 ($1,833 in chips)

Seat 10: hyna ($1,129 in chips)

ANTES/BLINDS

Bootliners posts blind ($50), colossos07 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

ochoky folds, Bad_river1 folds, thisisme folds, Lurkki89 folds, hyna bets $1,129 and is all-in, wauzi2002 folds, Bootliners calls $1,079, colossos07 folds.

 

FLOP [board cards: King of Diamonds,3 of Clubs,6 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: King of Diamonds,3 of Clubs,6 of Spades,Queen of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: King of Diamonds,3 of Clubs,6 of Spades,Queen of Spades,8 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

hyna shows [ Queen of Hearts,2 of Hearts ]

Bootliners shows [ 9 of Diamonds,9 of Hearts ]

hyna wins $2,358.

SUMMARY

Dealer:

Pot: $2,358

wauzi2002, loses $0

Bootliners, loses $1,129

colossos07, loses $100

ochoky, loses $0

Bad_river1, loses $0

thisisme, loses $0

Lurkki89, loses $0

hyna, bets $1,129, collects $2,358, net $1,229

 

 

 

Detta direkt efter på annat bord. Jag vet att killen är på totaltilt efter att loosat förra handen och dessa nior liknar AA för mig. När jag ser floppen får jag en konstig känsla, va ska de stå? Nä tänkte väl inte det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej du! Tackar för tipset! Ångrade mig så snabbt jag klickat på knappen att jag döpt den till det.. Men sen när jag försökte ändra så insåg jag att jag inte hade nån aning om hur man byter? Någon som vet?

 

gladiatorn> Gör du det numera också? Vad nickar du i s f?

 

Redigera inlägg > Avancerat

 

Nej spelar inte där längre. Clearade en bonus och bytte. Gillar inte alls klienten. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, jag har nog aldrig känt mig mer tiltad. Åkte ut på bubblan i i stort sett ALLA sitngos jag spelat idag. TROTS att det fanns flera shortstackar och jag bara borde glidit in i ITM. Men självklart blir alla mina superhänder utdragna VARENDA JÄVLA GÅNG!!!!!!! Däremot dubblar de andra stackaran mer än gärna upp alla shortstacks (förutom mig såklart när jag blivit shortstack). Det är som ALLA på de JÄVÄÖDSGJLÖG JÄVLA HELVETESborden spelar mot mig. Låter som jag abra lipar, men herrejävlars gud om nån fick se hur det gick till alltså! BALLE BALLE verkligen! Det är fan vidrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt... körde en MTT precis. Först nivån, har QT i BB. Får se floppen gratis. Floppen kommer QT3, får en kille all in på floppen han har limpat med KK. Jag VET att det inte kommer hålla. och mycket riktigt, runner runner 3 3. Det är så jävla sjukt att jag verkligen VET att jag kommer bli beatad på den. Är inne i ett sånt äckligt jävla motrigg. Vafaaan är detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, kolla den här:

 

Seat 1: joha12 ($10,255 in chips)

Seat 2: icebeat ($3,205 in chips)

Seat 7: Coffeeman21 ($805 in chips)

Seat 8: Bootliners ($735 in chips)

ANTES/BLINDS

icebeat posts blind ($25), Coffeeman21 posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

Bootliners folds, joha12 folds, icebeat bets $75, Coffeeman21 bets $100, icebeat bets $200, Coffeeman21 bets $300, icebeat bets $600, Coffeeman21 calls $355 and is all-in.

 

FLOP [board cards: TS,8 of Spades,Ace of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: TS,8 of Spades,Ace of Clubs,4 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: TS,8 of Spades,Ace of Clubs,4 of Spades,Queen of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

icebeat shows [ Ace of Hearts,King of Clubs ]

Coffeeman21 shows [ Queen of Hearts,4 of Hearts ]

icebeat wins $95, Coffeeman21 wins $1,610.

SUMMARY

Dealer: joha12

Pot: $1,705

joha12, loses $0

icebeat, loses $805

Coffeeman21, bets $805, collects $1,610, net $805

Bootliners, loses $0

 

 

 

På bubblan! Jag tänker bara GÖTT. SÅ får jag känslan så fort 4an sitter på turn att "jaha, nu dubblar han upp". VAD ÄR DETTA? Själv är jag kort för att jag åkt på beat mot samma kille...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag TROR inte på det! Jag tror fan snart seriöst att de andra kan se korten som ska komma och att alla spelar emot mig. Plockar typ handen efter upp AK i SB o ställer mot BB som synar med TT. Jahapp, jag vet att jag inte drar ut. Jag drar aldrig ut. Hade det vart tvärtom hade ett ess suttit på floppen och kung på turn. Fy fan vad lack jag är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att jag inte har nån chans.

