Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Och du, lägg av med Lord Calvert för faan. Köp riktig whiskey ist, det mår du bättre av. Jag rekommenderar Talisker, Laphroaigh, Bowmore eller eftersom jag gillar de mer rökiga sorterna.

För en stund sedan testade jag alla de sorter du rekomenderade och jag mår rent ut sagt för jävligt! :oops: (dyrt blev det med). Poker och whiskey bör endast avnutas när man mår relativt bra, annars är det EV- både ekonomiskt och känslomässigt. Skål!

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
bla bla bla

Helt rätt i varje punkt! Tänkte skriva nåt liknande men orkade inte, så jag säger bara word! Hoppas softisht tar till sig något av detta. tom helt rätt om whiskeyn, vilket var det jag reagerade mest på.

Postad
Om man pratar fysiskt beroende kontra psykiskt beroende så talar man inte som samma sak. Lika lite som man pratar om samma sak när man diskuterar bilar kontra mopeder.

Snälla, innan du kommer skriver ytterligare inlägg läs och försök förstå: http://en.wikipedia.org/wiki/Addiction

Du kan ju om inte annat försöka ta till dig följande mening: "However, the cause and characteristics of each of the two types of addiction is quite different, as is the type of treatment preferred."

Roligt att jag får dig till att studera. Känns det jobbigt att ha skrivit för mycket? :lol:

Postad

Som moderator-wannabe sätter jag härmed stopp för den onödigt långa diskussionen om fysiskt/psykiskt beroende. Även om den delvis har med tråden att göra så anser jag att den har urartat vid det här laget ;-). Jag tror för övrigt inte att jag tidigare har hört uttrycket fysiskt beroende. Ifall man är beroende av någonting oavsett om det gäller handlingar, medicin eller droger så är det alltid ett psykiskt beroende, d v s psykiskt betingat.

Postad
Har ju fortfarande inget med fysiskt beroende att göra. Förstår du inte den grundläggande skillnaden så skall du inte hålla på att undervisa.

Grejen är den att både fysiskt och psykiskt beroende inte måste orsakas av externa droger. Det viktiga är VILKEN drog hjärnan får och inte VARFIFRåN drogen kommer.

För att komma tillbaka till ämnet är det alltså rent önsketänkade att säga typ:

Jag har spelat 16 timmar om dygnet de senaste månadera, jag har knappt sovit någonting. Jag är skyldig tre gånger mina tillgångar. Jag känner mig apatisk och min kropp reagarar inte som den skall när jag INTE spelar. Jag darrar. Pulsen är för hög. KAN inte äta. Har ingen hunger, MEN jag är inte fysiskt beroende... för jag heter Steppwolt och jag har aldrig provat heroin.

Postad
Grejen är den att både fysiskt och psykiskt beroende inte måste orsakas av externa droger. Det viktiga är VILKEN drog hjärnan får och inte VARFIFRåN drogen kommer.

För att komma tillbaka till ämnet är det alltså rent önsketänkade att säga typ:

Jag har spelat 16 timmar om dygnet de senaste månadera, jag har knappt sovit någonting. Jag är skyldig tre gånger mina tillgångar. Jag känner mig apatisk och min kropp reagarar inte som den skall när jag INTE spelar. Jag darrar. Pulsen är för hög. KAN inte äta. Har ingen hunger, MEN jag är inte fysiskt beroende... för jag heter Steppwolt och jag har aldrig provat heroin.

Allright.. här lägger vi ner, okej. Steppwolf får andas djupt 10 gånger och boxa ett par gånger på en sandsäck för diskussionen är över.

Postad
Allright.. här lägger vi ner, okej. Steppwolf får andas djupt 10 gånger och boxa ett par gånger på en sandsäck för diskussionen är över.

Har funnit en ny orsak till dina problem, som du säkert kan lösa. Du är för snäll!

;-)

Postad

Era stolpskott. Om ni inte ens orkar kolla på länken där det står klart att tydligt att ni har fel.

Ett fysiskt beroende också kallat kemiskt beroende är inte ett psykologiskt betingat beroende. Fatta det. Däremot är du nästan alltid psykiskt beroende när du är fysiskt/kemiskt beroende.

Ett fysiskt/kemiskt beroende är sammakopplat till substansen. Exempel är sjukdomarna alkoholism, nikotinism och narkomani. Har det gått så långt blir du sjuk om du inte får substansen du är beroende av. Det kan ganska lätt leda till döden om du inte trappar ner substansen. Vad fan har det med ditt psyke att göra?

Jag skulle vilja se den vars organ lägger av och han avlider på grund av att han inte får spela poker.

Postad

Läste någon hade skrivit att man spelar bättre om man hade det lungt hemma och i övriga livet. Det stämmer säkert man alla är ju olika vissa spelar bättre under press (säger dom) men jag personligen spelar bäst när jag är lugn och fokuserad. Men alla är vi ju olika ;)

Postad
Läste någon hade skrivit att man spelar bättre om man hade det lungt hemma och i övriga livet. Det stämmer säkert man alla är ju olika vissa spelar bättre under press (säger dom) men jag personligen spelar bäst när jag är lugn och fokuserad. Men alla är vi ju olika ;)

Enligt mina erfarenheter så brukar jag t o m få fler träffar när jag för ovanlighets skull mår bra. Jag spelar bättre (d v s uppmärksamt och fokuserat) och lyckas ihuvudtaget bättre överlag. Har ni också ofta upplevt att man får fler träffar då man känner sig glad eller åtminstone pigg när man sätter sig för att spela? Det låter lite löjligt but I´m talki´n about experiences dude 8-). När jag mår dåligt så brukar det mesta gå åt skogen vid borden. Jag får dåliga platser och träffar sällan eller blir utdragen av runners o s v. Nästan lite magiskt det där ;)