Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det disskuteras flitigt i det här forumet om vad som är skattefritt och inte.

För vissa spelare verkar det vara en mycket viktig faktor för var man ska

spela någonstans.

För det flesta verkar det dock inte betyda ett satans skit.

Pokersajterna utanför EU marknadsför sig fortfarande lika hårt i svenska medier och man hör hur duktiga spelare öppet radar upp sina pokervinster online från dessa pokerrum.

Att spela poker med skattavdrag verker helt orealistiskt i mina öron, så

därför har jag själv lagt ner många av de (enligt mig) bästa pokersajterna -T.ex. Full tilt och framför allt Pokerstars.

Man hör historier lite här och var från de som granskats av skatteverket och åkt på förjävliga skattesmällar, men hur stora är egentligen riskerna?

Finns det någon med riktigt bra inblick hos skatteverket som rör sig här i forumet och kan dela med sig av fakta och egna tankar?

Postad

Tycker du att det bara verkar orealistiskt trots att "avdraget" är många gånger större än vinsterna? ;-)

Det som jag tycker verkar orealistiskt är att Skatteverket skulle kunna tillämpa de regler som finns på annat än någon enstaka vinst i en jätteturnering som Sunday Million på Pokerstars. Jag undrar verkligen vad de skulle göra om en 2/4 NL-spelare på Pokerstars skulle skicka in sin PT-databas till dem.