 

Seat 1: InDreamTcome ($1,545 in chips)

Seat 2: kampioen32 ($1,140 in chips)

Seat 3: domi945 ($1,710 in chips)

Seat 4: Bootliners ($1,330 in chips)

Seat 5: supersebi1 ($1,815 in chips)

Seat 6: Aces Manso ($2,980 in chips)

Seat 8: scheinost1 ($1,485 in chips)

Seat 9: ..joro.. ($2,995 in chips)

ANTES/BLINDS

scheinost1 posts blind ($75), ..joro.. posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

InDreamTcome folds, kampioen32 folds, domi945 folds, Bootliners bets $450, supersebi1 bets $1,815 and is all-in, Aces Manso folds, scheinost1 folds, ..joro.. folds, Bootliners calls $880 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,9 of Spades,5 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,9 of Spades,5 of Diamonds,King of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Ace of Clubs,9 of Spades,5 of Diamonds,King of Hearts,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

supersebi1 shows [ Ace of Diamonds,9 of Clubs ]

Bootliners shows [ Queen of Hearts,Queen of Spades ]

supersebi1 wins $485, supersebi1 wins $2,885.

SUMMARY

Dealer: Aces Manso

Pot: $3,370

InDreamTcome, loses $0

kampioen32, loses $0

domi945, loses $0

Bootliners, loses $1,330

supersebi1, bets $1,815, collects $3,370, net $1,555

Aces Manso, loses $0

scheinost1, loses $75

..joro.., loses $150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det känns... Har precis haft en dryg vecka där jag inte kunnat vunnit hur jag än spelat... INGA favoriter har hållt och när jag väl plockat upp typ KK så har jag mött AA... Finns inget mer irriterande än så...

 

De allra flesta säger: Äsch, det är bara varians, lira vidare så släpper det... Jag tänkte ge ett ännu bättre tips: Spela inte på en vecka. När man vet att man ändå inte kommer vinna kan man lika gärna låta bli att spela... Lite som logiken i att köpa en redan skrapad trisslott om och om och om igen...

 

Så: Öppna inte klienten på 3 dagar. Varför just 3? Jo serru- 3 is the magic number...

 

Efter dessa magiska dagar kan du spela igen, håller motriggen i sig, så kör du 3 nya dagar med icke-poker på schemat.

 

(önskar bara att jag också följde mina kloka råd, så hade jag fortf. haft en bankrulle ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, nu ska jag ner o hälsa på flickvännen i frankrike om några timmar, och kommer hem söndag kväll. Så ditt tips kommer bli av av en eller annan anledning. :)

Tror jag ska sluta lira sitngos o köra cashgames. Har gjort det en del senaste dagarna och det går mycket bättre då det är mer spel till det. Hatar att va all in med KK o möta en idiot som reraisar mig med A5 åsså kommer A på floppen. Så är det varenda gång för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här händer är alltid så roliga, verkligen!

 

 

played at "Bozen" for USD RM from 2007-11-20 08:52 until 2007-11-20 08:53

 

 

 

Seat 1: .Hrumofon ($39.30 in chips)

Seat 2: gozzico ($6.05 in chips)

Seat 3: monteotto ($26.45 in chips)

Seat 4: Ronny D ($33.10 in chips)

Seat 5: makingspace ($25 in chips)

Seat 6: Huni0603 ($9.50 in chips)

Seat 7: Bootliners ($26.35 in chips)

Seat 8: Seemann_93 ($24.50 in chips)

Seat 9: misled2 ($41.35 in chips)

Seat 10: Petriux ($12.20 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Seemann_93 posts blind ($0.15), misled2 posts blind ($0.25).

 

PRE-FLOP

Petriux calls $0.25, .Hrumofon folds, gozzico bets $0.50, monteotto folds, Ronny D calls $0.50, makingspace folds, Huni0603 folds, Bootliners bets $3, Seemann_93 folds, misled2 folds, Petriux calls $2.75, gozzico folds, Ronny D folds.

 

FLOP [board cards: KS,3D,JH ]

Petriux checks, Bootliners bets $4, Petriux bets $9.20 and is all-in, Bootliners calls $5.20.

 

TURN [board cards: KS,3D,JH,QC ]

 

 

RIVER [board cards: KS,3D,JH,QC,QD ]

 

 

SHOWDOWN

Petriux shows [ AC,TC ]

Bootliners shows [ AD,KC ]

Petriux wins $24.55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg på stabil pengaplats o kunde lugnt foldat mig till pengarna, men nänä. Först dubbla upp den andra storstacken med AK mot AQ, för att sen åka ut så här:

 

Seat 2: Bootliners ($2,400 in chips)

Seat 3: XT_TX ($13,260 in chips)

Seat 4: dthepk ($7,632 in chips)

Seat 5: Olizinho ($6,190 in chips)

Seat 7: flohtown ($6,838 in chips)

Seat 9: tito 974 ($5,560 in chips)

Seat 10: djazar ($3,120 in chips)

ANTES/BLINDS

Bootliners posts blind ($300), XT_TX posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

dthepk folds, Olizinho folds, flohtown calls $600, tito 974 folds, djazar folds, Bootliners bets $2,100 and is all-in, XT_TX folds, flohtown calls $1,800.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,3 of Hearts,8 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,3 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Clubs,3 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Spades,6 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Queen of Spades,Ace of Hearts ]

flohtown shows [ 10 of Clubs,King of Clubs ]

flohtown wins $5,400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar cashback weekly på betsson. Hatar åka ut av att nån callar så mycket med en skithand o ALLTID DRAR IN EN JÄVLA FÄRG!!

 

Seat 1: Constare ($630 in chips)

Seat 2: siucaj ($2,845 in chips)

Seat 3: mariat3 ($3,440 in chips)

Seat 4: p_mp_t_p ($4,180 in chips)

Seat 5: Bootliners ($3,670 in chips)

Seat 6: Julian67 ($5,450 in chips)

Seat 7: andregV ($1,555 in chips)

Seat 8: RT-323 ($5,050 in chips)

Seat 9: rockboll ($8,948 in chips)

Seat 10: JuLeAnMa ($6,387 in chips)

ANTES/BLINDS

p_mp_t_p posts blind ($150), Bootliners posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Julian67 folds, andregV folds, RT-323 folds, rockboll calls $300, JuLeAnMa folds, Constare folds, siucaj folds, mariat3 folds, p_mp_t_p calls $150, Bootliners bets $3,370 and is all-in, rockboll calls $3,370, p_mp_t_p folds.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,7 of Diamonds,3 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,7 of Diamonds,3 of Diamonds,9 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,7 of Diamonds,3 of Diamonds,9 of Diamonds,King of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Queen of Diamonds,Ace of Spades ]

rockboll shows [ Jack of Diamonds,King of Diamonds ]

rockboll wins $7,640.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag blir helt seriöst misstänksam mot den här killen som körde ut mig. Jag har följt hans bord hela vägen, och nu är han på finalbordet. Han har vad jag sett inte förlorat en pott han spelat och gjort några helt sjuka PF-syner.

Denna handen, hur han inte kan läsa den andre killes reraise som superstark fattar jag inte. Om han då inte vet hur floppen kommer se ut typ... Seriöst?

 

Seat 1: rockboll ($131,796 in chips)

Seat 2: ropa82 ($31,700 in chips)

Seat 3: Kamelin ($24,196 in chips)

Seat 4: Brynje x ($29,972 in chips)

Seat 6: ispe12 ($17,836 in chips)

ANTES/BLINDS

Brynje x posts blind ($1,500), ispe12 posts blind ($3,000).

 

PRE-FLOP

rockboll bets $6,000, ropa82 bets $15,555, Kamelin folds, Brynje x folds, ispe12 folds, rockboll bets $125,796 and is all-in, ropa82 calls $16,145 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,6 of Clubs,5 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,6 of Clubs,5 of Clubs,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Clubs,6 of Clubs,5 of Clubs,Jack of Spades,7 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

rockboll shows [ Ace of Clubs,3 of Clubs ]

ropa82 shows [ Ace of Hearts,Ace of Diamonds ]

rockboll wins $100,096, rockboll wins $67,900.

 

Edit: Svaret kanske fanns i Sharkscope.... : http://files-upload.com/files/638523/bild5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...